Is Aquatlantis een goed merk?


Om eerlijk te zijn zou ik het niet aandurven en als hij linksachterin komt te staan dan wordt daar alles extra belast en je loopt het risico op het zgn scharen.
Ik heb zelf een klein tafeltje gehad met van die vleugelmoeren en ik vond het niet echt robuust.
 
Wat niet kan, kan niet, het is niet anders..... Ik was al volop bezig met rotsen maken van piepschuim :(

Bedankt allen voor het meedenken en het behoeden van een watersnoodramp, ook namens mijn onderburen..........
 
Nou ga ik misschien iets geks zeggen... je schreef dat je de tafel niet kunt missen. Ik lees dat als "ik kan een tafel niet missen".

Is het een idee het aquarium op een meubel te plaatsen in plaats van op een tafel - daarmee verlies je dan wel de tafel. Mits je nog ruimte aan een muur over hebt, zou je kunnen gaan voor een klaptafel. Die bevestig je aan de muur met één kant, het blad kun je omhoog klappen. Scharnierende poten eronder en de klaptafel is klaar.
 
Ik zie 2 opties, welke niet moeilijk hoeven te zijn.

1. de huidige tafel verstevigen met kruislatten tegen scharen en een extra draagbalk aan de muur.

2. Zelf een tafel maken welke wel sterk genoeg is.
 
Kun je deze tafel niet missen of gaat het erom dat je gewoon een tafel nodig hebt? Dit bepaalt namelijk de opties.
 
Nou ga ik misschien iets geks zeggen... je schreef dat je de tafel niet kunt missen. Ik lees dat als "ik kan een tafel niet missen".

Is het een idee het aquarium op een meubel te plaatsen in plaats van op een tafel - daarmee verlies je dan wel de tafel. Mits je nog ruimte aan een muur over hebt, zou je kunnen gaan voor een klaptafel. Die bevestig je aan de muur met één kant, het blad kun je omhoog klappen. Scharnierende poten eronder en de klaptafel is klaar.
Ik aan het uitzoeken/ bedenken of ik dit allemaal wil voor een beetje groter. Klaptafel past niet meer als er een aquariummeubel is.
 
Kun je deze tafel niet missen of gaat het erom dat je gewoon een tafel nodig hebt? Dit bepaalt namelijk de opties.
Staat een printer/scanner op en vooral ook zooi onder. Enige optie is een heel meubel want een tafel maken zit er niet in. Verstevigen op de muur gaat mij ook te ver.
Niets of een totale meubel met bakje.
 
Als ik die tafel zo zie dan moet het wel kunnen. Al zou ik wat dwars latjes aan de onderkant bevestigen en het aquarium wel in het midden zetten. Wat betreft het scharen kun je wellicht een metalen kruis aan de muurzijde op de poten bevestigen. Daar zie je niks van en maakt het geheel een stuk steviger. Of je houd het inderdaad gewoon bij het 60cm bakje :)
 
Tewijl mijn verstand zegt 'stoppen,over en uit' Zit ik ondertussen naar dit te gluren.
 
Wij hebben zelf de Juwel Lido 120 led, en dat valt ons nog behoorlijk tegen, de ledverlichting. Erg fel. Goed voor planten die veel licht nodig hebben, maar lastig om in balans te krijgen en houden, hier althans.

Veel werk om de juiste planten te combineren met voldoende voeding en co2. Snel algen wanneer iets mis zit in die driehoek.

Ik vind zelf de tl-versie vele malen eenvoudiger op het goede spoor te houden.

We hebben zelf de Rio 180 tl-versie, en die werkt hier veel makkelijker. Minder onderhoud, meer plezier.
 
Tewijl mijn verstand zegt 'stoppen,over en uit' Zit ik ondertussen naar dit te gluren.
Wel ff nadenken en zeker zijn want de rio met kast (originele kast) is in totaal stukken lager dan de aquatlantis. Aquatlantis is een stuk hoger wat ook fijner oogt vind ik zelf.

RIO is 128cm van vloer tot kap
Elegance is 143cm van vloer tot kap
 
Mooi bakje 1 opmerking de standaard led verlichting is helaas niet dimbaar terwijl deze het wel nodig zou hebben is wel heel fel 9600 kelvin
Waarschijnlijk op te lossen met een stopcontactdimmer lijkt mij.
Als ik die tafel zo zie dan moet het wel kunnen. Al zou ik wat dwars latjes aan de onderkant bevestigen en het aquarium wel in het midden zetten. Wat betreft het scharen kun je wellicht een metalen kruis aan de muurzijde op de poten bevestigen. Daar zie je niks van en maakt het geheel een stuk steviger. Of je houd het inderdaad gewoon bij het 60cm bakje :)
Ik ga het doen op jou manier. Ik bestel de Aquatlantis 100x40, 124liter.:thumbs:
 
Ik ga het doen op jou manier. Ik bestel de Aquatlantis 100x40, 124liter.:thumbs:
Goede keus. Wat betreft de tafel, misschien een optie om deze aan de muurzijde te verstevigen met een extra balk of plank onder het blad tegen doorzakken. Blad ziet er weliswaar stevig ui, maar zekerheid boven alles. Kost ook niet veel.
 
Waarschijnlijk op te lossen met een stopcontactdimmer lijkt mij.
Ja hallo is geen gewone gloeilamp dat gaat ook trouwens niet bij een T5 balk (tl buis)

Ga me daar dan ook in verdiepen
Lijkt me heel verstandig ook bij de led verlichting van de gekozen bak is dit aan te raden ( want die gaat ook niet met een standaard dimmer zo als jij bedoelt)

Ha zie net dat wouter je in de goede richting duwt :thumbs::D
 

Terug
Bovenaan