ik wil graag Melanotaenia Praecox in mijn aquarium kan dat?


R

Rein-van-der-Wal

Guest
Hallo ik wil mijn visbestand veranderen maar wil eerst even info van jullie.

bestand nu:

10 marmerbijlzalmpjes
10 sherry barbeeltjes
+-17 kardinaal tetra's
3 otocinclus
3 Corydoras Aeneus (ze zijn bruin groenig)
2 grote corydora panda
3 khulli
1m2v apistogramma agassizii
en wat vuurtjes

Nou gaan de panda's weg en ik denk de kardinaaltjes ook, en daar wil ik dan Melanotaenia Praecox voor in de plaats. Zou dat kunnen en met hoeveel ongeveer?
 
Zijn hele mooie maar helaas ook ziekelijke vissen met vaker wel dan niet iets onder de leden en zou dat eerst ff afwegen in je beslissing.
Had ze zelf ook maar toen ze wat gingen mankeren en naar een behandeling ging zoeken kwam ik er pas achter dat het dramatisch is gesteld met deze soort helaas.
 
Hhhmmzzz niet leuk. K*T kwekers!!!

zijn er eventueel soorten die hier op lijken qua grote/kleur enz.
wat hebben de vissen zoal voor ziekte?
 
Verschillende met als gevaarlijkste vissen tbc die bij deze soort meer dan bij elke andere soort voor kan komen.
 
hebben alle regenboogvissen daar dan last van? of alleen deze soort?

als het alleen deze soort is weet jij/iemand een leuke vervanging?
 
Als M. praecox bij een goede hobbykweker vandaan haalt heb je volgens mij best kans op goede exemplaren lijkt mij. Ik hoor wel altijd slechte verhalen van deze vissen als ze bij de lfs vandaan komen. Waarschijnlijk te ver door gekweekt. Er zijn echt vele soorten regenboogvissen. Ik zou zeggen kijk eens op deze site:
http://www.irg-nederland.nl
 
lastig... nou zijn dit wel "oude" stukjes.

zag net ook een stukje van eind vorig jaar hier op het forum....

maar welke vis soort zou dan wel lek zijn in het aquarium? de rest van de regenboogjes van de zelfde maar zijn wat kleur loos naar mijn ID.
 
Leuk, maar nee niet mijn soort vis......

Ik wil een eye catcher, iets wat niet veel voor komt iets groter is en een leuk kleurtje heeft.

Vandaar dat ik de praecox wou/wil.
 
Ik neem aan voor de 1.20 van Rein.

Tjonge,was er lekker bij gisteren want heb een link van een pagina met foto's van de blauwe tetra's geplaatst ipv de Colombianen :stom:

Smaken verschillen natuurlijk maar vind ze zelf wel een eyeccatcher,niet veel mensen hebben ze en komen wat kleur ivm het neon blauw felrode vinnen en formaat best in de buurt van de preacox...

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1226881
 
Dat is inderdaad een erg mooie vervanger, John.

Ik zou juist de sherry's, otocinclus en aeneus wegdoen, Rein. Die worden beter een stuk koeler gehouden dan kardinalen en bijlzalmpjes.
 
meksjoef zei:
In welk aquarium wil je ze doen? Zie nergens maten staan namelijk :)

De 120cm zoals john zegt. Sorry vergeten...

@ john: ik ga er over nadenken, ik had ze ook al even gegoogeld. ze zijn leuk maar ik moet misschien nog even van dat beeld van de regenboogjes af. Zijn alle regenboogvissen zo gevoellig?

@ jones: dat is niet helemaal mijn id haha. Ik snap dat de temperaturen niet helemaal overeen komen maar dan kan je moeilijk nog kijken welke vissen je leuk vind. Denk als je een midden weg in de tepmeratuur doet je ook heel gezonde vissen houd. Als wij mensen de verwarming lager of hoger hebben als een ander is daar ook aan gewend. Nou weet ik dat vissen koud bloedig zijn maar dan nog.
En natuurlijk vissen die in 18 graden moeten doe je niet bij vissen in die 28 geaden moeten hebben.
 
De blauwe colombia tetra verouderd nogal snel. Geen vis waar je 2 jaar plezier van hebt.

De Diamantzalm lijkt wat saai met nadruk op lijkt.
b4mCwklTmmsHayPjkZp2jeePWJDZQ-Bp.jpeg


En niet alle Regenboogvisjes zijn zo gevoelig alleen de meeste soorten kunnen niet in een 120cm bak.
 
Botia zei:
De blauwe colombia tetra verouderd nogal snel. Geen vis waar je 2 jaar plezier van hebt.

De Diamantzalm lijkt wat saai met nadruk op lijkt.
pTrgtv5qV3DdpFwMvdCkZYJlT6Cd_bga.jpeg


En niet alle Regenboogvisjes zijn zo gevoelig alleen de meeste soorten kunnen niet in een 120cm bak.

Leuke vis alleen die vinnen....

Ik ga nog even verder zoeken.
 
De vinnen van dit mannetje zijn extreem groot en dat zie je ook niet vaak.

Dit is r�eeler.
BzCsOQ2ddbCO2zJoNT3698KpMsuD1otN.jpeg
 
Nou ik heb een paar leuke gevonden....

Melanotaenia sexlineata kiunga
Glossolepis maculosus
Melanotaenia maccullochi eubenangee swamp
Melanotaenia ogilbyi

Wat dachten jullie daar van??
 
Dat zijn inderdaad hele mooie vissen, alleen zijn ze in de Nederlandse winkels niet te krijgen.
Je zult deze soorten bij een kweker moeten halen, en in dit geval Belgie of Duitsland.
Heb zelf de Melanotaenia ogilbyi maar nog geen nakweek hiervan.
 
Je kan hier in nl ook niks leuks krijgen he... Pff
 
Haha arme Rein,valt allemaal niet mee! ;)
Vaak kan je op verzoek bij de betere aquariumzaken ook wel bepaalde vissen bestellen die ze normaal niet in hun assortiment hebben,vragen kan altijd natuurlijk.
 
Ik ga ook zeker wel even informeren en anders de grens maar even over hoppen. Is ook niet zo ver van hier.

Snap niet dat hier bijna niet aan speciale vissen te komen is.
 
Rein-van-der-Wal zei:
Nou ik heb een paar leuke gevonden....

Melanotaenia sexlineata kiunga
Glossolepis maculosus
Melanotaenia maccullochi eubenangee swamp
Melanotaenia ogilbyi

Wat dachten jullie daar van??
Deze zijn niet in de Nederlandse handel te krijgen, ook groothandels hebben ze niet. Misschien dat je er aan kan komen via de speciaalclub?
 
nou de kardinaaltjes gaan maandag naar hun nieuwe baasje.

dus meer reden voor mij om goed rond te vragen. heb al naar irg gemailt voor kwekers.
 
Zat in het IRG bestand te kijken en zie dat een kweker in Ommen de Melanotaenia maccullochi eubenangee swamp aanbied.
 
gerhar zei:
Zat in het IRG bestand te kijken en zie dat een kweker in Ommen de Melanotaenia maccullochi eubenangee swamp aanbied.

Waar kan je op de site zien wie wat kweekt/aanbied. Ik zie wel een add van jou staan volgens mij maar de rest is oud.
 
Waar jij hebt gekeken is de Nederlandse site, staat inderdaad een add van mij.
Als je lid bent/wordt van het IRG, kun je inloggen op de internationale bestandsdatabank. Hier kun je ook de vissen die aanwezig zijn bij Nederlandse leden bekijken.
In dit bestand heb ik gezien dat er dus in Nederland een kweker ze aanbied.
 
@gerhar, dankje.

Waar kan ik vinden waar welke kweker zit? Of wie wat kweekt?
 
Rein-van-der-Wal zei:
Waar kan ik vinden waar welke kweker zit? Of wie wat kweekt?

Als je lid bent geworden van het IRG(-Nederland) en je contributie hebt betaald, kun je inloggen op de internationale bestandsdatabase: http://www.irg-schweiz.ch/bestand. Hierin kun je vinden welk lid welke soorten heeft, en wie er waarvan nakweek beschikbaar heeft.

Daarnaast kun je altijd een oproepje plaatsen op het forum van IRG-Nederland en -Belgi�: http://www.regenboogvissen.eu
 
Ow op die fiets..... Zo ver was ik nog geen lid oeps.
 

Terug
Bovenaan