Throne
Member
- Lid geworden
- 8 december 2022
- Leeftijd
- 22
HELLPPP ik lijk mijn aquarium niet onder controle te krijgen! ik heb een maand geleden mijn aquarium van 160l gekocht en helemaal grondig gepoetst en toen kwam het moment om naar de intratuin te gaan en de bak te vullen ik heb me daar (fout?) Laten informeren en ben mijn bak met grind en 4 5 planten gaan vullen voor het opstart proces verder geen middeltjes of iets dat was niet nodig zoals mij werd vertelt gewoon 2 weken met de pomp aan laten draaien dit heb ik 3 weken laten draaien en iets tevaak de lamp telang aan laten staan op een gegeven moment had ik een groene laag alg over de bodem versprijd om dit op te lossen leek het me tijd voor de vissen (heb er een stuk of 50 gemixt inzitten gups tetras bijlzalm zwaarddragers algen eters en bodemvegers) zodat ze dat konden schoonmaken en op peuzelen en dat ging ook goed de vis hadden het eigenlijk na 2 3 dagen al redelijk opgeruimd maar toen begonnen de problemen eigenlijk de planten begonnen steeds meer af te sterven en er waren 2 3 vissen overleden maar de rest leek mij in prima staat te voldoen dus maakte me geen zorgen maar ondertussen ben ik alweer een week verder en heb ik al mijn planten op sterven vissen die om de dag wel eentje dood bij licht de vissen hangen bovenin de bak en gedragen zich moeilijk alsof alles langzaam aan het sterven in waterqwalitijd al 5 x laten testen maar is nog altijd in orde algen probleem is dankzij de vissen ook verholpen alleen lijkt mij een probleem van zuurstof (maar geen idee hoe dit op te lossen) maar ook co2 tekort ivm de planten die sterven nu ben ik zover geinformeerd dat ik eigenlijk voor planten een voedingsbodem zou moetten hebben maar dat is nu geen optie meer of ik moet 300€ aan vis wegkijlen om de bak opnieuw te kunnen starten maar dat is eigenlijk ook geen optie dan stop ik er liever helemaal mee dus hellp is er iets dat ik fout doe of ik heb ondertussen allemaal middeltjes voor bacteria carbon en quikstart maar dat lijkt niet te helpen vissen blijven happen naar zuurstof en sterven heb ondertussen al zekker een 15 stuks weg kunnen gooien omdat ze niet overleven 1e foto is hoe het er nu bij staat
de middelste 2 zijn na 3 weken opstart zonder vis
en laatste is toen ik begon met opstarten van de bak