Is Aquatlantis een goed merk?


Zover ik weet is dit merk betrouwbaar en overweeg er zelf ook een te kopen maar dan van 1.20 meter. Er zijn diverse leden die dit merk hebben dus die kunnen je wellicht uit eigen ervaring zeggen hoe en wat.
 
Ik heb een Aquatlantis van 120 cm. Prima bak, mooi afgewerkt. Alleen het bijgeleverde interne filter is prut. Niet omdat het niet afdoende zou werken (ik heb dat nooit uitgeprobeerd) maar omdat de filtermaterialen in bakjes zitten, zo bv ook de sponzen. Die kun je dus niet uitknijpen om schoon te maken, want de bakjes kunnen zonder aanpassingen niet open - ergo moeten vervangen worden. Niet goed voor de stabiliteit van de bak en een onnodig dure liefhebberij.

Er zijn mensen die deze bakjes met een dremeltje open maken, dat is een keuze. Blijft voor mij staan dat het ook onnodig grote filters zijn, storend om naar te kijken.
Ik zou je dus bij de Aquatlantis altijd een extern filter aanraden.

Of je het met 150 kg gaat redden durf ik je niet te zeggen. De 120 van Aquatlantis was flink wat zwaarder dan die van Juwel die hier voorheen stond (de bak is ook hoger). Daarbij moet je natuurlijk het gewicht van zand, stenen/hout en water tellen. Ik heb ooit ergens het gewicht van mijn kale bak zien staan, mogelijk op de website van Aquatlantis.

Max 150 kg lijkt me krapjes.
 
Gewicht van een Fusion 80 cm en het meubel staan in de afbeelding vermeld.

Knipsel.JPG
 
Aquatlantis is een mooi aquarium en zoals boven vermeld mooi afgewerkt engoede kwaliteit.
 
Ik heb een Aquatlantis van 120 cm. Prima bak, mooi afgewerkt. Alleen het bijgeleverde interne filter is prut. Niet omdat het niet afdoende zou werken (ik heb dat nooit uitgeprobeerd) maar omdat de filtermaterialen in bakjes zitten, zo bv ook de sponzen. Die kun je dus niet uitknijpen om schoon te maken, want de bakjes kunnen zonder aanpassingen niet open - ergo moeten vervangen worden. Niet goed voor de stabiliteit van de bak en een onnodig dure liefhebberij.

Er zijn mensen die deze bakjes met een dremeltje open maken, dat is een keuze. Blijft voor mij staan dat het ook onnodig grote filters zijn, storend om naar te kijken.
Ik zou je dus bij de Aquatlantis altijd een extern filter aanraden.

Of je het met 150 kg gaat redden durf ik je niet te zeggen. De 120 van Aquatlantis was flink wat zwaarder dan die van Juwel die hier voorheen stond (de bak is ook hoger). Daarbij moet je natuurlijk het gewicht van zand, stenen/hout en water tellen. Ik heb ooit ergens het gewicht van mijn kale bak zien staan, mogelijk op de website van Aquatlantis.

Max 150 kg lijkt me krapjes.

124 liter en leeg 30 kg. Leek mij dus rond de 150 kilo komen. Anders moet ik een extra poot maken maar dat is zo lelijk.
Wel raar dat je het filter niet kan uitspoelen. Bij mij zit het na 2 weken dicht met bruine drap en is er bijna geen stroming meer.
Ik wil een interne filter omdat een externe bij mij in het gezicht staat. Het is maar gewoon een aquarium op een eettafel.
Voor €24 heb ik een interne van Superfish max 800liter (ik heb nu de max 200 variant) waar je in een cartridge filter kan uitspoelen dus dat zou mijn keuze voor de aquarium niet beïnvloeden.
EAN
Volume124 l
Breedte van de bak101,5 cm
Diepte bak41 cm
Hoogte bak42,5 cm
Glas dikte wand6 mm
Glas dikte bodem6 mm
Materiaal bassinFloatglas
GrindafdekplaatJa
Materiaal afdekingKunststof, Aluminium
Kleur afdekkingZwart
Soort verlichtingLED
Aantal van de lichtpunten1
Totaal vermogen van lampen in watt22 W
StandaarduitrustingAfdekking, Verlichting, Filtersysteem inclusief circulatiepomp, Verwarmer/warmtestaaf
SerieAqua-Style
Totaal gewicht30 kg
Type artikelAquarium
UitvoeringAquariumset
GebruiksmogelijkhedenBinnen
ToepassingOnderbrengen
ToepassingsgebiedVissen
VormRechthoek
 
Het is jouw keuze maar ik zou voor een buitenfilter gaan. Dat oogt mooier en je hebt meer filterinhoudt.
 
Ik weet niet waar jij die 124 liter vandaan tovert maar op mijn rekenmachine kwam die op 160 liter inhoud (lxbxh) die meterbak en dna het gewicht van het glas en de inrichting zit je dik tegen de 200 kilo aan
 
Schermafdruk op 2019-08-14 19-10-17.png

en dat op een tafel :juggle: :'(ben ik bang voor want ook zand of grind komt er nog bij qua gewicht
 
Het geplaatste type heeft wel een gematteerde achterwand, dus als je van plan bent om dat donker te maken gaat dat lastig.
 
Gewicht zal eerder richting 200 gaan dan 150. Netto 124 kg aan water, 30 kg bak, filter en techniek en de inrichting.
 
Netto 124 aldus catalogus Aquatlantis. Rekeninghoudend met binnenmaten, bodemframe en ruime rond verlichting.
In de hoogte verlies je al snel 5 a 10 cm.

Is bij mijn Aquatlantis Elegance 120 ook zo.
 
Netto 124 aldus catalogus Aquatlantis. Rekeninghoudend met binnenmaten, bodemframe en ruime rond verlichting.
In de hoogte verlies je al snel 5 a 10 cm.

Is bij mijn Aquatlantis Elegance 120 ook zo.
Dus volgens d ecatalogus, maar die ruimte "rond" ? de verlichting? volgens mij hangt verlichting boven de bak en heeft 0,0 invloed op het waterniveau van je bak, en de binnenmaten dan zelfs kom je nog aan brutto een ruime 160 liter, halen we er 5 cm af in de hoogte want 10cm is zwaar overdreven want je vult je bak tot aan de onderkant van de afdekstrip, dan zit je nog altijd op 140 liter
 
Aquatlantis hangt de verlichting in de bak zelf. Dus dat is al snel 5 a 6 cm. Daarnaast gaat het frame er nog af. Mijn Aquatlantis staat minimaal 1 cm van het glas en dan nog de glasdikte.

Maar on topic meer dan 150kg dus sowieso
 
Ik ben al bijna 12 jaar zeer tevreden over een ADM Aquatlantis aquarium. Mooi design en netjes afgewerkt
 
Ik weet niet waar jij die 124 liter vandaan tovert maar op mijn rekenmachine kwam die op 160 liter inhoud (lxbxh) die meterbak en dna het gewicht van het glas en de inrichting zit je dik tegen de 200 kilo aan
Zie bericht boven. Daar staat 124 liter.....
Het geplaatste type heeft wel een gematteerde achterwand, dus als je van plan bent om dat donker te maken gaat dat lastig.
Bedoeling is de achterwand aan de buitenkant met schoolbordenzwart te schilderen.
 
Aquatlantis hangt de verlichting in de bak zelf. Dus dat is al snel 5 a 6 cm. Daarnaast gaat het frame er nog af. Mijn Aquatlantis staat minimaal 1 cm van het glas en dan nog de glasdikte.

Maar on topic meer dan 150kg dus sowieso
Ik maak rotsen van piepschuim :) Dat moet een paar kilo schelen :)
 
Zie bericht boven. Daar staat 124 liter.....

Ja dus omdat in een bericht 124 liter staat neem je dat voor lief aan? ik verbaas me iedere keer weer opnieuw hoeveel mensen niet zelfstandig nadenken en zelf even narekenen van hoe en wat maar alles maar voor zoete koek slikken wat ze voor gehouden word. Nouja, tis niet mijn vloer die naar de knoppen gaat als de tafel het gewicht niet houdt...
 
Ik weet niet waar jij die 124 liter vandaan tovert maar op mijn rekenmachine kwam die op 160 liter inhoud (lxbxh) die meterbak en dna het gewicht van het glas en de inrichting zit je dik tegen de 200 kilo aan

Alles goed en wel maar hoe weet je hoeveel de betreffende tafel kan hebben Mr.Bones en zou je het risico wel nemen om deze permanent met een max te belasten? Wellicht kan de betreffende tafel wel 2 volwassen mannen dragen maar dat is voor een kort moment natuurlijk.
 
Ja dus omdat in een bericht 124 liter staat neem je dat voor lief aan? ik verbaas me iedere keer weer opnieuw hoeveel mensen niet zelfstandig nadenken en zelf even narekenen van hoe en wat maar alles maar voor zoete koek slikken wat ze voor gehouden word. Nouja, tis niet mijn vloer die naar de knoppen gaat als de tafel het gewicht niet houdt...
Nou die 124 komt rechtstreeks van de fabrikant en klipt ook wel. De maten van 100 x 40 x 40 zijn buitenmaten inclusief frame.

Dus haal er voor de breedte en diepte maar minimaal 2 cm en 5 cm voor bodem en frame en ruimte bij verlichting. Dus 98 x 38 x 35, dat geeft een voorzichtige berekening van 130 liter.

Maar goed. Constatering blijft hoe dan ook dat 150kg te weinig is voor het totaal.
 
Het een zware massieve tafel en geen Leen Bakker/Blokker kwaliteit. Maar de angst zit er nu wel in :) Zet wel extra poot onder het blad
 
Denk er ook aan dat de poten zijdelings verstevigd / geschoord zijn. Dit om te voorkomen dat de hele tafel opzij klapt.
 
Waarom kijk je niet op MP voor een echt aquariumkastje want die kosten vaak niet de hoofdprijs en dat kan je een boel ellende besparen.
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Origineel meubel ook al nieuw vanaf 65 euro te krijgen.

Het wordt uiteindelijk een behoorlijk gewicht met continu belasting voor het meubel, dus onderschat het belang niet...
 
Matte achterwand ga je niet zwartzwart krijgen. Hier destijds bewust van die melkfolie gebruikt voor een extra diepteeffect met daarachter zwart. Maar ik vond het niet mooier en vind het zwarte van nu (enkel zwarte verf) een stuk mooier
 
Het is niet zo dat ik een originele onderkast te duur vindt. Bij een originele onderkast moet mijn tafel weg en die kan ik niet missen.

Ook bedankt voor het meedenken over de zwarte achterkant. Ik ga ik dan in eerste instantie niet schilderen. Laat het eerst open of neem zwart karton om te kijken welk effect dit heeft.

Ga bijna denken dat ik maar bij mijn eigen kleine vertrouwde kitschbak moet blijven :)
 
Wellicht zou een wat lagere 80cm kunnen? Zal aan inhoud een liter of 125 inzitten plus inhoud aan bodem enzo. Mag ik trouwens vragen hoe je aan het gewicht van 150kg komt? Dat is het draaggewicht van de tafel of?
edit: kun je geen onderstel onder het blad fabriceren dat de tafel meer gewicht kan houden? Weet ook niet hoe groot het geheel is, wellicht een foto van de situatie als je wilt/kunt plaatsen?
 
Het is niet zo dat ik een originele onderkast te duur vindt. Bij een originele onderkast moet mijn tafel weg en die kan ik niet missen.

Ook bedankt voor het meedenken over de zwarte achterkant. Ik ga ik dan in eerste instantie niet schilderen. Laat het eerst open of neem zwart karton om te kijken welk effect dit heeft.

Ga bijna denken dat ik maar bij mijn eigen kleine vertrouwde kitschbak moet blijven :)
Indien de tafel met de pose kant tegen de muur staat (wat ik veronderstel) kan je dan tussen de poten geen X-vormige constructie maken? Dat zal de draagkracht wel genoeg verhogen dacht ik.
 
Het is niet zo dat ik een originele onderkast te duur vindt. Bij een originele onderkast moet mijn tafel weg en die kan ik niet missen.

Ook bedankt voor het meedenken over de zwarte achterkant. Ik ga ik dan in eerste instantie niet schilderen. Laat het eerst open of neem zwart karton om te kijken welk effect dit heeft.

Ga bijna denken dat ik maar bij mijn eigen kleine vertrouwde kitschbak moet blijven :)
Sorry typefout: ik bedoel natuurlijk de kopse kant.
 
Indien de tafel met de pose kant tegen de muur staat (wat ik veronderstel) kan je dan tussen de poten geen X-vormige constructie maken? Dat zal de draagkracht wel genoeg verhogen dacht ik.
Wellicht zou een wat lagere 80cm kunnen? Zal aan inhoud een liter of 125 inzitten plus inhoud aan bodem enzo. Mag ik trouwens vragen hoe je aan het gewicht van 150kg komt? Dat is het draaggewicht van de tafel of?
edit: kun je geen onderstel onder het blad fabriceren dat de tafel meer gewicht kan houden? Weet ook niet hoe groot het geheel is, wellicht een foto van de situatie als je wilt/kunt plaatsen?
150 kilo is puur op basis van inschatting dat mijn tafel dat kan hebben. Bak komt niet in het midden maar links achterin waar het nu ook staat. Van 60 naar 80 cm is te weinig lijkt mij om er een gevoel aan over te houden dat ik flink gegroeid ben :)
IMG_20190816_113401.jpg
IMG_20190816_113421.jpg
IMG_20190816_113421.jpg
 

Terug
Bovenaan