Wat is er nieuw

Indraaien bak zonder vissenvoer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Saibot
  • Startdatum Startdatum
Hoe wil jij daar zwaardplanten inzetten
Eentje om achterin op te vullen? Waar nu de meeste waterpest staat.

en waarom zoveel voeding
Werd me hier aangeraden om gelijk bij de opstart wat voeding (profito) te geven voor de plantjes. Profito zegt 1 ml per 10 liter (ik doe trouwens iets minder, 2,5ml omdat dit natuurlijk bruto is). Ik heb in de bijna drie weken dat hij draait nog geen last van algen gehad...
a, maar dat is een bodemplant met ronde bladeren. zit in de bodem verankert.
Aah weer wat geleerd!! Dankjewel!
 
Ik heb inmiddels een druppel testkit van Colombo gekocht en heb net de waarden opgemeten. Volgens mij lijkt het al aardig.

Ik ben opgestart op 5 mei.

PH 7,5
KH 5
GH 6
NO2 0,2
NH3 0,0
NO3 < 10 mg/l
Po4 < 0,5 mg/l

Zoals ik uit de tabel lees over Co2 die hier ergens staat (die met die kleurtjes :)) zit ik wat aan de ondergrens met 4,8 mg/l. Er zitten wat donkere plekken op mijn Belgisch groen en de Anubias is wat geler t.o.v de waterpest en de waterpest.

Denken jullie dat ik de piek al heb gehad? Ik heb 1x wat voer erin gestrooid (ongeveer een anderhalve week terug).

Verder heb ik een hele lichte kaamlaag en veel opstartwormen.

We gaan anderhalve week weg en daarna wil ik toch wel de eerste bewoner erin zetten. Uiteindelijk komt er een betta in maar ik wil graag ook een appelslak en evt. nog wat vuurgarnalen (met het risico dat ze opgegeten worden maar ik heb aardig wat schuilplekjes).
 
Je hoeft geen "piek" te krijgen hè, kan wel uiteraard.

als jij 1,5 week weggaat en daarna lekker een betta'tje toevoegt is dat helemaal prima.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan