Inrichting voor bijv. Vuurkeelcichlide


Hanna2

Well-known member
Lid geworden
6 november 2016
Berichten
147
Leeftijd
67
Locatie
Eindhoven
in mijn 120 cm bak zit (hoop ik) een koppel vuurkeelcichlides. Naast prachtbarbelen en groene sumatranen. Inrichting is gewoon: planten en hout. Volgens de database zouden deze vissen alleen hout en stenen nodig hebben. Echter: ze zwemmen lekker door en onder alles. Niks mis met hun gedrag. Is een aangepaste inrichting (zoals ze in het wild hebben) echt zo belangrijk voor vissen? Soms zie ik prachtige aquascapes, maar de vissen lijken niet blij omdat het veel te open is.
Ben benieuwd naar jullie meningen.
Zal nog een foto plaatsen.
 
vuurkeelcichliden kunnen prima in een 'gewone'inrichting gehouden worden. wel kan er af en toe een plant gesloopt worden/uitgegraven worden.

hoewel ik denk dat het goed zal gaan vindt ik de combinatie tussen de cichliden en barbelen wel een beetje merkwaardig.
 
F71F8D72-8C07-467B-B119-7577DF485643.jpeg
 
Klopt, Flip. Ik wilde een vis voor de onderlaag. Een beetje stevig, omdat de anderen supersnel alles opeten. Corydoras is dus niet gelukt. En deze cichliden grondelen ook de hele tijd. Iedereen gaat keurig voor elkaar opzij.
 
Heb je een close-up foto van je vuurkeel cichliden Hanna ?
 
Vuurkelen houden van een zandbodem, waar ze in happen op zoek naar voedsel. Ze leven veel in wateren met hout en stenen, en open zandbodems. Planten kunnen, maar hoeven niet. Zorg wel voor schoon water, dus regelmatig verversen.
 

Terug
Bovenaan