Wat is er nieuw

insect + plantaardig voer goedvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter KittyV
  • Startdatum Startdatum
K

KittyV

Guest
hey allemaal,

Erg lang geleden dat ik mijn weg nog naar het forum vond. Voor wie het zich nog herinnert even een update. Ondanks het feit dat een vijver voor onze 3 sarasa niet haalbaar was kunnen ze binnenkort naar een 1.2m aquarium. Ondertussen zien ze er met hun 5 jaar mooier dan ooit uit en zijn ze flink gegroeid door meer water verversen in hun huidige woonsituatie. Ik weet dat het niet perfect is maar het is een verbetering en onze les voor toekonstige vissen is geleerd. Bedankt voor alle tips hier!

Dan nu de huidige vraag.

Ik zou graag wat meer controle hebben over het visvoer van onze sarasa goudvissen.
Vanochtend las ik dat ons standaard visvoer vismeel etc bevat. Ik ben nogal begeesterd als het over het leeg vissen van onze oceanen gaat en wil dus zelf kunnen beslissen wat er in het voer zit. Maar ik wil onze vissen wel gezond houden.

Ik heb even wat onderzoek gedaan en vond dat goudvissen niet als 100% vegetarier kunnen worden gehouden. Dus ik dacht aan een combinatie van spirulina korrels en voer op basis van insecten. Ik heb al verschillende leveranciers gevonden die gevriesdroogde muggenlarven, bloedwormen en vlokreeftjes verkopen.

Hebben jullie advies omtrent de hoeveelheid/frequentie van elke voeding? bv elke dag wat van alles, een keer per weer insecten en de rest groen, ...

Als je bij de zoekfunctie van het forum 'gelfood' intypt kom je een aantal tips tegen m.b.t. het zelf maken van voer.

Qua frequentie zou ik 3x per dag aanhouden waarvan 2x plantaardig en 1x dierlijk.

KittyV zei:
Vanochtend las ik dat ons standaard visvoer vismeel etc bevat. Ik ben nogal begeesterd als het over het leeg vissen van onze oceanen gaat en wil dus zelf kunnen beslissen wat er in het voer zit. Maar ik wil onze vissen wel gezond houden.
Het vismeel wat gebruikt wordt is gemaakt van visafval, bv haring koppen. Zo hoeft het niet weg gegooit te worden en wordt het nog gebruikt. Een groter probleem zijn de vele granen die in het voer zitten. Vissen kunnen dit niet verteren en poepen het gewoon uit.

Hetzelfde geld voor veel honden en katten brokken, ze zitten vol granen waar het dier niets mee kan. Voer je brokken met een hoog vleesgehalte dan kan het dier veel meer voeding opnemen, en hoef je naar verhouding ook minder te voeren omdat het lichaam veel meer opneemt van een klein beetje voer met veel vlees dan veel voer met bijna geen vlees en vooral granen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan