inrichting verbeteren voor dwertcichliden rio 240


M

maanvis

Guest
Ik heb nu sinds begin dit jaar een rio 240 die er best goed uitziet. Maar wil graag naast een koppel Mikrogeophagus Altispinosus nog een andere harempje erbij zetten.

Ik vraag me dus af of ik genoeg schuilplekken heb om dit mogelijk te maken.
Heb al een aantal topics geziet waar ze zelfs in een meterbak een groep of meerdere koppel/harems hebben zitten.

Nu ben ik er wel achter gekomen dat de inrichting heel belangrijk is. Naast de keuze van de cichliden. Zit zelf te denken aan Dicrossus filamentosus, Apistogramma Macmasteri of maconii.

Hier een paar foto's. Ik ben zelf nog niet echt tevreden over de linkerkant.

IMG_20170810_153038.jpg


IMG_20170810_153103.jpg


IMG_20170810_153054.jpg
 
Hey,

Ik zou wat planten verwijderen en wat meer hout toevoegen, kokosnoot schillen erin gooien en wat eikenbladeren toevoegen.
 
Okee, de hoeveelheid planten valt wel mee maar ze staan te dicht bij elkaar. Ga ze morgen wat verschuiven.

Weet je toevallig nog een webshop waar je hout kan krijgen? Bij mij in de buurt vind ik nooit wat ik in gedachte heb en ook nog een hastike duur
 
Webshop zal ik zoiezo geen hout kopen, je ziet niet wat je krijgt. Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar bij utaka hebben ze mooie stukken groot klein.. en een goede prijs
 
De prijzen bevallen me zeker maar is dit niet een beetje te mooi om waar te zijn?
Is er iemand die ervaring heeft met deze site?
 
Geen ervaring met deze site maar denk dat het zo verdacht goedkoop lijkt te zijn omdat meestal de prijzen voor stukken hout juist achterlijk duur zijn! ;)
 
Daar heb je wel gelijk in Seabait.
Het is meestal niet te betalen en vaak vind je ook nooit wat je in gedachte hebt. Teminste zo gaat het bij mij altijd.

Die andere site is precies hetzelfde want als je contact wil opnemen kom je bij de andere website. Maar ga wel een paar mooie stukken uitzoeken en een bericht sturen.
 
Voor mij staat er een bestelling klaar, moet alleen nog betalen. Kwam even niet uit, onverwachts...
Hebben al aardig wat mensen van t forum bij hem besteld, durf het wel te vertrouwen.
 
Okee, dan ga ik me lijstje kompleet maken en een mail sturen. Weet je toevaling ook hoelang de levering duurt?
 
Het ligt eraan of hij een rondje Nederland gepland heeft of niet. Soms bezorgt hij het zelf, anders via de post.
Ik denk niet langer dan een week hoor.
 
Net een bestelling gedaan voor een paar mooie stukken hout. Ze worden morgen verstuurd.
 
Gisteren hebben de stukken hout een week in het water gelegen en zijn bijna alle stukken gezonken.
Dit is de intichting die ik gisteren heb gemaakt. Vind het zelf best goef gelukt.
IMG_20170821_212430.jpg

Ik heb nog twee stukken hout die ik eventueel rechts achterin kan bijplaatsen om het wat rommeliger te maken.

Verder ben ik er nog niet wat voor vissen er nog bij komen. Met het koppel alpistinosus gaat het redelijk. Het vrouwtje is nog vrij mager maar hoop dat het snel beter gaat. Het mannetje ziet er juist goed uit.
 
Ik ben nu een aantal weken verder en eindelijk zinkt alles. Heb de stukken hout al heel vaak verschoven en het is nu redelijk naar me zin. Hier een paar foto's
IMG_20170916_210958.jpg


IMG_20170916_211020.jpg
IMG_20170916_211016.jpg


Wat vinden jullie ervan?
 
Dank je wel. Heb hem gisteren schoon gemaakt maar ben zo lang met de inrichting bezig geweest dat ik de ruiten helemaal ben vergeten. Zal het straks nog effe doen.
 

Terug
Bovenaan