I'm back! Voorstellen dus :)


A

aqua kidd

Guest
Hallo allemaal,

Zoals de titel al laat zien ben ik niet "echt" nieuw hier. Ik ben hier een flinke tijd actief geweest.
Waarom is dit veranderd?
Euhm... puberteit? School? Of een verandering in interesses?

Om eerlijk te zijn is het al het bovenstaande. Ik kreeg het enorm druk met mijn toenmalige opleiding (Dierverzorging management N4).
Daarbij had ik het enorm druk met sociale contacten en werk. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet met mijn aquaria bezig was, maar dit was wel veel minder.
Ik had een flinke tijd 5 aquaria draaien, waarvan er één 160cm lang was. Ik leefde voor vissen, werkte in een tuincentrum op de aquariumafdeling en 's avonds zat ik achter mijn laptop hier te kletsen over vissen.

Door stages ben ik echter in contact gekomen met terraria, en ook dat was een schot in de roos, ik was meteen verslaafd.
Ik ben stages gaan lopen met reptielen, vogels, katten enzovoorts.
5 jaar heb ik gewerkt in een dierenpark met veelal reptielen.

In die tijd had ik minder aquaria, tot dat veranderde (duh), ik kocht weer een aquarium stelling, met als focus kreeften.
Ondertussen nog 10 terraria met diverse soorten dieren.

Inmiddels ben ik met mijn vriendin gaan samenwonen en heb ik een eigen "beestenkamer". En zoals verwacht, deze komt ramvol met dieren te staan.
1 muur met aquariums (2 meter, stelling) en 1 met terraria (3 meter ruimte). Daarnaast is er nog ruimte voor een meter stelling waar ik van alles in kwijt kan.

Owja, ik moet mezelf natuurlijk ook echt voorstellen:
Mijn naam is Nick en ik ben 23 jaar oud. Heb inmiddels 12 jaar aquaria en ben nu zo'n 6 jaar bezig met terraria.
Dit zijn dus ook mijn hobby's, naast lekker met onze hond (american bully xl) en mijn vriendin serie kijken.

Mijn "favoriete" dieren zijn kreeften, spinnen, (gif-)slangen en slakken. Andere koudbloedige dieren vind ik ook leuk hoor ;)

Waarom dan toch weer terug hier?
Simpel, in de tijd dat ik de focus had liggen op terraria is mijn aquarium kennis wat weg gezakt.
En om eerlijk te zijn, hier baal ik enorm van. Ik sprak enkel in wetenschappelijke namen, en als ik nu in een winkel sta weet ik er veel niet meer...
Ik wil dus weer praten met "like minded" mensen om dit terug te krijgen. Daarnaast heb ik interesse gekregen in zeewater, hier wil ik dus ook weer meer over leren.
Mijn instelling was vroeger (lees groep 7 van de basisschool) dat ik altijd meer wou weten dan welke verkoper dan ook. Onmogelijk natuurlijk, maar ik kon zeker mijn mannetje staan.
Deze instelling heb ik nadat ik toendertijd een aantal keer voor de gek ben gehouden door een verkoper, en dit wilde ik niet meer hebben.

Maargoed, dit bericht is al lang genoeg. Ik ga hier proberen elke dag wel actief te zijn.

Hebben jullie nog vragen? Brand los ;)

Fijne avond!
 
Goed verhaal Nick, lekker kort ook! :DD

Nee hoor, van harte welkom terug hier op het forum! :petjeaf:
Leuk om je verhaal te lezen en een inzage op je achtergrond te krijgen. Dat klinkt als een wilde beestenboel bij jullie thuis. Gezellig zeg.
 
Bedankt allemaal!

@Hoogheid haha zit voor het eerst weer achter de laptop, dan gaat een verhaal typen ineens wel heel vloeiend :DD En het is zeker een dierenboel, van alles wat!
@Nicolientje-W Ja daar ben ik heel blij mee, mijn "eigen" plekkie in het huis! En die foto's komen er zeker aan binnenkort!
 
Welkom terug onder de like minded mensen Nick. Leuk dat je hier actief gaat zijn, ben nieuwsgierig naar je hobby kamer.
 
Die foto's gaan goed komen. Heb het momenteel even heel druk op mijn werk, maar ze komen in een topic te staan!
 
Man man wat een verzameling vriendin en samen wonen en een hond en dan nog een eigen dierenkamer ook.
Wat zal jij het druk hebben ;) :)
welkom terug
 
Wederom bedankt!

@flipper34 haha enorm druk :p maar ach, als ik niet veel te doen heb verveel ik me al snel hoor :)

Wel vet zo'n kamer
Daar zul je heel veel tijd kunnen besteden.
En als ik de goede persoon voor me heb ben je ook bezig om je stroom te reduceren op het dak
 
Benieuwd wat er gaat komen. Je kan toch gewoon elke week naar de jumper of petplace en de verkopers uithoren, weet je altijd meer :p
 

Terug
Bovenaan