Wat is er nieuw

In vitro

JeePee

Well-known member
Lid geworden
5 september 2019
Leeftijd
43
Ik weet welke planten ik in mijn aquarium wil. Maar ben nog wachtende op het aquarium zelf. Ik verwacht het tegen 23 dec.
Ben nu volop attributen aan het vastleggen, en in sommige onlineshops kan je verzendkosten vermijden door een bepaald bedrag aan te schaffen.
Om aan dat bedrag te geraken kan ik bijvoorbeeld enkele planten al bijkopen, zo in vitro.
1)Maar ik weet niet hoe snel die planten moeten gepland worden. In de winkel zie je dat gewoon in die potjes met plastic over, staan. Dan denk ik dat die daar niet onderhouden worden.

2)Tweede vraag die ik nog extra heb.
Kan zo'n in vitro plant gebruikt worden bij de dry start methode?

3)Kan zo'n in vitro ook met mos dat dan gemengd wordt via de yoghurtmethode, om zo op hout te smeren? Of haal ik dan de voordelen van in vitro onderuit?

Gr

Ik zal even puntsgewijs je vragen proberen te beantwoorden maar het is mogelijk dat een ander het beter weet hoor.

1. Ik neem aan zo snel mogelijk, net als de andere planten. In de winkel staan ze onder licht en zijn de planten de voedingsstoffen aan het opgebruiken die nog aanwezig zijn (in de plant of eventueel in het water).
2. Volgens mij kan een in vitro plantje gebruikt worden voor de dry start methode, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen.
3. Dat hangt er vanaf welk plantje het is, maar ga er maar vanuit dat het niet kan en je daarmee de plant kapot maakt. De meeste planten in het aquarium zijn in de basis al anders opgebouwd dan een mossoort.

Ik hoop je een beetje een verhelderend antwoord te hebben gegeven. :petjeaf:

Mos in vitro bestaat toch ook e?

1) InVitro kan wel een aantal weken gewoon in het bakje blijven zitten. Als het maar onder het licht blijft.
Het staat in een kweekbodem (gel) waar ie de voeding uit haalt. Als je ziet dat er geel blad gaat ontstaan word het de hoogstse tijd om te gaan gebruiken.
2) Ja, alle In Vitro zijn geschikt voor een dry start. De plant is immers in de emersde vorm.
3) InVitro mossen zijn prima geschikt voor de yoghurt methode.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan