Wat is er nieuw

indentificate aquaruim

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
31
Beste medeleden,

Ik wil altijd al een grotere bak en mijn vader kwam net thuis met gaaf nieuws. Hij kon een bak van een vriend overnemen voor helemaal niks. Incl inrichting, standaard en alles. Nu vraag ik me alleen af welke bak dit zou kunnen zijn. Wat ik begreep zijn de afmetingen lxbxh 40x50x60. Iets in deze richting iig. Kan iemand mij helpen?? Ik kan er iets naastzitten met de maten. Hierbij ook wat foto's:
589859_0_82_img20141114wa0000.jpg

926542_0_82_img20141114wa0001.jpg

412749_0_82_img20141114wa0002.jpg

512833_0_82_img20141114wa0003.jpg

Het is nog niet zeker of ik de bak overneem, ik wil er natuurlijk wel op vooruitgaan qua liters 😀

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen

Is dat daar een ingebouwd intern filter langs de gehele achterwand?
Zo ja: dan lijkt het verrekte veel op iets van het merk Boyu.

Google: Boyu aquarium

~ Ivo

Kreeg net te horen dat dit een sera biotoop cube 130L is. Wat zijn hier de ervaringen mee?

edit: lijkt idd volgens de foto's langs de gehele achterwand. Ik heb de bak nog niet gezien, alleen via foto's

Als ik google op Sera biotope 130 kom ik op een zeewater bakje uit. Maar als ik zo de foto van het filter bekijk twijfel ik daar dus aan, of ze hebben alles eruit gesloopt.

Op de Sera Biotop 130 zit aan de voorkant rechtsonder een merkje. Hier niet te zien. Vraag daar eens heen anders?

Ik ga zondag even langs om een kijkje te nemen. Maak dan gelijk wat meer foto's denk ik, mits ik hem niet gelijk meeneem natuurlijk..

@ fozzy, is voor zover ik weet idd ingericht als zoetwaterbak. Kon zelf ook niet ze heel veel over vinden op internet.

@ mascha&ivo, ga ik zeker doen

sera GmbH - Producten - sera marin Biotop Cube 130
www.sera.de
Of
Sera Marin Biotop Cube 130 op Google afbeeldingen.

Volg de aanwijzingen.

Vandaag even langs geweest en is een super mooi aquarium om te zien, waarbij ik niet echt beschadigingen heb kunnen ontdekken. Ik ga deze dan ook zeker binnenkort overnemen. Ik zal hier een nieuw topic (fotoalbum) voor starten als het eenmaal zover is.

Voor zover ik kon zien wordt de bak bewoond door:
-een aantal corydoras, waaronder de julii/trilineatus en volgens mij een aantal arcuatus.
-zwartetetra/rouwtetra
-kardinaaltetra's
-een aantal rasbora galaxy
-een 3tal kempvis vrouw, de man is overleden
-2, naar mijn mening, kongozalmen
-een paar kleine ancistrus/l-nmr. Ik ga hier nog even een foto van maken als ik de bak heb om de soort te bepalen, hierin ben ik dus niet thuis.

Ik weet de aantallen nog niet, dit zie ik wel als we de vissen uitvangen.

De bak is inderdaad een zoutwaterbak, maar is ingericht als zoetwater waarbij de afschuimer verwijderd is. Ook is de verlichting deels uitgeschakeld om algen tegen te gaan. Desalniettemin is de verlichting sterk genoeg.

Het gaat nog even een klusje worden om de bak thuis te krijgen incl vissen, water en de planten ed. Ik wil zo'n 50 a 60 liter meenemen, waarbij ik de bak thuis aanvul met water uit mijn aquarium en gewoon kraanwater.

Bertus, had ook al op de site van sera gekeken, maar dit is ��n van de weinige sites waarop informatie staat.

Mascha/ivo, ben vergeten te kijken naar het merk..

iedereen bedankt voor het meedenken iig :thumbs:

Ik heb precies dezelfde bak gehad, van het merk: BOYU.

Of er nog anderen fabriekanten zijn die dit model ook geproduceerd hebben, durf ik niet te zeggen.

Is het misschien Sera Biotop?

Die lijkt er wel heel erg op namelijk.

Zie onderstaande link naar Youtube voor een impressie.

https://www.youtube.com/watch?v=8Jk8k6bNymk

En als ik via Google ( afbeeldingen) zoek vind ik ook zeer lijkende afbeeldingen ervan 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan