Indeling Juwel Filter Bioflow 3.0


Tom1983

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2012
Berichten
75
Locatie
Wichmond
Goedemiddag Allemaal,

Heb momenteel mijn Juwel Filter Bioflow 3.0 nog ingedeeld zoals fabrikant voorschreef. (werkt goed, alleen vervangen van filterwatten wordt zo wel dure aangelegenheid)

Nu zag ik een filmpje over hoe je hem ook in kan delen en ik wilde het eigenlijk als volgt indelen van onder naar boven:

Cirax, Cirax, Cirax, Zwart Biocarb, 1x filterwat wit, blauwe filterspons fijn en tot slot blauwe filterspons grof.

Wat is jullie idee hierover?

Verder had ik een vraag over het online bestellen van deze sponsen, waar kan ik dat het beste doen?

Groeten Tom
 
Hallo Tom,

Beste wat je kan doen met dit filter is de onderstehouder helemaal vol doen met Siporax of Bactoring in nylon kousen.
Bovenste houder sponsen en filterwatten/vlies gebruiken, je begint van boven naar onder , grovespons medium 1x spons laagje filtterwatten of filtervlies en dan als onderste spons.
Ciraxbakjes zijn leuk maar duur en er zit niet veel biomassa in ook je Carbospons de zwarte kan je weglaten deze heeft niet veel zin en zonde van je geld.
Als tip koop filtermatten grof en medium 10cm dikte dan kan je zelf sponsen knippen deze zijn verkrijgbaar bij vijver artikkelen.. hier haal je c.a 5x een spons uit

Helaas zal je regelmatig je filterwatten moeten uitspoelen.. hier is dat in beide bakken ook zo en om de 2-3weken uitspoelen of vervangen anders neemt het debiet erg af van dit filter.
 
Hallo Tom,

Beste wat je kan doen met dit filter is de onderstehouder helemaal vol doen met Siporax of Bactoring in nylon kousen.
Bovenste houder sponsen en filterwatten/vlies gebruiken, je begint van boven naar onder , grovespons medium 1x spons laagje filtterwatten of filtervlies en dan als onderste spons.
Ciraxbakjes zijn leuk maar duur en er zit niet veel biomassa in ook je Carbospons de zwarte kan je weglaten deze heeft niet veel zin en zonde van je geld.
Als tip koop filtermatten grof en medium 10cm dikte dan kan je zelf sponsen knippen deze zijn verkrijgbaar bij vijver artikkelen.. hier haal je c.a 5x een spons uit

Helaas zal je regelmatig je filterwatten moeten uitspoelen.. hier is dat in beide bakken ook zo en om de 2-3weken uitspoelen of vervangen anders neemt het debiet erg af van dit filter.

Waar kan ik aan die Siporax of Bactoring komen? Is dit ook online te bestellen?
Snap een stukje uit je tekst niet helemaal --> je begint van boven naar onder , grovespons medium 1x spons laagje filtterwatten of filtervlies en dan als onderste spons.
 
Sponzen hoef je trouwens nauwelijks te vervangen! Gewoon uitspoelen is voldoende en dan gaan ze jaren mee. Herhaald aankopen is iets wat alleen de producent en de tussenhandel graag ziet wat dus niet nodig blijkt.
 
Waar kan ik aan die Siporax of Bactoring komen? Is dit ook online te bestellen?
Snap een stukje uit je tekst niet helemaal --> je begint van boven naar onder , grovespons medium 1x spons laagje filtterwatten of filtervlies en dan als onderste spons.
Siporax of bactoring zijn vrijwel bij elke aquariumzaak te bestellen of zo te kopen..

Wat ik bedoelde met de bovenste houder.. onder doe je 1x spons medium dan laagje filter watten of filtervlies.. daar boven op medium spons en als bovenste grove spons….
 
Sponzen hoef je trouwens nauwelijks te vervangen! Gewoon uitspoelen is voldoende en dan gaan ze jaren mee. Herhaald aankopen is iets wat alleen de producent en de tussenhandel graag ziet wat dus niet nodig blijkt.

Sponzen vervang ik eigenlijk ook nooit, die spoel ik alleen soms in aqua water.

Filterwatten vervang ik wel altijd. Maar die mag je dan dus ook wel spoelen en terug doen?
 
Siporax of bactoring zijn vrijwel bij elke aquariumzaak te bestellen of zo te kopen..

Wat ik bedoelde met de bovenste houder.. onder doe je 1x spons medium dan laagje filter watten of filtervlies.. daar boven op medium spons en als bovenste grove spons….


oké dat is dan nu helemaal helder voor mij. Zal eens kijken waar ik die Siporax vandaan kan halen.
 
Ik gebruik filterdoek, gemakkelijker uit te spoelen en zeker vaak te gebruiken!

Filterdoek is dan inderdaad misschien een betere optie.
Binnenkort maar eens bij de aquariumzaak(Discus Tropicana) waar ik altijd heen ga, kijken voor de Siporax.
Is hier nog een bepaald merk van wat ik moet halen?

Alvast bedankt.
 
Bij de Lfs zie je vaak de producten staan van JBL. Maar het merk maakt in principe niets uit.

Thanks voor de snelle reactie weer.
Heb gewoon al echt zin om me filter op die manier voor elkaar te maken.

Verder wil ik op den duur iets meer rode planten aan mijn aquarium toevoegen voor iets meer kleur, maar filter heeft eerst prio.
 
Omdat het dezelfde filter type betreft schaar ik het even hier onder. Wat zou bij jullie de voorkeur krijgen.. Een interne juwel bioflow filter voor een 450 liter aquarium of een eheim 2213 + eheim Experience (dus twee externe eheim filters)?
 

Terug
Bovenaan