Iemand leuk idee voor dit 40 liter bakje?


jdjfish

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2012
Berichten
569
20210309_185836.jpg


Graag vis en geen garnalen😇

Benieuwd of jullie leuke suggesties hebben

Groet
 
Zou in 40L enkel een betta houden en eigenlijk geen andere vissen. Die hebben niet de lengte om even de vinnen te strekken, ook de kleintjes zoals een borarasje niet
 
Elassoma evergladei is hier wel geschikt voor.
 
Ik ben het met Mike eens en zou het dan bij een Betta houden. Deze houden wel van wat planten dus ik denk dat je het bakje dan wat moet aanpassen.
 
Bijtjes kunnen volgens mij ook wel.
 
Een Bengaals vuurtje (Dario dario) zou je kunnen overwegen. Erg mooie visjes en rustige zwemmers.

Heterandria Formosa is een leuk levendbarend visje. Het zijn ook geen grote zwemmers, die kunnen prima in dat formaat aquarium. En als je geluk hebt krijg je ook nog wat jongen.

Boraras birgittae zal qua grootte ook wel passen, maar zij zwemmen wel graag in een grotere school.

Ik zou overigens wel slechts één soort houden en dan misschien wat leuke slakken of garnalen erbij.
 
Oh en ik zou zeker planten toevoegen. Voor zuurstof, om de water waardes stabiel te houden en vooral ook om schuilplekjes te maken voor je vissen. En wat stenen er uit halen. Die nemen plek in waar je ook water of planten kan hebben.
 

Terug
Bovenaan