Inspiratie gezocht voor SF expert 30


Elsie

Well-known member
Lid geworden
31 mei 2011
Berichten
72
Locatie
Turnhout
Ik ben op zoek naar voorbeelden van aquaria met een inrichting met een groepje planten/rotsen in het midden waarbij dus rondom dat groepje geen planten staan en je gewoon grind hebt.
Helaas vind ik online zelf niks en kan ik geen zoektermen bedenken waarmee ik dit ga vinden.
Kan iemand me helpen met foto's of zoektermen?
 
Je zou eens kunnen kijken in de fotoalbums hier op het AF. Of googelen op nanoaquarium en dan foto s aanklikken.
 
Beiden al gedaan en ik vind echt weinig :(
Ik zie ofwel volgestampte nano's ofwel iwagumi stijl aquaria met enkel stenen en plantentapijten.
 
Ik denk ook dat je je eigen weg moet volgen. In de regel krijg je nooit direct de goede inrichting en zul je dikwijls nog iets wijzigen.
 
Google afbeeldingen: "island aquascape"
 
geweldig! dat zocht ik!

Dit is hij tot nu toe: (de kabel en het zuurstofbuisje ga ik nog wel eens proberen weg te stoppen)
JVA1T590mJLGRwNRKGAkpEGZ5DWmfDPQ.jpeg
 
Leuk gedaan hoor. Dat plantje rechts achterin, is dat een echte aquariumplant? Er staat me iets bij van niet namelijk.
Met een achterwandje/poster komt alles nog mooier uit denk ik ;).
 
Is dat plantje niet de ophiopogon kyoto?
Daar zijn verschillende verhalen over, bij de 1 doet ie het wel bij de ander niet... Ik heb hem ook gekregen maar ik weet niet wat ik ermee moet..
 
Luchtpomp kun je er helemaal uit halen. Beter voor je planten. En waar is je filter? :p

Achterwand en het ziet er verder goed uit.
 
Gewoon er in laten. kan geen kwaad,voor de planten.

Bodem er voor de helft uit halen, is veels te dik.
 
Ga zo door Elsie. Goed bezig.

Over de luchtpomp heeft Laetacara w�l en Bertus niet een punt:
Bertus zei:
Gewoon er in laten. kan geen kwaad,voor de planten.
Wel, als daarmee benodigde CO2 wordt uitgedreven

En dat over de dikte van je bodem is veel te snel geconcludeerd.
Bertus zei:
Bodem er voor de helft uit halen, is veels te dik.
Bakje is 35,6 cm hoog en die bodem is ongeveer 10% van de hoogte dik (ja, dat kan gewoon worden gemeten). Niet te dik dus. En al helemaal niet veel te dik.
 
Ik heb in de Expert30 hier ook een bodem van 3-4cm liggen.
 
Dus ,jij gaat uit van de hoogte van het bakje?

Bakje is 35,6 cm hoog en die bodem is ongeveer 10% van de hoogte dik is voor mij 3,5 cm


Wat mijn blinde oog ziet ,is ong . 7 cm.

Dat is leuk , voor even, voor lange duur is dat teveel.
En het is niet om af te katten,he.
Meer een waarschuwing.
 
Alsof je op een foto hoogte of dikte van iets kan zien zonder referentiekader. Niet dus! Verhoudingen, die kun je op een foto w�l zien.
 
Wellicht ligt het in het midden wel wat hoger maar de buitenkanten schat ik op zo n 4 cm.
En ja, ik heb de leesbril erbij op ;).

De helft eruit halen lijkt me dan ook teveel al zou ik wel in het midden wat weghalen. Maar goed, op een foto is het nooit echt goed te zien en kan het eea wat vertekenen.
 
Timmermans oog.kan goed schatten.

Heb jij niet, ik wel.
Dus, vraag hoe dik het is, dan weet je het.
 
Bertus zei:
Timmermans oog.kan goed schatten.
En ik heb er een liniaal langs gelegd :deal:

Bertus zei:
Dus, vraag hoe dik het is, dan weet je het.
Dus nu moet ik vragen? Omgekeerde wereld.
Als er iemand eens wat voorzichtiger moet zijn ben jij dat. Jouw toon jaagt mensen de stuipen op het lijf.
Die meid wil even trots haar bakje showen, komt Bertus langs met een veel te snel en onjuist oordeel :juggle:
 
Liniaal langs gelegd? knap van je. dat jij dat kan.

Ja, ik ze al dat het te dik was.
Doen we toch wel vaker, een waarschuwing geven.

Dat ze haar bakje showt, is leuk.
Dus zeggen we maar niks?
 
Bertus zei:
Liniaal langs gelegd? knap van je. dat jij dat kan.

Ja, ik ze al dat het te dik was.
Doen we toch wel vaker, een waarschuwing geven.

Dat ze haar bakje showt, is leuk.
Dus zeggen we maar niks?
Iedereen kan lezen dat jij je oordeel al lang klaar had.
Vervolgens moet een ander forumlid dan maar gaan vragen hoe dik de bodem was (waarom had jij dan zelf niet moeten vragen...?).
En uiteindelijk gaan we een ander forumlid maar belachelijk maken ('knap'). En schelden ('achterbaks').

Sjiek, heel sjiek.
 
IK maak niemand belachelijk.

Ja, dat doe je niet als het bakje helemaal klaar is.
Dat zeg je van te voren.

En sjiek??
 
Heren,
natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben en dat zeggen als hij of zij dat wil. Het lijkt me duidelijk hoe er over de bodem wordt gedacht en het is nu aan de TS om hier eventueel iets mee te doen (of niet).
Laten we dan weer on topic gaan en het verder gezellig houden ;)
 
Elsie zei:
geweldig! dat zocht ik!
Graag gedaan Elsie! :D

jessicapilon zei:
Heren,
natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben en dat zeggen als hij of zij dat wil.
Een mening hebben mag. Maar schelden ('achterbaks') en andere forumleden belachelijk maken ('knap dat jij dat kan') mag niet. Blijkt duidelijk uit de forumregels.
Bijzonder jammer dat iemand die probeert een topicstarter in bescherming te nemen tegen te snelle oordelen kennelijk zo te kakken mag worden gezet.
 
Dat vind jij van jezelf.

Heb ik allemaal niets van gezegd.

Ik zei 1 ding, dat de bodem te dik is.
De rest verzin jij er bij.
 
Goed, dat (van de bodem) is allemaal duidelijk en nu blijven we hopelijk wel on topic.
De TS kan zelf beslissen of er iets mee moet gebeuren. Dus nu graag on topic en andere zaken via de pb voortzetten :).
 
jessicapilon zei:
Leuk gedaan hoor. Dat plantje rechts achterin, is dat een echte aquariumplant? Er staat me iets bij van niet namelijk.
Met een achterwandje/poster komt alles nog mooier uit denk ik ;).

Het is een echte en zoals hieronder ergens staat is het inderdaad de ophiopogon kyoto. Nu is erop let staat hij wel een beetje los van de rest.

En aan al dat gedoe over die bodem: hoe meer zwemruimte hoe beter natuurlijk, ik ga eens proberen wat weg te scheppen. Ik heb hem gewoon wat dikker gemaakt zodat de stenen zeker niet zouden omvallen.

De luchtpomp zit er in omdat ik momenteel mijn aquarium maar 1 keer per week zie om te verversen. Moest er dan iets mis zijn met de waterwaarden hoop ik dat die luchtpomp de eventuele schade zou kunnen beperken. Als ik terug op kot/kamer ben haal ik hem er weer uit.
De filter zit verstopt achter de rotspartij.

Edit: er zit al zo'n folie van de action om melkglas te maken. Ik had het eens gezien bij een aquascaping filmpje en dat leek me goed om het aquarium niet te klein te doen lijken.
 
Bertus zei:
Timmermans oog.kan goed schatten.

Ik moet toegeven bertus ik ben ook timmerman en mijn ogen zeggen ook 7cm!

Haha

Maar ik zou ook wat minder bodem bedekking doen. 1ste jaar in mijn aquarium ging goed. Maar moest het her inrichten omdat de bodem het niet meer lekker deed en er groeide alg en weet ik nog meer allemaal in.

3a4 cm is genoeg
 
En aan al dat gedoe over die bodem: hoe meer zwemruimte hoe beter natuurlijk, ik ga eens proberen wat weg te scheppen. Ik heb hem gewoon wat dikker gemaakt zodat de stenen zeker niet zouden omvallen.


Daar zat ik later ook aan te denken.
Omdat het hoge stenen zijn.
 

Terug
Bovenaan