Ineens 2 baby's van de corydoras panda!!!!!


C�dric Vleminckx zei:
meksjoef zei:
Je geeft geen antwoord...

Ps. aan te raden als je wilt kweken, wil je niet kweken en gewoon een paar jongen overhouden is het nergens voor nodig.

Heb ik bewust gedaan, omdat dat hier toch ''nog'' niet van toepassing is.

''Momenteel'' is het hier niet de bedoeling om te gaan kweken. ;)

Noop, jongen vind ik zeker leuk en die er alles aan om ze te laten overleven anders verkoop ik ze wel, maar ik ga niet echt het regenseizoen nabootsen ofzO.
 
Nickey zei:
C�dric Vleminckx zei:
meksjoef zei:
Je geeft geen antwoord...

Ps. aan te raden als je wilt kweken, wil je niet kweken en gewoon een paar jongen overhouden is het nergens voor nodig.

Heb ik bewust gedaan, omdat dat hier toch ''nog'' niet van toepassing is.

''Momenteel'' is het hier niet de bedoeling om te gaan kweken. ;)

Noop, jongen vind ik zeker leuk en die er alles aan om ze te laten overleven anders verkoop ik ze wel, maar ik ga niet echt het regenseizoen nabootsen ofzO.

Dacht ik al.

Maar, wie weet, komt ooit nog wel de dag dat je er aan gaat beginnen ;)
 
C�dric Vleminckx zei:
Nickey zei:
C�dric Vleminckx zei:
meksjoef zei:
Je geeft geen antwoord...

Ps. aan te raden als je wilt kweken, wil je niet kweken en gewoon een paar jongen overhouden is het nergens voor nodig.

Heb ik bewust gedaan, omdat dat hier toch ''nog'' niet van toepassing is.

''Momenteel'' is het hier niet de bedoeling om te gaan kweken. ;)

Noop, jongen vind ik zeker leuk en die er alles aan om ze te laten overleven anders verkoop ik ze wel, maar ik ga niet echt het regenseizoen nabootsen ofzO.

Dacht ik al.

Maar, wie weet, komt ooit nog wel de dag dat je er aan gaat beginnen ;)

Haha, moet ik eerst op mezelf wonen ben ik bang :D
 
Nickey zei:
C�dric Vleminckx zei:
Nickey zei:
C�dric Vleminckx zei:
meksjoef zei:
Je geeft geen antwoord...

Ps. aan te raden als je wilt kweken, wil je niet kweken en gewoon een paar jongen overhouden is het nergens voor nodig.

Heb ik bewust gedaan, omdat dat hier toch ''nog'' niet van toepassing is.

''Momenteel'' is het hier niet de bedoeling om te gaan kweken. ;)

Noop, jongen vind ik zeker leuk en die er alles aan om ze te laten overleven anders verkoop ik ze wel, maar ik ga niet echt het regenseizoen nabootsen ofzO.

Dacht ik al.

Maar, wie weet, komt ooit nog wel de dag dat je er aan gaat beginnen ;)

Haha, moet ik eerst op mezelf wonen ben ik bang :D

Wel, ik heb nu net hetzelfde probleem ;) :d :d
 
Nu snap ik je verhaal met je verschillende bakken! ;)

Ze gaan dus allemaal naar een wat grotere huurwoning! Tof!

Het is altijd een gok natuurlijk wanneer ze wel of niet meer worden opgegeten door andere vissen. Maar geloof me, de kleintjes worden snel groot en de meeste vissen laten het wel uit hun hoofd om een cory met giftige stekel op te gaan eten.

Wat je zou kunnen doen is ze nu nog een weekje of twee in het netje houden.
Ondertussen je lege bakje in laten draaien met water + zand + filterbacterien uit de 80 cm.

Eenmaal in de opkweekbak kun je gaan verversen met water uit je 100 cm bak

Met een maand of drie zet je ze in de 100 cm over bij de papa's en de mama's.
 
Sanneke80 zei:
Nu snap ik je verhaal met je verschillende bakken! ;)

Ze gaan dus allemaal naar een wat grotere huurwoning! Tof!

Het is altijd een gok natuurlijk wanneer ze wel of niet meer worden opgegeten door andere vissen. Maar geloof me, de kleintjes worden snel groot en de meeste vissen laten het wel uit hun hoofd om een cory met giftige stekel op te gaan eten.

Wat je zou kunnen doen is ze nu nog een weekje of twee in het netje houden.
Ondertussen je lege bakje in laten draaien met water + zand + filterbacterien uit de 80 cm.

Eenmaal in de opkweekbak kun je gaan verversen met water uit je 100 cm bak

Met een maand of drie zet je ze in de 100 cm over bij de papa's en de mama's.

Yep alles word verdubbeld in liters :D

Ik denk ook dat het het beste is om het bakje nu te laten indraaien met zand etc. Uit mijn 80cm.

Super bedankt ;)
 
Graag gedaan! Het is jammer dat er maar 2 zijn. Ik hoop dat ze het redden. Kun je er niet nog meer zoeken :p
 
Sanneke80 zei:
Graag gedaan! Het is jammer dat er maar 2 zijn. Ik hoop dat ze het redden. Kun je er niet nog meer zoeken :p

Haha, de oude eigenaar had ook al meerdere kweken gehad, vandaar dat ik er nu extra investeer. Enorm bedankt hoor! Ik kom wel weer als ik nog vragen heb :D
 
Ik heb net een ander idee gekregen, ik heb nu natuurkijk ook nog een 60cm draaien met guppen die in mijn 80cm gaan.
Als ik die guppen overzet naar mijn 80 kunnen de cory's ook in mijn 60! Die is ingedraaid en wel, er zit alleen een grind bodem in.... dat moet ik er dan uithalen en vervangen voor zand...

Die is 30 cm hoog maar kan ik wel makkelijker laten zakken.

Is dat niet een Veel beter idee? Dan hebben ze alleen wel ineens andere waterwaarden etc...
 
als je de bodem vervangt loop je weer kans op nitiet omdat juist in de bodem een groot deel van je bacteri�n zitten en de rest zit in je filter dus let daarmee op
 
patty776 zei:
als je de bodem vervangt loop je weer kans op nitiet omdat juist in de bodem een groot deel van je bacteri�n zitten en de rest zit in je filter dus let daarmee op

Anders vervang ik de bodem en na een week of 2 pas de cory's overzetten?
 
Ik zou doen wat voor jou het makkelijkste is. Qua keuze van aquarium dan he. Als je toch al je bodem wilde veranderen kun je dit doen, anders zou ik het niet doen voor maar 2 visjes. Dan zou ik je kleine aquarium gewoon pakken. Je zult beide moeten indraaien. Succes!
 
Sanneke80 zei:
Ik zou doen wat voor jou het makkelijkste is. Qua keuze van aquarium dan he. Als je toch al je bodem wilde veranderen kun je dit doen, anders zou ik het niet doen voor maar 2 visjes. Dan zou ik je kleine aquarium gewoon pakken. Je zult beide moeten indraaien. Succes!


Mmmh
De 60cm word verkocht en moet toch leeg. Maar waarom zou ik hem opnieuw moeten indraaien als ik vragen mag? Als ik zand haal uit de 80cm en niet aan het filter zit moet dat toch kunnen? ;)

Ik heb alles over voor die 2, helemaal omdat er een re�le kans bestaat dat er meer komen en dat ik nu alvast kan "oefenen" :D
 
A op die manier. Ik snap hem. Dan houdt je in elk geval de bacteri�n ja. Ik dacht dat je een nieuw zand moest gaan kopen. Dan zou ik het inderdaad zo doen. Nitrietpiek zou ik wel altijd in de gaten blijven houden als je grote dingen wijzigt aan je aquarium. Maar dat is logisch
 
Sanneke80 zei:
A op die manier. Ik snap hem. Dan houdt je in elk geval de bacteri�n ja. Ik dacht dat je een nieuw zand moest gaan kopen. Dan zou ik het inderdaad zo doen. Nitrietpiek zou ik wel altijd in de gaten blijven houden als je grote dingen wijzigt aan je aquarium. Maar dat is logisch

Oh gelukkig ;)
Ik blijf natuurlijk uitkijken voor de nitriet piek, ik denk dat het wel een beetje mee valt.
Bedankt! Dan ga ik dat doen :thumbs:
 
Hallooo
Ik was aan het voeren in m'n 1m bak en ineens zie ik iets kleins.... een kleine corydoras panda!!! Daar hebben ze dus ook al gekweekt. De kleine is niet meer zo klein en eet al mee met de volwassenen. Ik maak me nu niet meer zo'n zorgen om de 2 kleintjes hier. Ik denk zelfs dat ik extra schuilplekken voor ze ga maken en ze gewoon weer terug doe in de 80cm.

De beste foto die ik kon maken:
PkACM1IXXJAs_nTd9gu_tVV65Pe8Bxsw.png


Hoeveel van die cory's kunnen max in de 1m eigelijk?
 
Wat leuk! Ik zei het toch, Kun je er niet nog meer zoeken???
En jawel hoor! Het trio is compleet!

Ik heb trouwens ook een kleine verstekeling aangetroffen een tijdje terug. Leuke verassingen zijn dit altijd.

Ik denk ook dat ze het prima redden als ze in het aquarium zelf geboren worden en daar opgroeien.
Het is meer wanneer je echt wil kweken en de eitjes verwijderd. Dan kun je beter een paar weken wachten voordat je ze in zo een groot aquarium met andere vissen stopt.

Wat ik wel zou doen is de kleintjes in de avond wanneer het licht uit staat in het grote aquarium erbij doen. Dan zien de andere vissen ze niet zo snel als voer.
Je loopt een risico dat de overgang naar het andere water te groot is.

Wat je eerst nog even zou kunnen doen is de 60 cm voor de helft het water eruit halen en dan aanvullen met water uit je 80 cm. Weekje wachten en ze dan overzetten.

En wie weet komen er nog wel meer brusjes bij!
 
Sanneke80 zei:
Wat leuk! Ik zei het toch, Kun je er niet nog meer zoeken???
En jawel hoor! Het trio is compleet!

Ik heb trouwens ook een kleine verstekeling aangetroffen een tijdje terug. Leuke verassingen zijn dit altijd.

Ik denk ook dat ze het prima redden als ze in het aquarium zelf geboren worden en daar opgroeien.
Het is meer wanneer je echt wil kweken en de eitjes verwijderd. Dan kun je beter een paar weken wachten voordat je ze in zo een groot aquarium met andere vissen stopt.

Wat ik wel zou doen is de kleintjes in de avond wanneer het licht uit staat in het grote aquarium erbij doen. Dan zien de andere vissen ze niet zo snel als voer.
Je loopt een risico dat de overgang naar het andere water te groot is.

Wat je eerst nog even zou kunnen doen is de 60 cm voor de helft het water eruit halen en dan aanvullen met water uit je 80 cm. Weekje wachten en ze dan overzetten.

En wie weet komen er nog wel meer brusjes bij!

Yep, ik heb gezocht en gezocht voor je en 1 gevonden hoor! :D
Ze zitten nu nog in de 80cm (in de net breeder) en daar zitten op dit moment alleen 7 jonge guppen in, lijkt me niet dat die ze gaan opeten ;) misschien dat ik ze nog een weekje in de net breeder houd maar dan gaan ze gewoon maar weer terug in de 80cm.
Guppen zijn toch planteneters en laten ook baby vuurgarnaalen met rust...

Daar blijven ze dan in Tot ze wat groter zijn en Dan gaan ze naar de 1m, ik ben ook bang dat ze het verschil in water nog niet aankunnen.

Mocht ik een tros eieren vinden op het vooruit haal ik ze er wel af, maar volgens mij zetten ze het af helemaal achterin het aquarium en die kan ik nooit pakken. :D
 
Denk eerder aan 12-14. 6/7 wordt al gedaan in een 60cm...
 
O haha, dan heb ik al teveel, ik zit op 17 als ik ervan uitga dat alle jonkies het overleven.
Dan gaan de 2 jonkies die nu in de 80cm zitten voor de rest van hun leven in de 80 blijven :D en alle verdere jonkies die komen gaan daar ook in...
Dan ga ik ervan uit dat in mijn 80cm max 10 kunnen?
 
Is niet te veel hoor, 17 is ook wel een mooi aantal.

Maar dat alle jonkies overleven, kan je natuurlijk nooit met zekerheid weten. We gaan op het beste af. ;)

In een 80 cm zou 10 inderdaad mooi zijn, maar meer mag ook hoor.

Zolang je niet voor overbevolking zorgt en dat ze perfect kunnen leven zit je goed.
 
Oh oeps het 'maximaal' in de vraag gemist. De 12-14 was eerder wat op zijn minst een leuk groepje Coryroras voor een meterbak is, niet meteen per s� de max.
 
O haha :D klein foutje ;) is menselijk.
Dan laat ik het zo zitten en zie ik wel wat ik doe met de 2 in m'n 80 als die groter worden :)
 
Ik heb 1 week geleden de 2 kleine cory's terug gezet in de 80cm, vandaag heb ik ze voor het eerst bijde tegelijk gezien en ook zijn nu de guppen er weer bij en die kijken er niet naar om...
De kleine die is geboren in de 1m leeft ook nog, eet ook al mee met de volwassenen ;)

Nu heb ik ook nog heel erg leuk nieuws wat voor mij (als enorm christelijk zijnde) makkelijk te verklaren: het werk van mijn God.

Kort geleden zijn er 2 corydoras albino overleden waar ik helemaal kapot van was. (Het was mijn schuld namelijk)

2 weken later kwamen de 2 jonge pandas ;) "toeval" nee voor mij niet.

En nu weer raak,
3 dagen geleden is er een panda doodgegaan (geen idee waarom) en vandaag heb ik een bewegend zwart stipje gespot, genaamd panda ;) hoe lang duurt het voordat het ei uitkomt? Oja ongeveer 3 dagen ;) "toeval?"
 
Toeval bestaat niet zeggen sommige mensen.
Ik denk ook vaak dat dingen niet voor niets gebeuren.
 
Jammer genoeg is er 1 van de 2 cory's in mijn 80cm dood gegaan, die was wel veel kleiner dan de andere die erin zwemt. Zal wel zwakker zijn geweest.
De andere zie ik meerdere keren per dag, komt al kijken als ik tabletten voer en de guppen/mollies zijn aan hem/haar gewent.
Wat wel leuk is, de cory is mijn 80 is een half albino ;) de achterste zwarte vlek heeft hij niet (alleen 2 kleine stipjes) dat ziet er wel schattig uit ;)

De kleintjes doen het in de 1m heel erg goed, de oudere zie ik elke dag en die bewegende zandkorrel heb ik niet meer gezien maar zat is niet zo gek :D

De ouders zie ik dagelijks achter elkaar aanjagen en ik zie ook regelmatig bevruchtingen, betekent dat dat ze dan ook perse eitjes afzetten of hoeft dat niet?
 
Leuk hoor al dat kleine spul. Meestal is het zo dat wanneer een mannetje en vrouwtje in de t-houding gaan dat het vrouwtje daarna meteen haar eitjes af gaat zetten.
 
Sanneke80 zei:
Leuk hoor al dat kleine spul. Meestal is het zo dat wanneer een mannetje en vrouwtje in de t-houding gaan dat het vrouwtje daarna meteen haar eitjes af gaat zetten.

Die houding zie heel vaak ;) daarna ligt het vrouwtje daar dan wat "dood" en daarna gaat ze, of op zoek naar een plekje, of het mannetje wil nog een keer :D
Alleen over het algemeen zetten cory's ze toch af op het glas of andere vlakke ondergrond (of javavaren bijvoorbeeld)
Mij mij zie ik de dames vaak ondersteboven in javamos jongen of ondersteboven onder een blad van de pogostemon helferi. Dat is juist fijn bladerig...


Ik zal proberen foto's te maken maar gisteren hadden ze er geen zin in :D
 
Dat is idd het gedrag wanneer de vrouwtjes zijn bevrucht. Hier deden ze de eitjes op van alles afzetten. Het glas, de thermometer, huls van de thermostaat, buis van de uitstroom, de smalle en brede vallisneria, zelfs op de zachte en kleine klimop blaadjes (weet even niet hoe die heet). Er zijn ook veel soorten waaronder de panda dacht ik die de eitjes in het mos afzetten.

Kortom ze kunnen ze overal bijna wel kwijt ;)
 
Bedankt!
Waarschijnlijk zetten ze dus bij mij af op de fijnbladerige planten :D dat is denk ik ook de reden dat een bewegend zandkorrelje zag, die was zeker net uit het ei ;) (lag onder de pogostemon helferi)

De kleine cory in de 1m wou wel op de foto trouwens ;)

Met ervoor een volwassen ancistrus vrouwtje en erachter een volwassen cory ;)
UzdHOO0.jpg




Ik zit alleen met 1 ding in het dubio... in mijn 80cm heb ik nu maar 1 panda zitten , wel een beetje sneu, opzich wil ik daar ook wel een groepje pandas maar dan moet ik er een paar van de 1m "jatten" towel ik dat zo'n mooi kweek groepje vind... of zal ik anders het jonkie proberen uit te vangen als ie net nog iets groter/sterker is?
 

Terug
Bovenaan