indische modder kruipers en cpo kreeft


sam brink

Member
Lid geworden
18 januari 2024
Berichten
12
Leeftijd
16
ik heb nu een aantal indische modderkruipers en blue dream garnalen in een 240 liter bak maar wil er wat cpo kreeften bij weten jullie of dat samen gaat? en hoeveel kan ik er dan nemen?
 
ik heb nu een aantal indische modderkruipers en blue dream garnalen in een 240 liter bak maar wil er wat cpo kreeften bij weten jullie of dat samen gaat? en hoeveel kan ik er dan nemen?
Dat denk ik niet, dan hou je sowieso geen garnalen meer over ben ik bang. Maar weet het niet 100% zeker
 
Nou het hangt af van het karakter van de cpo maar soms gaat het ook met vissen fout en ik zou het risico niet meer willen lopen. Lekker het bij de garnalen houden zonder de cpo.
 
Ik had ooit een cpo en die joeg bewust op de vissen en dan met name de vinnen dus ja ik zou zelf geen cpo meer combineren. Neemt niet weg dat het ook goed kan gaan maar dat is dan de gok.

Indische modderkruiper zou volgens mij wel moeten gaan.
Wel met garnalen inderdaad.
 
CPOs kunnen enkel met garnalen wanneer er een zeer grote, gezonde kolonie op stand is.
De kreeft zal garnalen genadeloos opvreten wanneer deze de kans krijgt (dit gebeurt doorgaans enkel tijdens en kort na het verschalen van een garnaal). Als de garnalen snel genoeg kweken is dit geen probleem.

Over de relatie tussen modderkruipers en kreeften heb ik geen verstand.
 
Ik zou het afraden. Zodra ze de vinnen kapot hebben ligt de modderkruiper op de bodem te wachten totdat ie uiteindelijk wordt gegrepen door de kreeft.

garnalen met cpo gaan overginds prima. Ze zullen wat eten maar bij mij ging dat zeer goed.
 

Terug
Bovenaan