Wat is er nieuw

Indische modderkruiper.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
S

Sharon_xx

Guest
Ik was eens rond wezen kijken in de winkel en kwam daar een indische modderkruiper tegen.

Ik wil graag informatie over dit aquarium diertje. Iemand die mij wil helpen ??

Bedoel je een Pangio kuhlii? Daar is genoeg over te vinden op dit forum

ik zou even kijken of ik een fotoje kan updaten

487346_0_82_modderkruiper.jpg

Ik bedoel dit diertje.

Internet staat er trouwens ook vol mee, maar extra informatie kan nooit kwaad

Wat zou je dan nog meer willen weten.
Wat daar allemaal staat,is dat niet genoeg dan?

Voer en beschutting en of ze zand bodem of grind bodem nodig hebben etc.

Staat daar allemaal beschreven.

Oke

Indische modderkruiper (Kuhli) - Pangio Kuhli - Uw Tropische vissen ...

Deze soort is in zacht, iets zuur water gemakkelijk te houden. De dieren vragen
een goed beplante bak met een zachte bodemlaag en veel stenen of ...
www.aqua-base.nl

Had je hier al gekeken,Sharon?

In een schooltje houden van minimaal 8 stuks, liever meer.
Zachte bodem daar ze zichzelf regelmatig ingraven. Dus zand, fijn grind(1-3mm) of soil.
Alleseters, maar wel ervoor zorgen dat ze voldoende krijgen. Zorg ook voor voldoende schuilplaatsen waarin ze zich kunnen terugtrekken.

Verder een heel makkelijk visjes met hier en daar een toevalskweek. Let er wel op dat ze erg lenig zijn en tussen elk kiertje kunnen komen, dus ook achter de achterwand als deze niet strak in de bak zit!
Ook worden ze weleens succesvol ingezet tegen bestrijding van Planaria. Ook hebben ze schuin bij het oog een kleine stekel als afweermiddel, daar blijft vaak het netje in hangen.

Bij mij zaten ze in de Eheim pick up.
Waren 2 ophangrubbers versleten.
Gingen ze er achter in.

Bedankt voor de tips. Ik heb tot nu toe geen achterwand.ik heb wel net twee dwerggournamies en modderkruipers aangeschaft. Ben er erg blij mee zijn erg leuke visjes. Kan ik de modderkruipers voertableten toevoegen ??

Twee kuhlie's is wel wat weinig. Wil je ze vaker zien neem dan een groepje en zorg ook voor veel schuil plaatsen. Worden ze opeens heel druk reken er dan maar op dat er onweer opkomst is.

Volgens de nieuwe inzichten kan je Dwerggoeramie's beter koel houden zo rond de 22 graden. Zorg ook voor veel drijfplanten en dan maar hopen dat ze niet kapot gaan aan het iridovirus waar ze momenteel bij bosjes aan bezwijken.

Worden modderkruipers drukker als er onweer op komst is ?? Drijfplanten en beschutting dat komt wel gped dat is geen probleem.

Dat virus hoor ik vaker van. Ik ben daar wel alert op.

Verandering van luchtdruk doet menig vis op reageren. Tenslotte, in de natuurlijke leefomgeving betekend dit het "natte" seizoen en dus het begin van de paartijd.

2 kuhli's zijn wel erg weinig. Helaas worden deze vissen vaak als solitair verkocht, erg triest imo. Als je jezelf had ingelezen en diverse tips had opgenomen die hier gegeven zijn weet je dat het groepsdieren zijn die minimaal 6-8 soortgenoten om zich heen wil hebben. :juggle:

Kuhlie's reageren heel erg op luchtdruk verschillen. Vroeger noemde men ze daarom ook wel donderaaltje.

Ow Wan ga ik er van de week nog een paar bij halen dat is geen probleem. Zijn gournamies ook groepsdiertjes ? Want daar heb ik er twee van ?

De Goeramie's hou je het beste met 1m/ 2 of 3 vrouwtjes. Drijfplanten zijn voor hun welzijn wel noodzaak.

Hoe kan je ziem of het een mannetje of een vrouwtje is. Drijfplanten ga ik dan morgen gelijk halen. En eventueel nog een vrouwtje.

Hoe kan je ziem of het een mannetje of een vrouwtje is. Drijfplanten ga ik dan morgen gelijk halen. En eventueel nog een vrouwtje.

Zoek en gij zult vinden: http://www.hobbykwekers.nl/vissendataba ... erggourami

Ergo: mannetje is kleurrijk, het vrouwtje is grauw/zilverachtig van kleur.

Probeer eerst zelf te zoeken naar informatie voordat je tot aankoop over gaat. Ik zie dit helaas maar al te vaak gebeuren dat men eerst vissen koopt om daarna pas informatie op te zoeken. :stars:

Is geen directe aanval op TS maar dit is algemeen bedoelt.

Ik val niet meer zo aan hoor , had daar ook een reden voor. Maar dat is nu voorbij.

ik had al info. Opgezocht maar de extra dingen en tips zij altijd welkom. Ik ga eens kijken. Ik heb een vel blauwe gournami. En een oranje met een grijsachtige kop.

Maak ook eens foto's want ik vermoed dat je 2 mannen van 2 kweekvormen hebt aan je beschrijving te zien.

Ja is goed ik ben nu op visite en ik eet daar maar zodra ik thuis ben zou ik fotos maken en ze op het forum zetten want ik weet nu hoe ik fotos op het forum moet zetten.

En als dat zo zou zijn zou ik wel balen had graag een vrouw en een man gehad. Ik vroeg ook om een man en een vrouw en de verkoper zei dat dat wel goed kwam.

Botia zei:
Maak ook eens foto's want ik vermoed dat je 2 mannen van 2 kweekvormen hebt aan je beschrijving te zien.

Dit.

En stiekum denk ik aan een lalia man en een chuna man gezien de beschrijving..ik hoop dat ik het fout heb. :juggle:

Sharon_xx zei:
Ja is goed ik ben nu op visite en ik eet daar maar zodra ik thuis ben zou ik fotos maken en ze op het forum zetten want ik weet nu hoe ik fotos op het forum moet zetten.

En als dat zo zou zijn zou ik wel balen had graag een vrouw en een man gehad. Ik vroeg ook om een man en een vrouw en de verkoper zei dat dat wel goed kwam.

Nooit maar dan ook nooit uitgaan van een verkoper. :koud:

Nee dat deed ik ook al niet. Ik zou wel balen zeg. Jammer dat als het zo is dat er zulke fouten worden gemaakt ook als je aangeeft dat je een man en een vrouw wou. Maar als dat zo vaker gebeurt dan heeft de winkel op een gegeven moment wel boze klanten. Net zoals ik mochten het echt twee mannetjes zijn.

Dit is toch nog die 60 cm. bak? Daar zou ik geen harem lalia's inzetten. Dikke kans dat ze elkaar afmaken.

Ja ik heb er nu twee kijken hoe dat gaat. Gaat het niet dan gaat het niet. Dan moeten ze weer weg.

Eerst maar eens een foto.

Ja ik maak morgen fotos met mijn telefoon dan moet ik die even op de laptop zetten en dan op het forum. Ik hoop eigenlijk dat ik een vrouw en een man heb maar ik betwijfel het :s en anders ga ik even terug naar die winkel.

Dit is de neon red.

Man
7RxB2G0OBbKC3K-BF4ej--93jKyvM2ak.jpeg

Vrouw
7RxB2G0OBbKC3K-BF4ej--93jKyvM2ak.jpeg

De neon bue

Man
colisa_lalia_female.jpg

Vrouw
11628_8.JPG

Ik denk dat ik inderdaad , twee mannen van twee verschillende soorten heb , morgen voor de zekerheid even fotos uploaden en anders even terug naar de winkel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan