Interessant gedrag garnalen


DanielVis

Active member
Lid geworden
23 december 2019
Berichten
27
Leeftijd
25
Hallo allemaal!

Laatst viel mij iets op wat ik met jullie wil delen. Ik heb het gedrag een aantal dagen geobserveerd en zie dat dit meerdere dagen achter elkaar voorkomt.
Mijn (vuur)garnalen zitten vaak op de achterwand in mijn gezelsschapsaquarium. Wat mij opvalt is dat zij 's ochtends (als ik de lamp aanzet) allemaal braaf verticaal op de achterwand zitten. Met hun hoofd naar boven en hun staart naar beneden. Niks mis mee natuurlijk. Maar 's avonds zitten ze precies andersom: met hun hoofd omlaag en hun staart omhoog.

Dit was me nog nooit opgevallen en ik kan er ook niets over vinden op Google. Dus toen vroeg ik mij af of iemand van jullie dit gedrag ook terugziet in zijn/haar/hun aquarium? Of zijn mijn garnalen gewoon compleet van hun lotje getikt?:stars:
 
Heb er eerlijk gezegd nooit op gelet hoe mijn garnalen op het glas zitten :LOL:
 
XD zal het is in de gaten houden hier
 
Bij gebrek aan een achterwand kan ik daar niet over oordelen; maar ik zie ze wel met regelmaat in de meest wause posities op planten/mos zitten, of gewoon rustig scharrelend over 't zand.
 
Hier zitten/ zwemmen/ scharrelen de garnalen ook in allemaal verschillende posities šŸ¤”
 
Misschien zijn mijn garnalen gewoon opgekweekt in wodka dan:ROFLMAO: Ik vind het in ieder geval zeer opmerkelijk gedrag.

Bij gebrek aan een achterwand kan ik daar niet over oordelen; maar ik zie ze wel met regelmaat in de meest wause posities op planten/mos zitten, of gewoon rustig scharrelend over 't zand.
Ze zich inderdaad wel echt in rare bochten wringen ja! Soms denk ik er over na om ze op te geven voor het circusšŸ¤”
 

Terug
Bovenaan