indentificatie rode worm


R

Rocpool

Guest
Hey allemaal,

Ik heb een klein aquarium met een aantal garnalen waar ik vorig weekend een vijf-tal vuurneons bij heb gedaan, maar gisteren had ik ze wat geblancheerde courgette gegeven en vanochtend zaten alle garnalen bovenin het aquarium en zag ik onder bij een van de planten een lange rode worm zitten (zie foto's)

Ik heb gelijk de worm verwijderd en een waterwissel gedaan. De garnalen zijn daarna weer op de bodem aan het scharrelen gegaan, dus ik vermoed dat het wel weer okay is. Voor de zekerheid wou ik vragen of iemand misschien een idee had wat voor een soort worm dit is en of ik voorzorgsmaatregelen moet nemen.

Alvast bedankt
IMG_20180222_201730.jpg
IMG_20180222_201747.jpg
IMG_20180222_201756.jpg
 
Ik weet niet wat voor worm dat is maar in een kleine nano kun je beter geen Neons houden denk ik want die vragen wat meer ruimte. Ik neem aan dat je een kleine nano bak bedoeld maar dat is niet helemaal duidelijk.
 
Klinkt als een nitrietpiekje.
 
@jessicapilon, het is een bak van net geen 30 liter, ik dacht uit de verschillende bronnen op te maken dat een vijftal neons met garnalen dan wel zou kunnen, maar als dat toch te klein is hoor ik het graag! Ik ben van plan op den duur over te stappen op een wat groter aquarium, gezien ik graag heb dat de diertjes voldoende ruimte hebben.

@funkz Dat is heel goed mogelijk, alles is weer tot ruste gekomen, dus ik hoop dat de waterwissel voldoende was.
 
@jessicapilon, het is een bak van net geen 30 liter, ik dacht uit de verschillende bronnen op te maken dat een vijftal neons met garnalen dan wel zou kunnen, maar als dat toch te klein is hoor ik het graag! Ik ben van plan op den duur over te stappen op een wat groter aquarium, gezien ik graag heb dat de diertjes voldoende ruimte hebben.
Eigenlijk is het het beste om in een bak kleiner dan 50 a 60cm breed geen vissen te houden, op een betta man ofzo na, vanwege de beperkte ruimte die in deze nano aquariums er maar is.
 
Ik zou kijken of je iets anders kan houden ipv de Neons.
 
Goerd om te weten, dan heb ik me toch verkeerd ingelezen. Ik zal er op korte termijn wat aan doen.
 

Terug
Bovenaan