In de stroming


Jeanneke

New member
Lid geworden
6 september 2022
Berichten
2
Leeftijd
63
Hallo Allemaal, mijn eerste vraag hier. Ik heb een bak van 100x40x50, 200ltr dus. Daarin zitten 12 neontetras, 6
IMG_20220320_124159.jpg
zilvertetras, 1 borstelneus, en een koppeltje kersenbuik. Bak draait al 5 jaar, grote vaste planten, hout en steen en zandbodem. 2 pompen waarvan 1 met uvlamp. Controleer met druppeltest en het is goed in balans. Nu vind ik dat de tetras vaak in de stroming van de pomp gaan hangen. Niet altijd want ze zwemmen eten en gedragen zich normaal maar soms zwemmen ze zich echt in het zweet om in de stroming te hangen. Waarom zouden ze dit doen???
 
leuk, en een vis kan dan zwemmen zonder tegen het glas aan te botsen. Sinds de stroming ze naar achter blaast.

Zit ook meer zuurstof in stromend water. Dus das ook nog een mogelijkheid.
 
Volgens mij vinden sommige soorten dit prettig.

Btw, heb je van de Kersebuiken nooit een nest want die kunnen dan heeeeeeeeeeeeeel erg fel zijn.
 
Ik heb op het moment een nestje en ze zijn redelijk naar de andere vissen. Ze hebben veel plekken om achter de plantjes te blijven en de andere visjes hebben er niet echt last van. Af en toe komen ze te dichtbij, vooral de neon's want die lusten wel levend voer.
 
Dan heb je echt mazzel want ik had een koppel met kleintjes en die joegen samen even een zwaarddrager man in de hoek de dood in.
 

Terug
Bovenaan