ik heb een 30 liter bak en wil deze in een ruimte waar vaak muziek aan staan.

F

fifi de walvis

Guest
ik wil zelf graag er een betta bakje van maken maar weet niet of dit handig is met al dit geluid.
zo nee heeft een van jullie suggesties?
 
Nou de meeste aquaria staan in een kamer waar tv of muziek aanstaat dus dat lijkt me geen probleem.
 
Of de muziek staat op standje burenruzie met de luidspreker tegen het glas van het aquarium? Dan zal het wel trilling in het water veroorzaken. Maar dat lijkt me vrij extreem.

In zo n geval kun je hem beter tegen de muur van de buren zetten ;)
 
Die van mij is gek op Rammstein en dan nog volop ook. De nieuwste van AC/DC swingt die ook wel lekker op Shot in the dark. Bak niet te vol anders swingt die de bak uit. Headsetjes zijn ook een optie nog.😊😅😅😆
 
Mijn visjes krijgen iedere dag een concert met elektrische gitaar, harmonica en zang voor hun kiezen, en de boxen staan voor hun bak. Als het bijna zo ver is, gaan ze al naar de kant waar de boxen staan, ze vinden het duidelijk leuk. Ze reageren op de verschillende klanken. Pink Floyd, Bob Dylan, Stones, Johnny Halliday, Bruce Springsteen, Coldplay...

Christmas Lights GIF by Coldplay
 
de speakers staan vaak op standje buren ruzie zit namelijk ergens waar dat kan maar dan zal ik het maar gewoon proberen. dank jullie voor de feedback.
 
De bak nimmer op de subwoofer zetten gaat die aan de wandel en word het dweilen dat wel.
 
Vissen doen er weinig op. Wel als ik een party heb en veel mensen er omheen lopen. Dan gooi ik er een doek overheen.
 
De besproken vissen hebben in elk geval smaak.
Rammstein
Pink Floyd
🎸 Gitaar ( Beetje jammer dat het geen basgitaar is. Maar goed, je kunt niet alles hebben).
👍
2Q==.jpg
 
200 dB?😳
Dat lijkt me een tikkelpietsie overdreven. 😉
 
Onze betta gaat een uitgelezen palet aan muziek om zijn oren (?) krijgen deze weken, met de Top 2000 aan. Daarbuiten varieren de akoestische trillingen in zijn bak van Marillion tot Coldplay en van Genesis (oud én nieuwer) tot ABBA. Hij leeft nog.
 
200 dB?😳
Dat lijkt me een tikkelpietsie overdreven. 😉
Elke verdubbeling in geluid is 3dB omhoog. Dus 100dB + 100dB is 103dB. Dat is ook hoe het kan dat een 'stille' kamer al zon 30dB produceert. Van 30naar 100dB is dus 70dB hoger, maar dus wel 23(!) keer zo hard.
 
Volgensmij vermaakt ze zich wel hierzo. Alleen als ik hem erg hard zet zoekt ze wat dekking maar dat gebeurd niet zo vaak.
20201225_121946.jpg
 
De hoge tonen en volume is niet zo'n probleem.
Een subwoofer wat redelijk laag gaat heeft wel impact. Ik merk wel dat de discus af en toe schrikt als ik een film kijk en de woofer wat actie heeft.
 
@Kikkervis
Ik ga op deze 1e "☮️ op aarde" kerstdag dit gevecht met je aan 🤺
Je hebt het over 100 dB. Niét over de werkelijke geluidsdruk.
In het laatste geval had zou je gelijk hebben.
Maar een verdubbeling van 💯 is 200. 😋
 
Volgensmij vermaakt ze zich wel hierzo. Alleen als ik hem erg hard zet zoekt ze wat dekking maar dat gebeurd niet zo vaak.
Bekijk bijlage 315076

Je kan je verwarmingsstaaf beter wat dieper plaatsen denk ik. Zo horizontaal en net onder het wateroppervlak is niet ideaal: als je water een beetje verdampt zal de verwarming doorbranden. ;))
 
Je kan je verwarmingsstaaf beter wat dieper plaatsen denk ik. Zo horizontaal en net onder het wateroppervlak is niet ideaal: als je water een beetje verdampt zal de verwarming doorbranden. ;))
gelukkig zit deze al een stuk onder het water oppervlak enkel is dit op de foto niet te zien.
 
Dan nog is hij weinig effectief op die plek, hoor.
Warmte stijgt op , hè?
Als dat zo ver mogelijk onderin het aquarium gebeurt neemt het de hele erboven liggende waterlaag mee.
 
Dan nog is hij weinig effectief op die plek, hoor.
Warmte stijgt op , hè?
Als dat zo ver mogelijk onderin het aquarium gebeurt neemt het de hele erboven liggende waterlaag mee.
filter staat naar rechts alle stroming die er staat gaat met de klok mee door het aquarium. dus in principe zou het warme water zo verspreiden.
 
Als het werkt werkt het(y)
 
Dit is weer een voorbeeld waar zo'n topic volledig uit de hand loopt. Nou ik ook nog een leuke als Peter wright met darts speelt word hij helemaal dol en is stinkend jaloers op Wright zijn nieuwe look.
 
Enfin, geluid dus, en subwoofers. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Als er hier iemand in de kamer in zijn handen klapt schrikken de vissen. Ik heb nog niet gezien wat ze doen bij basgitaar, maar dat kunnen we testen. Stemgeluid hebben ze geen last van, zelfs mijn sopraanstem op 90+ DB is geen probleem. Fluitjes niet, gitaarsolo's niet. Wel dreunen, klappen of harde tikken.
 
Fluitjes niet, gitaarsolo's niet. Wel dreunen, klappen of harde tikken.
Precies mijn bevindingen. Een kastje of deur die dicht gaat en de vissen schrikken op. Harde muziek doet ze(hoever ik zie) niks.
 
Vaak wennen ze ook aan de geluiden want toen ik de Manen net had schrokken ze nogal als de kids door de kamer liepen op hun sokken maar nu ze eenmaal aan dat "gestamp" gewend zijn worden ze er niet meer anders van.
 
Nou rammstein word het hem niet dan. Sorry
 
En jonh het verbaasd mij uberhaupt dat er kans is met stampende kindervietjes met meer als 16 visbakken in huis. Maar het zal
 
Terug
Bovenaan