F
Floris123
Guest
Hallo aquarianen!
Het is zaterdag, eindelijk een dag vrij.
Ik dacht ik ga jullie eens vermaken met een leuk verhaal.
Mijn vriendin en ik zijn gek op vissen en aquaria. Dat wil zeggen, vrouwlief al een tijd, en ik sinds een half jaar.
Eindelijk overstag, er komt een aquarium.
Zo gezegd zo gedaan.
Markplaats, bak vinden en pomp vinden. Check.
Goh leuk eigelijk, rustgevend, gezellig en... verslavend.... (Herkenbaar?)
Maar in de loop van maanden, veel vissen en te kleine bak dan verstandig is.
Dus een aantal vissen in een kleine nano gedaan, ( er waren er ook een zwikkie zwanger)
En kijken naar een grotere variant.
Vrouwlief wilde graag naar zout, ik vond ( en me bankrekening) vond dat we eerst eens 2 jaar meer ervaring op moesten doen. Vissen houden, plantjes etc etc.
Toch besloten een grote bak te kopen en voor tropisch zoetwater vissen te gaan.
Maar, de bankrekening stribbelde weer tegen. Want een groot aquarium kost een hoop centjes.
Google, google en marktplaats.
Uiteindelijk bij "dennis" terecht gekomen via marktplaats. Een mooi aquarium, maar mist een top. Deze moet nog gemaakt worden. Het aquarium bij hem was een inbouw.
Goed, een aquarium van 200 cm x 50 cm x 85 cm ( breedte, diepte, hoogte) voor 150 euro, mag je niet klagen en kan je best een eigen top maken.
Maar goed, geen auto nog rijbewijs, daarnaast sowieso spierballen nodig dus vervoer geregeld.
Na een hernia te hebben gezeuld, 3 dagen spierpijn stond hij dan bij ons thuis.
90 kilo, overgenomen, grind uitkoken. En ook nog kienhout overgenomen van hem.
Ook de bak schoongemaakt.
Eindelijk klaar, speciale voedingsbodem er het grind er in. Hoppa tuinslang er in hangen en pomp aanzetten. (Voor pomp zie hier) en nu geduld.
Oke next... Licht en plantjes.
Damn beiden duur!
Lampen en kiezen, hmm toch led. Maar deze besteld via Aliexpress, verwacht ik met een dag of 5. Dan nog wat knutselen en er in hangen. Plantjes.... Tja welke.
Bij een paar speciaalzaken wat plantjes gehaald maar ook via dit forum. Mandy, Abel, dank!
Goed alle plantjes hangen er ook in.
Wat mis ik nog...? Niet onbelangrijk luchtpompje en verwarming. Marktplaats weer! Mooie luchtpomp gevonden en een 350 watt eheim verwarming.
Top heb ik dan alles?
Nee de top, kap, moet nog afgemaakt worden. Dus druk bezig nog steeds.
Oke, doen we dus. Maar ja als je 55 uur p.w. werkt en 2 linker handen hebt is dit lastig.
Goed het vordert gestaag. Ik zal blijven updaten hier.
Ik hoop dat jullie het wat vinden, suggesties, graag! Ik weet nog steeds erg weinig en leer graag!
Je ziet nog niet veel, gezien het licht er dus nog niet is. Geen vis, klopt is nog aan het indraaien.
Foto 1: net schoon
Foto 2: met bodem + grind er in
Foto 3: water, kienhout, en plantjes.
Oke to be continued.
Gr.
Floris
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Het is zaterdag, eindelijk een dag vrij.
Ik dacht ik ga jullie eens vermaken met een leuk verhaal.
Mijn vriendin en ik zijn gek op vissen en aquaria. Dat wil zeggen, vrouwlief al een tijd, en ik sinds een half jaar.
Eindelijk overstag, er komt een aquarium.
Zo gezegd zo gedaan.
Markplaats, bak vinden en pomp vinden. Check.
Goh leuk eigelijk, rustgevend, gezellig en... verslavend.... (Herkenbaar?)
Maar in de loop van maanden, veel vissen en te kleine bak dan verstandig is.
Dus een aantal vissen in een kleine nano gedaan, ( er waren er ook een zwikkie zwanger)
En kijken naar een grotere variant.
Vrouwlief wilde graag naar zout, ik vond ( en me bankrekening) vond dat we eerst eens 2 jaar meer ervaring op moesten doen. Vissen houden, plantjes etc etc.
Toch besloten een grote bak te kopen en voor tropisch zoetwater vissen te gaan.
Maar, de bankrekening stribbelde weer tegen. Want een groot aquarium kost een hoop centjes.
Google, google en marktplaats.
Uiteindelijk bij "dennis" terecht gekomen via marktplaats. Een mooi aquarium, maar mist een top. Deze moet nog gemaakt worden. Het aquarium bij hem was een inbouw.
Goed, een aquarium van 200 cm x 50 cm x 85 cm ( breedte, diepte, hoogte) voor 150 euro, mag je niet klagen en kan je best een eigen top maken.
Maar goed, geen auto nog rijbewijs, daarnaast sowieso spierballen nodig dus vervoer geregeld.
Na een hernia te hebben gezeuld, 3 dagen spierpijn stond hij dan bij ons thuis.
90 kilo, overgenomen, grind uitkoken. En ook nog kienhout overgenomen van hem.
Ook de bak schoongemaakt.
Eindelijk klaar, speciale voedingsbodem er het grind er in. Hoppa tuinslang er in hangen en pomp aanzetten. (Voor pomp zie hier) en nu geduld.
Oke next... Licht en plantjes.
Damn beiden duur!
Lampen en kiezen, hmm toch led. Maar deze besteld via Aliexpress, verwacht ik met een dag of 5. Dan nog wat knutselen en er in hangen. Plantjes.... Tja welke.
Bij een paar speciaalzaken wat plantjes gehaald maar ook via dit forum. Mandy, Abel, dank!
Goed alle plantjes hangen er ook in.
Wat mis ik nog...? Niet onbelangrijk luchtpompje en verwarming. Marktplaats weer! Mooie luchtpomp gevonden en een 350 watt eheim verwarming.
Top heb ik dan alles?
Nee de top, kap, moet nog afgemaakt worden. Dus druk bezig nog steeds.
Oke, doen we dus. Maar ja als je 55 uur p.w. werkt en 2 linker handen hebt is dit lastig.
Goed het vordert gestaag. Ik zal blijven updaten hier.
Ik hoop dat jullie het wat vinden, suggesties, graag! Ik weet nog steeds erg weinig en leer graag!
Je ziet nog niet veel, gezien het licht er dus nog niet is. Geen vis, klopt is nog aan het indraaien.
Foto 1: net schoon
Foto 2: met bodem + grind er in
Foto 3: water, kienhout, en plantjes.
Oke to be continued.
Gr.
Floris
Foto 1
Foto 2
Foto 3