Ronsterr
Well-known member
Goedemorgen
Sinds gisteren heb ik mijn aquarium draaiend staan.
Inhoud van de bak is 125 liter. Heb er 2 stukken wortel hout/spider wood inzitten en 12 planten. (Javavaren, groene waterklerk, hygrophila corymbosa,echinodorus bleheri en wat Java mos, ik weet niet alle NL namen sorry
)
Plantjes heb ik, op de javavaren en javamos na, allemaal bij de wortels een pilletje gegeven - ijzer met klei.
Ik heb een CO2 bio set opgestart die zou morgen uiterlijk bellen moeten geven. Heb nog nooit met C02 gewerkt dus ben erg benieuwd!
Maar mijn vraag in deze, moet er nu tijdens de indraai periode nog iets toegevoegd worden aan het water of kan ik de bak gewoon 3-4 weken laten draaien?
Hebben de planten nog extra (vloeibare) voeding nodig?
Moet ik voor de bacterie groei nog iets toevoegen?
Waterverversen lijkt me in deze periode niet nodig, heb ik daar gelijk in?
Ben nog een beetje onzeker in deze zaken.
Bedankt voor jullie hulp alvast!
Groeten Ronnie
Sinds gisteren heb ik mijn aquarium draaiend staan.
Inhoud van de bak is 125 liter. Heb er 2 stukken wortel hout/spider wood inzitten en 12 planten. (Javavaren, groene waterklerk, hygrophila corymbosa,echinodorus bleheri en wat Java mos, ik weet niet alle NL namen sorry
![Sorry :sorry: :sorry:](/styles/default/xenforo/smilies/af/sorry2.gif)
Plantjes heb ik, op de javavaren en javamos na, allemaal bij de wortels een pilletje gegeven - ijzer met klei.
Ik heb een CO2 bio set opgestart die zou morgen uiterlijk bellen moeten geven. Heb nog nooit met C02 gewerkt dus ben erg benieuwd!
Maar mijn vraag in deze, moet er nu tijdens de indraai periode nog iets toegevoegd worden aan het water of kan ik de bak gewoon 3-4 weken laten draaien?
Hebben de planten nog extra (vloeibare) voeding nodig?
Moet ik voor de bacterie groei nog iets toevoegen?
Waterverversen lijkt me in deze periode niet nodig, heb ik daar gelijk in?
Ben nog een beetje onzeker in deze zaken.
Bedankt voor jullie hulp alvast!
Groeten Ronnie