Wat is er nieuw

IKEA Malm kastje aquarium proof maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Larske
  • Startdatum Startdatum
L

Larske

Guest
Mijn IKEA Malm kastje bleek ondanks de vele berichten dat het prima moest kunnen toch niet aquarium proof, hij begon door te zakken. Ik had daarom 3 opties:
- Een nieuwe kast kopen (werd erg duur aangezien ik een kast met lades wil)
- Het aquarium er uit (maar dan moest er alsnog een nieuwe kast komen, want een kromme lege kast is ook zo wat..)
- De kast aquarium proof maken

Het is zoals je al raad optie 3 geworden, dus afgelopen week het aquarium er af en vandaag met het kastje de loods in om er iets moois van te knutselen.

Hoe het kastje was:
PmhlU-sE6_SoFv6v19DZCSylzniGldQw.jpeg

Balken van 5x15cm er tegenaan zodat er een olifant op kan staan. De balken zijn nu dus de dragende constructie en niet langer het kastje:

Bovenkant er tegenaan, het begint vorm te krijgen:

Zijkanten er tegen + een fineer laag over de zijkanten. Inmiddels ook bezig met de voorkant:

En zie hier, een aquarium proof IKEA Malm kastje:

Vandaag nog even de bruislijm goed laten uitharden, en dan kunnen morgen de lades er weer in en is de kast klaar.

Knap kastje geworden zo. :thumbs:

Bertus zei:
Had je nu de bovenste liggers ,op de staanders moeten laten dragen. (dracht).
Weet je het zeker Bertus? Als ik foto 3 bekijk, is de ligger op de staanders geplaatst. 🙂

En zie hier het eindresultaat, ik ben er zelf erg tevreden over:

eNQOwGo0anwB22A79w5odP3f32DBaH_g.jpeg

Een mooie verbetering? Maar persoonlijk zou ik het kastje een cm naar voren halen, zodat de voorkant gelijk is met de kast links van het kastje. Volgens mij bedoelde bertus dit ook:
bertus zei:
Maar,waarom de zijden niet gelijk tegen de kast?

Dat komt nog wel, ik ben ook kijkende naar een ander aquarium nu ik de ruimte en draagkracht toch heb. Dus voorlopig zet ik er even niks op, als er weer iets op komt dan gaat die kast wel op z'n plek.

Larske zei:
Mijn IKEA Malm kastje bleek ondanks de vele berichten dat het prima moest kunnen toch niet aquarium proof, hij begon door te zakken.

Vele berichten dat het prima kon?
Zie in het andere topic juist dat je advies had gekregen van een timmerman om het niet te doen...

Mooi opgelost iig en volgende keer niet zo eigenwijs zijn! 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan