Ik zoek de juiste killivis


M

MijnAquarium

Guest
Hoi ik wil mijn aquarium opnieuw inrichten en heb al info over de vissen die ik wil, maar ik zoek nog naar de juiste killivis, het liefst makkelijk met andere vissen, tot 6 cm, en belangrijk: hij moet op 27 graden kunnen!
Verdere waarden zijn: DH: 4,5 en PH: 6,5
Het is natuurlijk leuk als de soort een mooie kleur heeft,
Is het onmogelijk zo'n soort te vinden laat dan ff weten,

Alvast bedankt!
 
Twijfel of ze constant 27 graden waarderen maar misschien zijn Ringbandsnoekjes wat?
 
Bedankt voor het idee van de snoekjes zal kijken,

Mijn bak is nu 180 L maar wil 260 L gaan halen, daarvoor ook bedoeld
 
Oja, en de andere zijn wat corydoras 3 dwerg kogeltjes en, zogouw ik de grotere bak heb 2 discus het liefst, zo hou ik 50 L extra zwemruimte over
 
Misschien een Aphyosemion australe sp. of Aphyosemion striatum sp.?

Zorg dat je nieuwe bak vooral hoog is, discussen zwemmen meer verticaal dan horizontaal. Ook zijn het scholenvissen die je eigenlijk met een stuk of vijf/zes houdt en je bak zeker wel 150 breed en minstens 50 hoog moet zijn. Dan kom je al snel op bakken van 350l+ die geschikt zijn voor discus. Ik weet niet of je ervaring hebt met discussen maar het zijn bepaald geen makkelijke vissen en ik zou me er heel erg goed over inlezen voor je eraan begint.
 
Ik heb zelf 2 koppeltjes Aphyosemion australe (Kaap Lopez)en ben daar enorm tevreden over,is een prachtig mooi en rustig visje dat heel graag tussen de drijfplanten vertoefd.
Succes met je keuze aan vissen.
 
Weet sowieso al niet of dat dwergkogeltjes een goede combi zijn met discussen :p, bijtgrage beesten als er geen slakkenovervloed is. Zouden de Discus wel eens serieus kunnen irriteren
 
Ja en daarom pas als ik een groter aquarium heb heb ook alles opgezocht over elke vissoort dus daarom zoek ik een killi die bij de discus en de kogeltjes past
 
Trouwens Bart12345 bedankt voor de tip aphyosemion striatum sp. Heb ik opgezocht, goeie kandidaat

En mischien is het ook wel handig om wel voor min. 350 L te gaan
 
Het is zeker een leuk visje, maar volgens de pagina wordt hij als hij ouder wordt agressief
Is dat bij jou ook zo? Of zijn ze nog jong?
 
Nou ik heb de man dik 2 jaar maar zie dat niet moet ik zeggen. Maar ja misschien heb ik geluk.
 
Ik kijk later nog wel op meer websites maar het is een leuke vis dus ik ga er achteraan
 
De temperatuur is hier het belangrijkste: 27 graden continu.

Ringbandsnoekjes zou ik dan zeker niet doen. Ook Aphyosemion australe zou ik niet bij die temperatuur houden.
Met de Aphyosemion striatum heb ik geen ervaring, maar als ik op seriously fish 20-26 graden lees, dan zou ik dat dus ook zeker niet doen. 20-26 graden moet je dan interpreteren als termostaat op 20-22 graden waarbij oplopen tijdens de zomerse warmte geen probleem is.

De meeste berichten over aggressie bij killi's hebben met temperatuur te maken. Als ze ouder worden, worden ze groter en wordt aggressie die er mogelijk altijd al was, geleidelijk problematisch: Mijn grootste australe dame at op het laatst 2 lichtoogjes per week. Dat kwam niet omdat ze aggressiever geworden was, maar omdat ze langzaam maar zeker steeds beter in haar bek pasten.
 
De temperatuur is hier het belangrijkste: 27 graden continu.

Ringbandsnoekjes zou ik dan zeker niet doen. Ook Aphyosemion australe zou ik niet bij die temperatuur houden.
Met de Aphyosemion striatum heb ik geen ervaring, maar als ik op seriously fish 20-26 graden lees, dan zou ik dat dus ook zeker niet doen. 20-26 graden moet je dan interpreteren als termostaat op 20-22 graden waarbij oplopen tijdens de zomerse warmte geen probleem is.

De meeste berichten over aggressie bij killi's hebben met temperatuur te maken. Als ze ouder worden, worden ze groter en wordt aggressie die er mogelijk altijd al was, geleidelijk problematisch: Mijn grootste australe dame at op het laatst 2 lichtoogjes per week. Dat kwam niet omdat ze aggressiever geworden was, maar omdat ze langzaam maar zeker steeds beter in haar bek pasten.
duur dieet, zijn er uberhaupt killivissen die lange tijd op 27 graden kunnen??
 
Ja, dat vraag ik me nu ook wel af
 
Dit is nu eenmaal het klimaat waarin de west-Afrikaanse killi's leven. Er zijn veel meer soorten, ook uit andere werelddelen en waarschijnlijk ook wel die het goed doen bij hogere temperaturen, maar daarvan is niet veel commercieel verkrijgbaar. Misschien dat iemand anders nog een idee heeft?
 
Is die 27 graden wat je nu in je bak hebt of wat je wilt gaan doen met oog op discus?

Is dit ook niet wat warm voor kogels en welke Cory's heb je? Als je die sowieso wilt houden met een killi Kun je denk ik beter een vis uitzoeken die daar goed bij past, of andersom.. dus vissen zoeken die goed bij discus passen.

De combo killi dwergkogel discus in 1 bak zal niet vaak voorkomen denk ik zo, en met een reden.
 
Ja ik snap het wel maar ik heb nu 25 graden en ik denk dat het trouwens ook wel ff duurt eer ik de discus heb de kogels kunnen net op 27 en ik heb corydoras punctatus

Maar ik klamp me vast aan deze hoop: als ik maar een groot genoege bak heb, met genoeg ruimte, komt het wel goed:br:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
27 is ook te warm voor de punctatus. Klamp je ook niet vast op de kogels, ik zie her en der 22-28 staan, maar bij die temperaturen kun je er altijd vanuit gaan dat je de langste levensduur hebt met de thermostaat een graad of twee boven de minimum temperatuur, en dat ze het kunnen hebben als in de zomer de bak een paar graden opwarmt door de buitentemperatuur. Langdurig op de max temperatuur verkort de levensduur aanzienlijk.

Misschien toch geen vervangende bak kopen, maar een extra bak:D:D:D

27 is ook wel weer de ondergrens voor discus, jonge dieren beter op 30 en als ze wat groter worden naar 29. Ik denk dat het allemaal net te ver van elkaar zit om er 1 goeddraaiende bak van te maken.
 
Jammer ik ben echt verknocht aan mijn kogeltjes, mijn lieveling komt altijd op me af zwemmen, slimme visjes
En discusvissen zijn wel echt mooi maar als het niet gaat, jammer dan wacht ik wel tot ik op mezelf woon:D
Als iemand dan nog andere aquarium ideeën heeft om in te richten en voor leuke visjes hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar denk je dat ik wel wat kleine killi's bij mijn kogeltjes kan doen?
 
Je weet het nooit met die kogeltjes. Het kan goed gaan maar ze kunnen de killi ook te grazen nemen. Het zijn niet bepaald de ideale vissen om in gezelschap te houden. Heb er geen ervaring mee dus kan je geen eenduidig antwoord geven, slechts een beetje meedenken.
 
Snap ik, heb nu ook zwaarddragers maar die vallen ze niet lastig en ik wil graag epiplatys dageti, en die is rond de 7 cm en die kogeltjes maar max. 2,5 cm dus als ze de ruimte krijgen is het goed
De zwaarddragers gaan overgins wel weg
 
Nee is echt te warm voor killi's. Ook voor de Pseudepiplatys annulatus.
 

Terug
Bovenaan