Wat is er nieuw

Incpiria 300 wit van Barry-incpiria

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barry-incpiria
  • Startdatum Startdatum
Hoi Peter. Wha toevallig der gistermiddag uitgehaald!

Had um in eerst aan het einde van me sproeibar met een diffuser eraan maar dan zat er toch te weinig druk op aan het einde van de sproeibar.

Toen met een luchtpompje en bruissteentje geprobeerd. De luchtpomp had ik niet vol open staan want anders kreeg ik te veel bubbels en stroming vond ik. Daardoor rook ik de ozon ook niet meer zo goed en had het idee dat het ook niet zo goed werkte.

Van de week op ze eigen diffuser aangesloten.
Dan heb je een herrie en een bak vol met bubbels.

Doordat ik gister een co2 set van marktplaats binnen kreeg en die aan het aansluiten was heb ik het ozon apparaat der maar uitgehaald.

Of het nu wel of niet werkt weet ik eigenlijk niet, ff afwachten wat er nu zonder gaat gebeuren. Waarschijnlijk met de meegeleverde diffuser van philips werkt hij wel het beste maar dan heb je wel heel herrie en bubbels.

Thanks MsFelix!

Discussie hier gesloten :stop:

Okee dan Barry, was benieuwd of die bij jou deed wat Philips beweert...kraakheldere bak en minder waterverversen nodig.

Ik heb ook een goedkoop co2 setje op marktplaats op de kop getikt en een nieuw magneetventiel om de co2 's nachts uit te zetten. Setje is al betaald , nu nog binnen zien te krijgen 😉

Welke co2 set heb je gekocht?

Ik moest toch nog wel 1 keer per week verversen.

Weet niet welk merk manometer en magneetventiel ik heb..zit op me werk dus kan ook niet ff kijken '-)
Flipper van dennerle.
Ph elektrode en controller van weipro , zo een goedkope maar werkt prima.
Ph van 7.5 naar 7.0 in een uur of drie en toen constant gebleven.
Vanochtend om half negen sprong hij weer aan.

O je hebt dus compleet systeem met controller erbij..luxe man. Klinkt goed dat je ph al zakt.

Werk ze.

Even ingaande op reacties op nieuwe leden kan ik het wel eens zijn dat er erg hard en bot op gereageerd wordt. Maar dat is op elk forum en iedereen heeft uiteindelijk het beste voor met de dieren zoals het hoort. Ook ik heb wel flink op mn sodemieter gekregen hier en dat kwam mij behoorlijk hard aan. Dus ik ben gewoon wat minder actief gaan posten. Niet te hard in je opnemen en na een weekje ofzo even rustig teruglezen. Dan ben je weer wat kalmer en kun je tenminste ook iets met het advies doen.

Maar om gelijk de vaste leden zwart te maken vind ik ook wel erg overdreven hoor. En dat zie ik ook steeds vaker gebeuren helaas. Laat iedereen gewoon lekker in zijn waarde..

Maar wel een kleine tip voor een iederen die advies wil geven, lees aub je berichten eerst even 3 keer door om te weten hoe hard sommige berichten aan kunnen komen, want ook daarmee jaag je nieuwe leden weg. Mag toch hopen dat dit niet het zoveelste forum gaat worden dat langzaam leegbloedt omdat er zoveel provocerende dingen worden gezegd....

Ik reageer op een oud onderwerp nu, maar mag ook wel eens zo gezegd worden dacht ik.

En ontopic: mooie bak, al is blauw ook niet mijn smaak 😉 k ziu je bodemvisjes gewoon even goed in de gaten houden met grint. Meeste grint tegenwoordig is wel aardig goed geslepen maar tis en blijft altijd een gok. Je merkt vanzelf aan de visjes of ze veel grondelen of niet 🙂

Haha ik hoef al niks meer te zeggen 🙂

Voetbal, vuurwerk, paaseieren, en het regent hier in Beverwijk!

Ik zeg maar zo..ik zeg maar niks 😉

Hier ook regen..saai weer.
Ach hebbie wat tijd om aan je bak te klungelen.

ik ga me er ff mee bemoeien.....

Ik heb ergens je woonkamer inrichting gezien, en eerlijk is eerlijk hij staat er prachtig bij!!
Ik hou wel van aparte bakken, heb zelf ook blauwe steentjes gehad zoals ik al eerder zei, alleen ik baalde ervan dat je er alles op zag vandaar dat ik wat meer natuurkleuren heb nu overal.

In de LFS in duitsland hebben ze de bakken allemaal ingericht met alle kleuren van de regenboog, staat heeeel fleurig moet ik zeggen,

Hoi An,

Zeker wij zijn ook blij met het resultaat!
Als je op een gegeven moment gaat samen wonen dan moet je toch een soort compromis sluiten en dit bevalt me wel.
Hebben de bak ook als een meubelstuk gekozen zeg maar.
Straks kan je alles customizen :thumbs:

Dat brengt me wel op een idee ;-)

446973_0_82_dsc00743.jpg

K zou gek worden in zo'n inrichting 🙂

Maar begrijp nu wel waar je keuze van grind vandaan komt.

Thanks An.

Hoe gaat het met je co2 Peter?

ik vind het prachtig, helaas denkt manlief daar anders over...

dus zit ik nu opgescheept met een saai bruin bankstel....

Barry-incpiria zei:
Thanks voor de reacties.

Dat het forum word gedomineerd door bepaalde personen dat is wel duidelijk denk ik.
Of dat goed of slecht is weet ik niet, maar ik vind hier toch een bepaalde cultuur hangen wat ik niet had verwacht.
Sommige moeten echt overal op reageren en ik krijg dan zo een spam idee net als ongewenste post in me e-mail waardoor het onderwerp dan eigenlijk niet meer belangrijk is, alleen de meningen.

Even goede vrienden hoor maar misschien is het forum gewoon niks voor mij. Veel zinloze discussies hier en dan kan ik de energie beter in me bak steken.

En wie weet knal ik der nog wel eens een paar foto's op!

precies, barry 🙂

An Vrolijk zei:
ik vind het prachtig, helaas denkt manlief daar anders over...

dus zit ik nu opgescheept met een saai bruin bankstel....

Als ie maar lekker zit kan beter naar je aquarium kijken dan naar je bank '-)

Barry-incpiria zei:
Thanks An.

Ben aan het mailen met de verkoper van het setje...hij zegt dat het verstuurd is, maar nog niet binnen 🙁

Heb wel de reactor, magneetventiel en bellenteller binnen.

Zolang de vissen er geen hinder van hebben zou ik het lekker laten zitten hoor!
Ik ben het met An eens, het staat prachtig in je interieur :thumbs:
Vissen kunnen niet praten, dus niemand hier weet wat zij er van vinden. :S
Nog even en we hebben hier psychologen die ons vertellen wat vissen denken en vinden, vissenfluisteraars hahaha. 😀
De bak is heel apart, en ook een sieraad in je huis.
Ik vind het leuk dat iemand eens wat anders durft, en er zelf heel blij mee is, wat ik me helemaal kan voorstellen.
Ga zo door, en gaarne meerdere foto's, anders wordt dit zo'n bla bla bla album. :foto: :thumbs:

peterdenhaag53 zei:
Barry-incpiria zei:
Thanks An.

Ben aan het mailen met de verkoper van het setje...hij zegt dat het verstuurd is, maar nog niet binnen 🙁

Heb wel de reactor, magneetventiel en bellenteller binnen.

Dat schiet dan ook niet op!
Misschien omdat Pasen der tussen zat dat t een dag langer duurt maar normaal duurt verzenden maar 1 dag.

Je bak staat inderdaad mooi in je huiskamer. Plaats weer eens een totaaltje van je bak. 🙂

Bedankt voor je berichtje Crash.
Foto's plaatje doen we maar niet meer :sorry:

Ziet er super uit!, inderdaad weer is wat anders maar zeker niet verkeerd.

Volgens mij zie je het vanzelf aan je vissen of ze het naar hun zin hebben of niet. Zal waarschijnlijk
net als bij mensen zijn.. elke vis heeft zijn eigen voorkeur en zoekt zijn favoriete plekje vanzelf op.

Weet je al welke algeneter je hebt ? (Zie er verder weinig reacties op terug komen).

Hoi Peter!

Met de bak gaat alles goed 😀 Af en toe al flink aan het snoeien want de planten groeien best snel.

Thanks blupgup!

Ja idd als een vis het echt niet naar z'n zin hebt zie je dat terug in hun gedrag enzo.
Weet niet precies naar wel berichtje je verwijst van de algeneters..

Heb een stel ancistrussen albino gold.
Een albino labeo frenatus.
Vier kleinere ancistrussen weet niet wat voor type.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan