Wat is er nieuw

Inspiratie blikvanger

Merethe

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2013
Leeftijd
30
Mijn aquarium is dicht beplant met vooral groene planten. Er zit wel wat roods tussen maar aan de donkere kant. Ik heb het gevoel dat het eigenlijk nog echt één of twee blikvangers mist. Ik ben opzoek naar een plantje dat er qua kleur echt tussen uit springt. Ik hoopte dat jullie misschien wat interessante planten kennen. Ik ben niet op zoek naar (nog meer) echinodorussen en met alternanthera rosaefolia heb ik niet echt goede ervaring. Verder sta ik open voor alle ideeën!

Misschien handig een foto van nu neer te zetten?

Procerpinaca palustris is een plantje die nu langzaam terrein wint maar nog niet massaal, dus dan heb je iets wat niet iedereen heeft en niet standaard is

Procerpinaca palustris is een plantje die nu langzaam terrein wint maar nog niet massaal, dus dan heb je iets wat niet iedereen heeft en niet standaard is
Leuk plantje! Bedankt!

Misschien handig een foto van nu neer te zetten?
Telefoon camera is niet super dus de ene foto is onderbelicht, de andere overbelicht... Maar dit geeft wel een beetje een idee denk ik.
Opmerkingen over de inrichting zijn trouwens ook altijd wel welkom 🙂
WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.32.15.jpeg
WhatsApp Image 2020-08-09 at 12.32.16.jpeg

Ik vind hem eigelijk al mooi genoeg zo.
Je zou een tijgerlotus ervoor kunnen zetten maar dan wel klein blijven snoeien zodat ie niet aan de opp komt.
Geeft ook een mooi rood/paars contrast.

Vertel eens wat meer over je techniek die je gebruikt.
Filter
Verlichting
Co2
Water verversen etc

Mvg ronald

Ik zou eerder voor wat meer decoratie (hout en/of stenen) gaan om het groen wat op te breken.

Ik vind het een prachtige oerwoud! Misschien in een v vorm snoeien zodat je het groen wat breekt. Of idd wat hout of stenen. Maar denk dat menigeen erg blij zou zijn met jouw bloeiende bak 🙂

Ik vind hem mooi groen.

Bedankt voor de complimenten 😊

Ik zou eerder voor wat meer decoratie (hout en/of stenen) gaan om het groen wat op te breken.
Er staan twee grote stukken hout in, maar ze zijn nogal.... overgroeid... Misschien kan ik ze wat zichtbaarder maken 😛

Vertel eens wat meer over je techniek die je gebruikt.
Filter
Verlichting
Co2
Water verversen etc

Mvg ronald
Filter: Eheim experience 250
Verlichting: Aquatlantis Easy Led. Staat aan vanaf 12h tot 21h. Daarnaast brandt er zo'n kleine gekleurde led balk voor in de avond/ochtend.
CO2: aan elke kant een fles bio-CO2, eentje met een luchtsteen en de ander met een omgekeerd bakje.
Ik ververs elke week ongeveer de helft. Ik voeg elke dag Easy Life Profito toe en eens per week Easy Life ferro. Voor de echinodorussen gebruik ik daarbij osmocote capsules van Tuinkabouter.

Zegguh Merethe, ik wil je echt niet beledigen of wat er ook maar in de buurt komt... Maarruhhh, volgens mij heb je al een blikvanger.

Dus je hoeft niet meer te zoeken. Hij staat er al vlak voor je neus toen je de foto's hebt gemaakt bijvoorbeeld.

:DD🙂😎

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan