Wat is er nieuw

Ik ben nieuw op deze forum!! (Sero40)

• Onderwerp starter Onderwerp starter sero40
  • Startdatum Startdatum
S

sero40

Guest
Ik ben sinds kort aangemeld voor deze forum en wou laten zien hoe mijn aquarium is begonnen!
xLe7RM3.jpg

De achterwand heb ik zelf gemaakt en de kienhout gekregen.

Mijn oude aquarium leeg gehaald en de vissen en planten overgezet, is dit de resultaat.
a4LWvQa.jpg

Koppel Diamant Gourami's
Lej3pbZ.jpg

lIBPLXL.jpg

Pleco 10 cm ongeveer
z6Wf9ti.jpg

L144 BLauw ogen 5cm
vUSTjAm.jpg

L401 3/4 cm
yAo6irD.jpg

Ik ga nog wel verder hier en daar nog sier toevoegen en nog meer planten erbij. Voor de rest ben ik bezig om te kijken of ik discusvissen of rustige cichildes wil.

Mooie vissen! 🙂 Wat is het voor bak en wat voor filter gebruik je?

Het is een juwel rio 240
en gebruik aqua 3 buiten filter 1000 liter per uur.

Mooi bakkie met mooie visjes sero 40.
Zou er alleen geen discusvissen in houden.Daar is ie net te klein voor.

jaa maar ik ben laatst naar een specalist gegaan en hij zegt een 5 stuks van 5-8 cm kunnen er makkelijke bij alleen de je moet dan naar 28-30 graden.

@Sero40:In het begin zou het kunnen met kleine discusvisjes.Helaas blijven ze niet 5-8 cm.

Zou eventueel kunnen als je binnenkort een grotere bak zou kunnnen kopen.Om op te laten groeien zou het eventueel kunnen maar voor volwassen discusvissen echt te klein.
Winkels verkopen soms wat te graag vissen.Daar leven ze vaak van.

Precies wat uaruman zegt� Kleine discusjes worden groot h�? 😉

het is een l401 kijk maar heeft geen tigervinnen
sgiqriP.jpg

Op zich een mooie bak maar lijkt er sterk op dat er naast de kleur verder geen beschermlaag op de achterwand zit,toch?

ik heb sinds gisteren een koppel bij gevoegd in mijn aquarium en zijn super rustige vissen.
mannetje vuurkeel cichliden
z7UrhQ1.jpg

en de koppeltje samen
c8yT2Kh.jpg

hoop dat jullie ze mooi vinden.

dankjewel memmo

Ik heb sinds gisteren een watertester gekocht. Ik was benieuwd of ik daadwerkelijk goed water had voor mijn bewoners in mijn bak. En dit waren de uitslagen:
PH: 6,8
KH: 3
GH: 8
No2: 5
No3: 5
CI2: 0

g6dKUSy.jpg

Tja ik mag echt voor de vissen hopen dat dit een foutje is 🙁.

Ben vandaag langs j.Hardeman geweest in Ede, en dit had ik gezien en wou heb graag hebben:
L201
XY7dpLr.jpg

Sinds kort ben ik bij Utopica Aquarium geweest in IJmuiden, en ik raad iedereen aan om een keer langs te gaan. Ze hebben een mooie assortiment. Ik heb zelf nieuwe bewoners in mijn bak genomen uit IJmuiden.

De Mannetje Ellioti
Udw0ijo.jpg

En Vrouwtje Ellioti
X3s4z3l.jpg

Weet je zeker of je no2. 5 is?

dank jullie wel, ik ga opnieuw testen dan laat ik het jullie weten :thumbs:

Dit zijn de nieuwe Waterwaardes:

No3: 0
No2: 0
GH: 8
KH: 6
PH: 7,5
cl2: 0

Alles wat OK

Hoe groot is de bak en wat voor vissen zitten er allemaal in? Gezien je updates lijkt het net alsof je datgene erin gooit wat je mooi vindt, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Als je echt zowel de T. meeki als de T. ellioti in je bak hebt, dan zou ik tevens oppassen voor territoriaal gedrag en het kruisen van de vissen, aangezien ze dichte familie zijn.

Heb je echt beide in dezelfde bak, dan heb ik maar ��n goed advies en dat is: lees jezelf alsjeblieft goed in voordat je vissen koopt.

Mooi stuk hout! Maar wat Jeppo zegt bedenk goed van tevoren welke vissen je erbij neemt, hoop niet dat deze samenstelling problemen opleverd.

Ik heb T.meeki en de T.ellioti en T.helleri koppels erin, en zover ik het zie houden de koppels zich netjes bij elkaar. De meeki koppels zijn nog jong en de ellioti begint ook volwassen te worden en de helleri koppel is al volwassen. ik ga het aan kijken hoe het gaat worden. tuurlijk ze gaan ruzie maken maar dat is in het natuur ook zo🙂. mijn bak is 240 liter de rio 240.

sero40 zei:
Ik heb T.meeki en de T.ellioti en T.helleri koppels erin, en zover ik het zie houden de koppels zich netjes bij elkaar. De meeki koppels zijn nog jong en de ellioti begint ook volwassen te worden en de helleri koppel is al volwassen. ik ga het aan kijken hoe het gaat worden. tuurlijk ze gaan ruzie maken maar dat is in het natuur ook zo🙂. mijn bak is 240 liter de rio 240.

vreemd argument. Je weet zelf ook dat ze in de natuur niet de hele tijd binnen een stukje van 1,20 meter zwemmen en ze kunnen vluchten.

ik heb kort geleden 10 neon tetras gekocht,en schrik toen ik wakker werd zag ik tot mijn verbazing dat alle neon tetras verdwenen waren?. dus ik de hele bak door gezocht, en niks gevonden. kwam ik erachter dat de helleri mannetje met een staart in zijn bek rond zwom!. dus ik kwam er achter dat de bak te klein was als alle thorich waren uitgegroeid. dus ik heb met een goeie kamaraad geruild van vissen. mijn vissen bestand nu.

5 discussen(3/4 cm)
4 maanvissen(klein 4 cm)
3 B.Mollys
2 glasmeervallen
3 potloodvissen
3 L-nummers(L201,L401,L144)
1 pleco(13/14cm)
3 corydoras albino
2 ancistrussen

Maar binnenkort geef ik de maanvissen aan mijn vader door. want de discussen hebben meer ruimte nodig.

Paar weken terug is mijn achterwand stuk gegaan. dus ik moest weer gaan knutselen voor een nieuwe.
En dit is de resultaat:
HrF5gcdh6pOW406q5qiMRhzppbDLFtMD.jpeg

weer bezig geweest om de bak weer netjes te krijgen voor de bewoners🙂
netjes nieuw zand erin
UQwwyh4.jpg

En uiteindelijk is dit de resultaat(toen ik de tetras nog had):
370j8p2.jpg

En uiteindelijk heb ik tog gekozen om discussen te nemen(temp brijschroeven naar 29 Graden en het water verversen):
SMMwKMr.jpg

kqGQMZH.jpg

HrF5gcdh6pOW406q5qiMRhzppbDLFtMD.jpeg

wJrjRti.jpg

v9bsai9.jpg

hoop dat jullie mijn berichtje weer mooi vinden, ik doe mijn best om mijn berichtje zo mooi mogelijk te maken

Ja dat kan dan gebeuren met de tetra s.
Het ziet er leuk uit al moet ik toegeven dat die Boeddha niet helemaal mijn smaak zou zijn.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan