info over killi's


S

saxo

Guest
Ik ben me hier aan het verdiepen in killivissen en zou hier graag mee beginnen .
ik lees hier soms dat ze in kleine kweekbakjes worden gehouden .
ik heb nu een 60 cm bakje draaien waar ik ze in wil houden .
zou beginnen met een makkelijke soort en had gedacht aan de Pseudepiplatys annulatus of Aphyosemion soort of Fundulopanchax soort .
Welke weet ik nog niet maar ga in juni naar een killi tentoonstelling in Broechem om info in te winnen .
Maar terugkomende op die kweekbakjes .
zitten deze altijd in de kweekbakjes of worden deze achteraf terug in een grote aqua gezet .
als ik soms lees dat er mensen zijn die veel soorten kweken kan ik mij moeilijk voorstellen dat deze in grote aquariums zitten en altijd overgezet worden naar kleinere kweekbakjes .
heb ook al foto's gezien van kweekstellingen en dat zijn toch altijd kleine bakjes .
Ik vraag dit omdat , als alles goed gaat en het meevalt , ik ook zou willen kweken met deze visjes om het eens te proberen .

alle info en tips welkom
 
Ik heb ondertussen contact gehad met Pierre Ooms van "killi's en corydoras " .
En 15 juni is er een killitentoonstelling in Broechem ( Belgie )waar ik veel info en raad zal inwinnen
 
Pierre is een topgozer :thumbs:

Zou ik je alsnog aanraden voor die tijd goed te gaan en blijven lezen. Dan kun je ten eerste gerichte vragen stellen en ten tweede zal veel beter blijven hangen wat hij allemaal vertelt.

~ Ivo
 
heb 15 juni dus naar de killitentoonstelling geweest
en heb daar ook vissen gekocht
de Aphyosemion australe gold die in een 60 cm bakje zit
en de Fundulopanchax gardneri die in een 50 cm bakje zit
deze zijn gewoon ingericht als een gezelschapsbakje
en wat zie ik van de week tot mijn grote verbazing
bij de gardneri zag ik 2 kleine visjes zwemmen van +- 6 mm groot
dat gaat nogal vooruit

heb spijtig genoeg ook wat vissen verloren
het zijn inderdaad goede springers ook al had ik er een afdekking voorzien maar deze sloot niet overal goed aan
 

Terug
Bovenaan