inspiratie gezocht voor rio350


kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Berichten
938
Locatie
woerden
ik heb een rio350 (120x50x65, 55cm = waterhoogte).

nu ben ik nog opzoek naar een wat grotere blikvanger, heb maanvissen (rio nanay, 10 stuks) op 't oog (waarvan er 3 a 4 weg zullen gaan op den duur, zodat ik vissen overhoudt die goed bij elkaar passen). de bak is vol beplant.

bestand:
15 hockeysticks
10 roodkopzalmpjes (gaan weg, zijn mij te saai, aangezien ze altijd met zn allen in 1 hoek hangen en niet rondzwemmen)
2 apistogramma trifasciata
max. 23 corydoras c018

filter: 2x jbl e902

waterwaardes:
pH: 6,5-6,7
kH; 4
gH; 8
 
over die nanays twijfel ik juist :) als ik een leuke andere blikvanger vind, dan komen die nanays dus niet. geef ook aan: heb rio nanay's op 't oog, maar hoeft dus niet :)

het bestand wat eronder staat, is dus echt wat ik nu heb
 
Ok, sorry, fout begrepen/gelezen dus ;) Maar dan sowieso niet beginnen aan maanvissen. Ik zou dan denken aan wat grotere dwergcichliden en hieronder heb ik wat namen neergezet zodat je heerlijk kunt googlen op de zondagmiddag. Veel plezier :D
bujurquina
laetacara
nannacara
krobia
cleithracara maronii
 
Of wat minder Manen met bv de Maroni?
wil niet te veel soorten in de bak :) dus wordt de een of de ander. Nu ken ik de maroni wel een beetje, al ga ik wel over alle soorten wat info zoeken. Heb wel begrepen dat nannacara soortjes redelijk agressief kunnen zijn, had zelf namelijk de anomala op 't oog in eerste instantie.
 
nou, geprobeert de roodkopjes eruit te krijgen, is op geen enkele manier te doen, behalve als ik mn scape uit elkaar ga halen, maar daar heb ik dus geen tijd voor momenteel.
 
is op geen enkele manier te doen
Water zo ver mogelijk laten zakken en twee schepnetjes gebruiken, maar het vangen van kleine snelle visje kan echt een drama zijn ja, helemaal in een vol beplante bak.
 
ik ga 't morgen proberen zonder zoveel hout, 1 deel leeghalen, denk dat 't dan wel gaat lukken.
 
in die hoek zwemmen ze altijd xD en heb aardig wat ervaring inmiddels met vissen vangen in wat legere bakken.
 

Terug
Bovenaan