Wat is er nieuw

Inrichting aquariumkast

Manon

Member
Lid geworden
31 juli 2025
Leeftijd
40
Ik heb gezocht maar kon geen topic vinden, mocht die er wel zijn dan hoor ik het graag!

Ik hou zelf erg van een net en geordend huis, incl aquariumkast.
Ik ben heel erg benieuwd wat voor handige hacks jullie hebben om je techniek en spullen in je kast netjes te hebben en te houden.
Foto's zijn welkom 🤓

Ik post maar geen foto want ik wil je dag niet bederven maar ik kan je zeggen dat je met de deurtjes dicht er niks van ziet :DD ;))
Idem hierzo… niets zo georganiseerd met kabelklemmetjes en handige ophangrekjes voor gereedschap. Vaak als ik een schaar pak komt er van alles mee….. 😳

Ik ben niet zo’n gestructureerd persoon. Soms is dat best lastig en vermoeiend voor mezelf, aan de andere kant geeft dat denk ik ook een gevoel van vrijheid. Dus soms moet ik even zoeken tussen alle potjes visvoer en andere aquariumbenodigdheden, maar over het algemeen weet ik in die chaos wel waar het ligt wat ik nodig heb.

Georganiseerde chaos ook goed?

Kasten zijn voorzien van verlichting

Links:
Filter / CO2-reactor / CO2-fles / adapters / magneetventielen / smart-switches en 230V netjes gelabeld, belangrijkste voor mij is dat ik filter draaiend uit kast kan tillen/schuiven zodat ik bij CO2-reactor kan komen of 6kg CO2-fles kan wisselen.

1000022701.jpg

Rechts-boven:
LED-controllers / PH-controllers / regelsystemen / doseerpomp, in een opstelling zodat ik er goed bij kan komen.

Rechts-onder:
Diverse gestructureerd volgepropt.

1000022704.jpg

Nano-tape is prima om kabels aan kast te bevestigen of iets anders op te hangen.
https://www.action.com/nl-nl/p/3010756/nano-tape/

Daarnaast heb ik alle naden in meubel en legplanken afgekit zodat een eventuele water lekkage/morsen geen schade kan aanrichten.

1000022705.jpg

Laatst bewerkt:
Jeetje wat een volle kast 🫣
Ik ga wel weer goed op je labels, haha

Pffff.... netjes hoor, werk je in een ziekenhuis ofzo...
Ik durf nu van mijn kast geen foto meer te maken.🤔

Pffff.... netjes hoor, werk je in een ziekenhuis ofzo...
Ik durf nu van mijn kast geen foto meer te maken.🤔
Haha nee, maar hou wel van een beetje overzicht in de aquakast en dat ik overal goed bij kan. Is ook wel makkelijk met bijvullen en onderhoud e.d. Scheelt dat ik geen extern filter heb, ivm de ruimte.

• Leuk
Waarderingen: Lex
Netjes hoor!
Die magneetjes waar je je gereedschap aan hebt hangen zijn handig! Ik was al op zoek naar een handige manier om die op te bergen 😊

Action heeft verschillende soorten RVS haakjes volgens mij waren deze zelfklevende 2 of 4 voor €0.89

1000022758.jpg

Zie geen filter.
Werk je alleen met het juwel binnen filter?

Mvg Ronald
Ja terug naar intern. Ik word niet gelukkig van externe filters, om meerdere redenen, waarvan 1 toevallig het ruimteverlies in de kast is😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan