Wat is er nieuw

ineens sterfte

• Onderwerp starter Onderwerp starter Simone_V
  • Startdatum Startdatum
S

Simone_V

Guest
Hallo iedereen ,

Het gaat jammer genoeg niet goed met mijn rasbora galaxy's van de 10 heb ik er nog maar 3 over en dat terwijl ze het zo goed deden ik moet zeggen dat dit de dikste zijn/waren van het stel (die nog over zijn) en de rest was errug dun. ineens vielen ze bij wijze van dood neer en alleen de rasbora's ,de rest van mijn vissen doen het goed. ze zien er niet ziek uit enzo

VISZIEKTEN LIJST DIAGNOSE FORMULIER

Grootte aquarium ( LxBxH) : 60x30x30

Hoe lang draait het aquarium reeds : 4 maanden

Visbestand : 1x betta man ,5x otocinclus 3x rasbora galaxy ?x posthoorn slakken

Waterwaarden :
� pH : 7.0
� KH : 5
� GH : 5
� NO2 : 0
� NO3 : 0
� PO4 : 1,0
� NH3/NH4 : 0

Waterwaarden gemeten met (druppels/strips/digitaal) : druppels

Temperatuur : 25 graden celsius

Veranderingen (nieuwe vissen, planten, deco) : geen enkele , wel aardig wat posthoornslakken en mijn planten groeien als kool

Waterverversing ( hoeveelheid/ periodiek) : 1x per week ongeveer 20%

Soort water (leiding/regenwater/osmose) : leiding

Voeding vissen (welke/ periodiek) : 2x per week diepvries voer (half blokje artemia en half blokjes zwarte muggenlarven) 5x per week verschillende droogvoer. 1x per week niks

Gebruikte producten/waterverbeteraars : aquatan , fishtamin en amandelblad

Welke pomp/filter : pat mini filter

Symptomen ziekte/uiterlijke kenmerken? : rasbora galaxy's zomaar dood

Graag een foto indien mogelijk

foto volgt en kan ook nog testen als nodig : Cu , Fe en Co2

: pat mini filter.
Die zijn meestal de oorzaak,houden de bak biologisch niet in balans.

Met het schoonmaken ,ben je een hoop bacterie kwijt.
Met een paar vissen,prima.
Dan ga je er meer vissen bij doen,en ga je over de bio-grens.
Doe er een externe bij,en het is opgelost.
Biologisch meer inhoud.

Enne NO3 =0? ook niet goed,hoor.

Heb het zelfde gehad. Ik kocht er 10. gingen er 7 dood. Kreeg ik baby's waarvan er 7 overleefden, toen had ik er weer 10. en nu weer 5.

En ik ben er eindelijk achtergekomen waar dat aan lag. De visjes zijn heel klein waardoor je moeilijk de symptomen kan zien.
toen ik overging op een grotere en externe filter was het probleem ineens opgelost. Bleek dus dat de pareldanio's gevoelig zijn voor afvalstoffen in het water, vooral als dit veel schommelt.

Mijn tip, koop een externe filter en maak deze pas schoon als er amper water meer uit komt. Dit hielp bij mij want een hafljaar later leven alle 5 visjes nog 🙂

Tip: Eheim 2211 potfilter, is ook niet zo duur, en is ruim voldoende, neem wel de plus uitvoering, zit alles al bij.
kost net zoveel als de tetra, m.i. is de eheim beter en stiller.

suc6.

Gr. Rob.

Ik telde er net 4 (galaxy's) en eentje is erg dun (banaantje) en eentje heeft zo te zien buikwaterzucht , helemaal opgezet en alles. zwemt ook niet meer helemaal lekker (een beetje schokkerig) De rest van de vissen zien er gezond uit. Ik heb net een nieuw filter besteld (een buitenfilter Tetratec EX Aquaria Buitenfilter- EX 600 voor 60 - 120 liter aquaria) en filtermateriaal voor dit filter en siporax. ook meteen Esha 2000 en easy-life vloeibaar filtermedium besteld en krijg dit allemaal hopelijk vrijdag binnen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan