1. Bezoekt u, behalve onze SERA hoofdsponsor ook even de andere onderstaande sponsor om onze server in stand te houden?
    Ontzet Notitie

inrichting verbeteren voor dwertcichliden rio 240

Discussie in 'Inrichting en biotopen' gestart door maanvis, 10 aug 2017.

View Users: View Users
  1. maanvis

maanvis

Lid geworden:
    27 jul 2017
    Ik heb nu sinds begin dit jaar een rio 240 die er best goed uitziet. Maar wil graag naast een koppel Mikrogeophagus Altispinosus nog een andere harempje erbij zetten.

Ik vraag me dus af of ik genoeg schuilplekken heb om dit mogelijk te maken.
    Heb al een aantal topics geziet waar ze zelfs in een meterbak een groep of meerdere koppel/harems hebben zitten.

Nu ben ik er wel achter gekomen dat de inrichting heel belangrijk is. Naast de keuze van de cichliden. Zit zelf te denken aan Dicrossus filamentosus, Apistogramma Macmasteri of maconii.

Hier een paar foto's. Ik ben zelf nog niet echt tevreden over de linkerkant.

IMG_20170810_153038.jpg

IMG_20170810_153103.jpg

IMG_20170810_153054.jpg

2. RemcoS

RemcoS

Lid geworden:
    5 jul 2016
    Hey,

Ik zou wat planten verwijderen en wat meer hout toevoegen, kokosnoot schillen erin gooien en wat eikenbladeren toevoegen.

3. TS
    TS
    maanvis

maanvis

Lid geworden:
    27 jul 2017
    Okee, de hoeveelheid planten valt wel mee maar ze staan te dicht bij elkaar. Ga ze morgen wat verschuiven.

Weet je toevallig nog een webshop waar je hout kan krijgen? Bij mij in de buurt vind ik nooit wat ik in gedachte heb en ook nog een hastike duur

4. RemcoS

RemcoS

Lid geworden:
    5 jul 2016
    Webshop zal ik zoiezo geen hout kopen, je ziet niet wat je krijgt. Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar bij utaka hebben ze mooie stukken groot klein.. en een goede prijs

5. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Er zijn een aantal webshops waar je dus wel stukken kunt uitzoeken.
    http://colombiareizen.nl/ bijvoorbeeld, heeft ieder stuk apart staan en heeft echt hele goede prijzen.

6. TS
    TS
    maanvis

maanvis

Lid geworden:
    27 jul 2017
    De prijzen bevallen me zeker maar is dit niet een beetje te mooi om waar te zijn?
    Is er iemand die ervaring heeft met deze site?

7. Seabait

Seabait

Lid geworden:
    11 dec 2011
    Geen ervaring met deze site maar denk dat het zo verdacht goedkoop lijkt te zijn omdat meestal de prijzen voor stukken hout juist achterlijk duur zijn! ;)

8. TS
    TS
    maanvis

maanvis

Lid geworden:
    27 jul 2017
    Daar heb je wel gelijk in Seabait.
    Het is meestal niet te betalen en vaak vind je ook nooit wat je in gedachte hebt. Teminste zo gaat het bij mij altijd.

Die andere site is precies hetzelfde want als je contact wil opnemen kom je bij de andere website. Maar ga wel een paar mooie stukken uitzoeken en een bericht sturen.

bderooij vindt dit leuk.
  9. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Voor mij staat er een bestelling klaar, moet alleen nog betalen. Kwam even niet uit, onverwachts...
    Hebben al aardig wat mensen van t forum bij hem besteld, durf het wel te vertrouwen.

10. TS
    TS
    maanvis

maanvis

Lid geworden:
    27 jul 2017
    Okee, dan ga ik me lijstje kompleet maken en een mail sturen. Weet je toevaling ook hoelang de levering duurt?

11. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Het ligt eraan of hij een rondje Nederland gepland heeft of niet. Soms bezorgt hij het zelf, anders via de post.
    Ik denk niet langer dan een week hoor.

12. TS
    TS
    maanvis

maanvis

Lid geworden:
    27 jul 2017
    Dat valt nog mee.

13. TS
    TS
    maanvis

maanvis

Lid geworden:
    27 jul 2017
    Net een bestelling gedaan voor een paar mooie stukken hout. Ze worden morgen verstuurd.

bderooij vindt dit leuk.