Wat is er nieuw

Indische modderkruiper.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
Oke, nog even wat betreft de Kuhlie's zorg voor voedertabletten met een hoog dierlijk gehalte. Aan algentabletten hebben ze niets want het zijn geen algeneters. Geef dit zodra het licht uit is of bijna uitgaat.

Ik werd wakker vanochtend en ben nog een tijdje in bed liggen totdat mijn vriend naar zijn werk ging. Omdat ik mijn aquarium op mijn kamer heb staan kan ik als het een beetje licht is precies mee kijken wat mijn vissen aan het doen zijn. Nu viel mij op dat mijn dalmatian molly heel de tijd om mijn blauwe gourami aan het dartelen is alsof hij verliefd op hem is. Mijn molly raakt hem niet aan. Maar omdat mij lijkt dat van mijn gourami zijn geduld ook een keer op is , is het dan niet beter om mijn molly weg te doen ?

De foto's komen zodra mijn lichtschakelaar het licht aan heeft gezet. 🙂

Ja doe ik. Ik ben gister voordat de winkel sloot heel snel nog even naar binnen gerend om de tabletten te halen.

Nou ik gaat het eens proberen hopen dat ze stik zitten.

Gummiebeer zei:
In een schooltje houden van minimaal 8 stuks, liever meer.

8? Lijkt me ZWAAR overdreven. Ze kunnen heel goed met minder zitten. Heb ze op advies van LFS met ( minimaal ) 2 gezet en zie ze elke avond in de schemering tevoorschijn komen nadat ze nu eindelijk gewend zijn.

Genoeg voorbeelden te vinden, zelfs hier op t forum dat ze alleen zitten en de tijd van hun leven hebben. Geloof dat t triple was die er 1 solo had zitten.

Zeer koddige beestjes, ruimen ook minimaal op, maar goed, elk minimaal is meegenomen 🙂

Wel inderdaad goed uitkijken in het begin met kieren en gaten. Ook de korf van de pomp bleek te breed, ik haalde er al 1 uit de pomp. Nu zijn ze al wat dikker en komen ze er niet meer in, maar in t begin goed opletten want ze duwen zich overal tussen.

Ik heb nog geen achterwand , Nou ik heb een paar fotos kunnen maken , waar met name de blauwe het meest op staat , de oranje houd niet zo van fotos volgens mij. Ga ze voor jullie uploaden.

Molly's en Gourami's zijn een hele slechte combinatie. Lijkt het je niet verstandig om voortaan van tevoren een topic aan te maken met de vraag of wat je wil eigenlijk wel kan? Je hebt nu weer vissen aangeschaft die niet in je bak kunnen en dit is topic nr. zoveel...

172612sharonmoppie_0_82_cam00305.jpg

Dit zijn ze allebei.

154268sharonmoppie_0_82_cam00311.jpg

Dit is de blauwe.

285237sharonmoppie_0_82_cam00312.jpg

Hoop dat deze foto een beetje duidelijk is. De oranje.

Mijn molly doe ik weg. Was mijn laatste van de 5. Maar ik had er nog geen plekje voor. Heb zonet een plaatsje geregeld waar die heen kan.Die andere vier zijn al weg.En deze gaat vanmiddag weg. Naar familie die ook in de aquaria zit qua hobby.

Dit weekend komen er meer planten bij. Want ik heb er nu heel weinig.

Dat zijn duidelijk 2 mannen die al behoorlijk naar elkaar dreigen. Eigenlijk zijn dit ook visjes voor bakken vanaf 80cm.

Ja zo op het eerste gezicht lijken ze niet echt dreigend tegen elkaar te zijn maar ik breng een man weg en doe er een vrouw bij. Want ik ben er niet blij mee

Grotere bak volgt nog

De eerste foto waar op die blauwe man zijn sprieten naar voren heeft dat is echt dreigen.

Eigenlijk zou ik als ik jou was beiden terug brengen en bv de Colisa chuna nemen (ook veel sterker en hou je langer goed). Je bak is gewoon te klein voor deze vissen. Als je een man en vrouw hebt en die man krijgt het op zijn heupen dan is het einde vrouwtje als ze niet wil in zo'n kleine bak.

Neem die Molly dan ook mee want die is wat te druk en dominant voor Goeramie's, een lalia kan dat nog wel handelen maar een chuna niet.

is ook een optie. Ik kijk wel even.

webhond zei:
Gummiebeer zei:

8? Lijkt me ZWAAR overdreven. Ze kunnen heel goed met minder zitten. Heb ze op advies van LFS met ( minimaal ) 2 gezet

Daar ga je al..op advies van de lfs..
Het zijn groepsdieren.
I rest my case. :z

Ik heb wel gemerkt dat toen ik ooit 2 dieren had ik ze alleen in de schemering zag gaan. Toen ik er achter veel meer had zag ik vaak de hele groep ook overdag en waren ze duidelijk actiever.

Minimaal 5/6 dieren is dus wel aan te bevelen.

De bruine is trouwens een stuk actiever. Ook als je maar 3 dieren hebt laten ze zich al constant zien.

oke ga ik er nog 2 / 3 bijhalen

Wat heb je er nu zoal in?

Neon tetra's , algen eten , de gournamie's en een molly die vanmiddag weg gaat. En twee modderkruipers

Gummiebeer zei:
webhond zei:
Gummiebeer zei:

8? Lijkt me ZWAAR overdreven. Ze kunnen heel goed met minder zitten. Heb ze op advies van LFS met ( minimaal ) 2 gezet

Het zijn groepsdieren.

Vooralsnog is mijn LFS een winkel met enkel vissen. Bestaat al 17 jaar. Afgelopen jaar uitgebreid naar dubbele ruimte en is nog altijd heel klein. Ik vertrouw mijn LFS op zijn advies. Er worden mij geen dingen aangesmeerd, sterker nog, aankopen worden afgeraden. Ben er gekomen op aanraden van een mede forum lid. En ga er maar kijken, het is er altijd druk. Dan weet ie toch wat ie doet want de "dierenwinkel" ertegenover met meer dan dubbel aantal aangeboden vissen zie ik vrijwel nooit iemand.

Dus nee, niet elk advies over 1 kam scheren. Zoals botia zegt heb ik idd de bruine. En sinds ik begonnen ben tot nu is niks wat mijn LFS heeft verteld, hier anders uitgelegd. Ook aan het gedrag van de 2 nu ze gewend zijn kan ik opmaken dat het klopt. Ze zijn zichtbaar en actief en alles behalve bang.

Daarom denk ik idd dat het vertrouwen wel goed zit.

Dus nee, sorry maar hier zit je echt fout.

Sharon: wat vooralgeneter?

Webhond: Gummiebeer dacht ws dat je het over de geel/bruin gestreepte had. Die is qua gedrag niet te vergelijken met de bruine.

Botia zei:
Sharon: wat vooralgeneter?

Webhond: Gummiebeer dacht ws dat je het over de geel/bruin gestreepte had. Die is qua gedrag niet te vergelijken met de bruine.

Dat denk ik ook, was niet de bedoeling om te reageren en een topic te kapen. Wou meer even uitleggen dat niet elke LFS zo maar advies geeft.

Daar heb je zeker ook gelijk in er zijn zeker LFS met kennis. Vaak is de eigenaar dan ook zelf aquariaan.

Ik weet het soort algeneter niet meer uit mijn hoofd, hij had een hele lange naam.

Sharon_xx zei:
Ik weet het soort algeneter niet meer uit mijn hoofd, hij had een hele lange naam.

Vetcooleongelofelijkmooiebruinmetgeelgekleurde algeneter ?

🙂

Kijk op google naar de soort, plaats een link naar waar ie op lijkt 🙂 of nog beter, fotow 🙂

iemand vertelde mij een hele lange naam ptergoplichthys... ??

webhond zei:
Gummiebeer zei:
webhond zei:
Gummiebeer zei:

Het zijn groepsdieren.

Vooralsnog is mijn LFS een winkel met enkel vissen. Bestaat al 17 jaar. Afgelopen jaar uitgebreid naar dubbele ruimte en is nog altijd heel klein. Ik vertrouw mijn LFS op zijn advies. Er worden mij geen dingen aangesmeerd, sterker nog, aankopen worden afgeraden. Ben er gekomen op aanraden van een mede forum lid. En ga er maar kijken, het is er altijd druk. Dan weet ie toch wat ie doet want de "dierenwinkel" ertegenover met meer dan dubbel aantal aangeboden vissen zie ik vrijwel nooit iemand.

Dus nee, niet elk advies over 1 kam scheren. Zoals botia zegt heb ik idd de bruine. En sinds ik begonnen ben tot nu is niks wat mijn LFS heeft verteld, hier anders uitgelegd. Ook aan het gedrag van de 2 nu ze gewend zijn kan ik opmaken dat het klopt. Ze zijn zichtbaar en actief en alles behalve bang.

Mwoah. Dan ga ik liever op mijn eigen gevoel af en een site die up to date is en dit beaamd.

Ik quote: In nature they�re often found in large aggregations and in captivity will often pack themselves into a single nook, cranny or cave when at rest, so a group of at least 5-6 specimens should be the minimum purchased.

Bron:http://www.seriouslyfish.com/species/pangio-oblonga/

Pangio is Pangio, ongeacht diverse vormen.

Best wel een grote vis dus.

Ja en ik heb een vraagje :

Mijn nichtje heeft een 50 liter bak. In de bak zit een antenne meerval. Die zit ook te klein of niet ??

Sharon_xx zei:
Ja en ik heb een vraagje :

Mijn nichtje heeft een 50 liter bak. In de bak zit een antenne meerval. Die zit ook te klein of niet ??
Valt helaas geen antwoord op te geven. Er zijn meerdere soorten die antenne meerval worden genoemd en die verschillen ENORM!

Beter hanteer je wetenschappelijke namen. Ken je die niet, dan zullen foto's noodzakelijk zijn.

~ Ivo

Ik zou het even navragen.

Gummiebeer zei:
webhond zei:
Gummiebeer zei:
webhond zei:
Gummiebeer zei:

Het zijn groepsdieren.

Mwoah. Dan ga ik liever op mijn eigen gevoel af en een site die up to date is en dit beaamd.

Ik quote: In nature they�re often found in large aggregations and in captivity will often pack themselves into a single nook, cranny or cave when at rest, so a group of at least 5-6 specimens should be the minimum purchased.

Bron:http://www.seriouslyfish.com/species/pangio-oblonga/

Pangio is Pangio, ongeacht diverse vormen.
Om mij hier even in te mengen:
De LFS is ook maar ��n persoon en ook die kan zich vergissen. Dat maakt hem niet meteen tot een slechte LFS.
En als ze nu met 5/6 al op hun gemak zijn zoals Botia aangeeft, is die "ZWAAR" overdreven van jou bij minimaal 8 stuks zoals Gummiebeer aangeeft eigenlijk zelf de 'zwaar overdreven' opmerking 😉

En inhoudelijk:
Wij hebben hier 7 Pangio semicinctus en 1 Pangio sp. 'PAN03' (die delen nu eenmaal dezelfde habitats). De sp. PAN03 gedraagt zich exact zoals een eenzaam groepsdier, die zoekt de anderen op en sluit zich erbij aan: groepsgedrag. Zoals een eenzame Corydoras panda zich ook zal aansluiten bij een groepje Corydoras metae bijvoorbeeld.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan