Wat is er nieuw

Inrichting en visbestand 60L Aquarium 45x30x45

1000045864.jpg

Dit is hoe het er momenteel uit ziet. Twijfelen nog even over de inrichting om het hout in het midden te plaatsen

Ik zou deze post gewoon nog eens lezen. Er zijn zoveel adviezen gegeven over vissen, lijkt me dat daar wel wat bij zit?

Hier een mooi filmpje, waarom dat Killivissen graag zacht water hebben:

Weet iemand of dit bestand mogelijk zou zijn?
3 dwarsnoekbandjes 2v/1m?
10 Blue Dream garnalen
3 a4 Tylomelania mini slak
3 pangio loach

Misschien nog 6 een kleine rasbora soort of de dario dario?

Hier een mooi filmpje, waarom dat Killivissen graag zacht water hebben:

Oh super thnx. Nu weet ik niet of ik dat ga redden met de turf. Heb net mijn waarden gemeten en die lijken goed te zijn. Dan snap ik nu de kaamlaag helemaal niet meer. Hij is inmiddels wel weer weggetrokken.
De ph zit tussen de 6.4 en 6.8.
Gh tussen de -7 -14. Hardness ppm -125-250
1000045875.jpg

Een globaal lijst met waterwaarden:

1741272582025.png

Dat is een mooi overzichtje Ro! Ik heb er mee meteen een screentje van gemaakt n het opgeslagen.

• Leuk
Waarderingen: Ro
Een globaal lijst met waterwaarden:

Bekijk bijlage 385543
Wat een mooi lijstje! Ideaal dit 🙂 Ga er zeker gebruik van maken. Heb er meteen een screenshotje van gemaakt. Heb bijna alles goed nu vraag me alleen af of iemand een aantal vuistregels weet voor welke visjes er per hoeveelheid in kunnen?
Tellen garnalen en slakjes mee? Die hebben bijna geen vervuiling.

Iemand bekend met de Kuhlii loach? Ik heb een zandbodem, graven zij zich ook in?

Zijn er misschien nog meer soorten die zouden kunnen en aan hoeveel is er dan te denken?

De Aphyosemion striatum is prachtig maar kom overal turf tegen. Is het noodzakelijk voor dit visje?
Eerst het kaamvlies proberen weg te krijgen en ik geef duidelijk aan dat een speciaal aquarium noodzakelijk is.
Een stuk of 6-8 visjes van een soort kan dan prima.

Groetjes John.

Na even een weekje erover nagedacht te hebben zijn we een beetje uit het visbestand. Omdat we het graag goed willen doen en het welzijn van de vissen bovenaan staat hoop ik dat jullie je mening kunnen geven en eventueel tips.
Wat we voor zover bedacht hebben is:

- 5 corydora Pygmeaes of Habrosus
- 10 bora of klein blijvende potloodvis soortje
- 5 japonica garnalen (amano/poetsgarnaal, kan deze op gewoon kraanwater?)
-groepje Pseudomugil Furcatus
Eigenlijk willen we heel graag in elke laag iets hebben.
- Aziatische waaier garnalen zijn ook geweldig maar ik twijfel of mijn stroming daar goed genoeg voor is.
- 4 Tylomelania mini is bijna overal wildvang en aan nakweek is erg lastig te komen. Weet iemand misschien nog een leuk bijzonder slakje dat het liefste geen wildvang is?

Heel misschien is het leuk om bij de corys een harem toe te voegen van een gourami soort? Zou dit mogelijk zijn? Of een harem endler guppen?

Laatst bewerkt:
Eerst het kaamvlies proberen weg te krijgen en ik geef duidelijk aan dat een speciaal aquarium noodzakelijk is.
Een stuk of 6-8 visjes van een soort kan dan prima.

Groetjes John.
Yes super. De kaamlaag is nu bijna 1.5 week weggebleven. Ik heb het idee dat het de goede kant op gaat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan