Inspiratie voor aquarium inrichting, waar te vinden?


GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Berichten
756
Hoi,

Via Google, Facebook, Instagram en natuurlijk ook op Aquaforum zie ik al genoeg bijzondere bakken. Maar ik ben benieuwd waar jullie je inspiratie vandaan halen?

Ik wil graag een bak gaan inrichten waar wat hoogte verschil in zitten / een bijzondere layout heeft, in elk geval niet zomaar alle planten op de bodem. Er zijn soms aquarium scape wedstrijden, maar het is lastig om de resultaten te vinden, mocht je nog goede websites hebben om inspiratie te vinden, dan hoor ik het graag!
 
als je een stuk karton maakt met de afmeting van de onder kant van je bak kan je aquascaping doen in het tuin centrum :)
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Hoi,

Via Google, Facebook, Instagram en natuurlijk ook op Aquaforum zie ik al genoeg bijzondere bakken. Maar ik ben benieuwd waar jullie je inspiratie vandaan halen?

Ik wil graag een bak gaan inrichten waar wat hoogte verschil in zitten / een bijzondere layout heeft, in elk geval niet zomaar alle planten op de bodem. Er zijn soms aquarium scape wedstrijden, maar het is lastig om de resultaten te vinden, mocht je nog goede websites hebben om inspiratie te vinden, dan hoor ik het graag!

Ik google vaak op de namen van (mijn) planten om te kijken op welke manier anderen deze gebruiken: in groepjes, groot/klein, donker of licht, en welke planten er rondom.
Verder misschien goed om na te denken of je wilt 'aquascapen' of meer een lange termijn bak met minder onderhoud.
Ik heb bewust gekozen voor een zandbodem met (kunstmatige) terrassen. Weinig onderhoud.

Veel aquascape bakken worden na een tijdje weer afgebroken, en lijken meer opgezet te worden voor instagram doeleinden. Je maakt dan ook andere keuzes tijdens het opbouwen.
 
Pinterest ook.
Enne, samen met twee andere leden hier ben ik bezig om een clubje op te zetten, onder meer om ideeën voor aquascapes uit te wisselen maar daarover later meer :DD
 
als je een stuk karton maakt met de afmeting van de onder kant van je bak kan je aquascaping doen in het tuin centrum :)
Naah om een stuk karton mee te nemen van 230x60 :LOL:
 
Heb alle wereldkampioenschap aquascape filmpjes vanaf 2015 wel 10x gekeken op youtube ze staan allemaal op het kanaal van amano https://www.youtube.com/user/aquadesignamano
Verder green aqua, george farmer vindt ik zelf wat minder maar ook veel via youtube gezocht. Vanuit daar klik je weer verder naar de sites van deze mensen.
 

Terug
Bovenaan