Ik heb serieus hulp nodig


Lukeenbram

New member
Lid geworden
25 januari 2023
Berichten
4
Leeftijd
24
Mijn sluierstaart van inmiddels 6 jaar is vreemd gedrag gaan vertonen.
Hij hangt stilletjes in een hoekje en soms wel eens op de kop.
Ik denk buikwaterzucht, maar hij ziet er verder super gezond uit, helemaal niks aan hem te zien mooie kleur nog vinnetjes recht op. Het lijkt of hij geen even wicht meer heeft.
Ik ben nu 3 weken gaan druppelen met medicijnen en tussen door om de week het water en filter schoon gemaakt. inmiddels ook weer mee gestopt.

Ik ben ten einde raad omdat ik al van alles voor mijn gevoel heb geprobeerd.

Wie o wie kan me helpen?

Even wat info over de leef omgeving:
Ik heb een bak van 100 liter met genoeg plantjes en een goed filter die ik 1x in de week schoon maak in het water van het aquarium en na 4 weken volledig schoon maak onder de kraan. 1x in de week ververs ik het water tot de helft en na 2 a 3 weken helemaal dan kook ik zelfs de steentjes.
Ik heb er op latere leeftijd van de zieke vis nog een vriendje bij gestopt, dit is ongeveer 2 jaar geleden. hier nooit geen problemen mee gehad tenminste dat lijkt zo.
Ik geef altijd het zelfde zink voer.
 

Bijlagen

  • 886A924D-312E-4F83-AF8B-9459EEFFD216.jpeg
    886A924D-312E-4F83-AF8B-9459EEFFD216.jpeg
    287.5 KB · Weergaven: 71
  • F3EF3A2F-2E6A-45A2-9939-3C54DEEE4EBA.jpeg
    F3EF3A2F-2E6A-45A2-9939-3C54DEEE4EBA.jpeg
    236.5 KB · Weergaven: 71
  • 61EEAFEF-FA1B-43CD-A1A3-7ADDDB307DB1.jpeg
    61EEAFEF-FA1B-43CD-A1A3-7ADDDB307DB1.jpeg
    211.1 KB · Weergaven: 71
  • ED599C1D-C5BE-4BD1-955D-D6E2A376EC46.jpeg
    ED599C1D-C5BE-4BD1-955D-D6E2A376EC46.jpeg
    292.4 KB · Weergaven: 70
Ik denk dat @Jessie87 even de aansluiting gemist heeft en dat dit een ander sluierstaartprobleem is als laatst....
 
De vis zal waarschijnlijk een zwemblaas probleem hebben. Hoe je dat behandelt kan ik niet bij helpen. Nu denk ik wel dat je te intensief onderhoud doet. Sluiers zijn stevige vervuilers maar dat kan je m.i. opvangen door flinke waterwissels te doen. Van het filter blijf je beter af. Ik denk dat je je bak nu telkens uit balans brengt door de "goede bacteriën" weg te spoelen…
 
Nou graaf ik diep in mijn geheugen en hoop oprecht dat er een sluieraar kan antwoorden, maar er was iets met gekookte doperwtjes voeren. Misschien even op het forum googlen?
 
Nou graaf ik diep in mijn geheugen en hoop oprecht dat er een sluieraar kan antwoorden, maar er was iets met gekookte doperwtjes voeren. Misschien even op het forum googlen?
Klopt helemaal doperwten koken ontvellen erwtjes uit velletje knijpen en dan aan de vissen voeren.
 
De vis zal waarschijnlijk een zwemblaas probleem hebben. Hoe je dat behandelt kan ik niet bij helpen. Nu denk ik wel dat je te intensief onderhoud doet. Sluiers zijn stevige vervuilers maar dat kan je m.i. opvangen door flinke waterwissels te doen. Van het filter blijf je beter af. Ik denk dat je je bak nu telkens uit balans brengt door de "goede bacteriën" weg te spoelen…
Bedankt voor de reactie, het is inderdaad misschien een beetje te veel van het goede maar omdat het al die jaren zo goed ging ben ik het zo blijven doen.
 

Terug
Bovenaan