Intern filter juwel 180.... uitbouwen


Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Berichten
721
Leeftijd
42
Locatie
Landgraaf
Website
www.instagram.com
Iemand ervaring met het uitbouwen van een binnenfilter in een juwel 180? Vandaag zat er een vis klem tussen het glas en het filter. :(. Arme visjes zo.
 
Iemand ervaring met het uitbouwen van een binnenfilter in een juwel 180? Vandaag zat er een vis klem tussen het glas en het filter. :(. Arme visjes zo.

Neem aan dat je het filter eruit wil halen ?

groot lang plamuur mes nemen en de kit door steken tussen het filter en ruit, of een lang dun ijzerzaagje zonder houder kan je ook de kit door halen..
Lang groot broodmes of dun vleesmes kan je ook een hoop mee om de kit kloders door te halen..
pas wel op dat je niet de kitrand van het aquarium beschadigd...
 
Neem aan dat je het filter eruit wil halen ?

groot lang plamuur mes nemen en de kit door steken tussen het filter en ruit, of een lang dun ijzerzaagje zonder houder kan je ook de kit door halen..
Lang groot broodmes of dun vleesmes kan je ook een hoop mee om de kit kloders door te halen..
pas wel op dat je niet de kitrand van het aquarium beschadigd...
Bedankt voor de tips. Ik had al wat gevonden op YouTube, maar altijd fijn als het bevestigd wordt op het AF
 
Is idd vrij makkelijk te doen met een plamuurmes. Beetje duwen, beetje wrikken en het komt steeds losser te zitten.
 
4,5 uur bezig geweest, maar de vissen zitten nu veilig en kunnen niet meer klem komen te zitten in of achter de filter.
Das een aardig tijd, ik had hem na 10min eruit :D
Maar mooi hij is eruit...
 
Goeie kit helaas en voorzichtig geweest met het glas. Meeste tijd ging echter zitten in het uit vangen van de vissen en het opbouwen van het aquarium. Resultaat mag er zijn. :).
 
Dat schreeuwt om een foto :D
 
Goeie kit helaas en voorzichtig geweest met het glas. Meeste tijd ging echter zitten in het uit vangen van de vissen en het opbouwen van het aquarium. Resultaat mag er zijn. :).

Klopt die zwarte kit is best stevig. Ben benieuwd naar het resultaat!
 
Persoonlijk vind ik het wel aardig gelukt hoe het aquarium er nu bij staat.
 
IMG_20191005_221500.jpg
 

Terug
Bovenaan