Wat is er nieuw

Is CO2 echt nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raymond verhoek
  • Startdatum Startdatum
R

Raymond verhoek

Guest
Hallo ga binnen kort een lido 120 kopen met veel planten zoals de micranthemum sp monte Carlo,anubias nana bonsia,pogostemon helferi,Flame moss,cobomba aquatica en nog meer maar is CO2 echt nodig gebruik voor mijn andere aquarium (rio 125) profito,carbo en ferro

Dat ligt ook aan de waarden van je bak op het moment. Ik weet niet hoeveel co2 er momenteel aanwezig is.
Kun je de waterwaarden posten en misschien een foto van de bak??
Wat voeg je verder toe en hoelang brandt je licht??

Het gaat nu om een lido 120 die in nog moet kopen waar ik Mischien CO2 wil gaan toevoegen heb nu een rio 125 zonder CO2 wel plantenvoeding ga Mischien straks een fotoalbum maken weet alleen niet hoe je foto's er op krijg ( luk alleen via mijnfotoalbum.nl)

wellicht heb je hier iets aan:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1011307

ik heb ook de rio125 gehad maar kreeg vrij snel last van alg. Dus ik heb de duur van de verlichting ingekort en de reflectoren eraf gedaan en flink veel drijvers erin gedaan.
Dan wil het wellicht.
Zoals ik al zei ligt dat ook een beetje aan de waterwaarden en dus ook aan hoeveel co2 je dan in je bak hebt.
wellicht is bio co2 een overweging??

Bedankt voor de link mijn licht brand 7a8 uur en heb pvc buizen om de lampen heen en heb ook snelgroeiers en heb zelf geen last van alg( wel gehad) en een bio CO2 is niks denk ik.

En waarom zou dat niets zijn?
Denk jij?
Ik had last van penseel alg,Veel.
Door de Bio,(met klein luchtpompje)laat alles los,en verstopt telkens de instroom.
Dus ,het werkt wel.

Moet alleen nu sneller bijvullen.

Ik durf ook niet te ebweren dat bio co2 niet werkt hoor. Net als Bertus aangeeft moet dat normaal gewoon werken. Ik heb er zelf ook vroeger mee gewerkt en dat ging prima.
Mooi dat er in ieder geval nu geen alg aanwezig is in de bak.
Ik gebruikte het ook in de Juwel Rio125 destijds.

Ik had Gehoort dat bio CO2 uit elkaar kan klappen met te veel druk.

Raymond verhoek zei:
Ik had Gehoort dat bio CO2 uit elkaar kan klappen met te veel druk.

eigenlijk is het de bedoeling dat je bio-CO2 net op zeer lage druk werkt.

zolang je je flessen niet afsluit met kraantje en je geen verhard schuim van je suiker/gist mengsel in je leidingen hebt is het knappen van flessen onbestaande.

Word toch maar geen bio CO2 las net dat de nadelen zijn

-Niet gebruiksvriendelijk op langer termijn
-bio CO2 is gevoelig voor schommeling
-kunnen lekken ontstaan bij de dop
-kleine veranderingen in resept kan grote gevolgen hebben

Het voordeel van Boi CO2 is dat het ook geen reedt kost. Met een beetje suiker en pokon of bakkersgist kom je al een heel eind.

Ik heb 1 keer een fles gekocht met een bruissteentje eraan maar ik vul nu bij vanuit het keukenkastje. Ja het kan 's nachts niet uit en met heel warm weer is het snel op.

Van ontploffende flessen heb ik nog nooit gehoord.

DePlantenMan zei:
Word toch maar geen bio CO2 las net dat de nadelen zijn
Nadelen? Of bedoel je uitdagingen om toch voor deze portemonnee vriendelijke oplossing te kiezen? De moeite waard om toch even over na te denken?

Ik heb nog niet eens veel gelezen over Bio-CO2, simpelweg omdat we geen gebruik willen (en hoeven) te maken van CO2 als dat niet nodig is, maar toch ken ik voor elk punt een oplossing:

-bio CO2 is gevoelig voor schommeling > met twee flessen werken lost dit vrijwel op
-kunnen lekken ontstaan bij de dop > goed vastkitten, regelmatig checken
-kleine veranderingen in resept kan grote gevolgen hebben > dan verander je dus niet eens je een recept hebt dat voor jou werkt

-Niet gebruiksvriendelijk op langer termijn > vind ik geen nadeel, of zoals ik het noem uitdaging, maar een mening. Wat is er gebruiksonvriendelijk aan? Misschien is dat ook nog wel op te lossen.

psychodad zei:
Van ontploffende flessen heb ik nog nooit gehoord.
X75gTr_5gxI1FECf5GdbHhTzhxsMOwx0.png

Maar das vast off-topic :sorry:
Meer on a serious note is dat ik tijdens een snelle google-search niet zo veel vond om nu meteen bang voor ontploffende Bio-CO2 flessen te zijn.
Sterker nog: ik durf zelfs de stelling wel aan dat als je hier bang voor bent je misschien niet eens een CO2-drukfles in huis moet willen hebben.

Bedankt voor de reacties begin nu toch weer te twijvelen.maar ik denk dat ik het wel gaat doen.en me andere account doet het nog wel maar ik vond DePlantenMan gewoon een leuke naam. En ga me meer bezig houden met aquarium planten, 🙂

En als je nu eens eerst met BioCO2 begint?
Het was nog maareen paar dagen geleden dat je je afvroeg of een set wel nodig is.

~ Ivo

Als ik CO2 neem kies ik voor bio CO2 in de rio 125 heb ik geen CO2.en daar ga alles super goed mijn planten bestand is in de rio. micranthemum sp monte Carlo 3,pogostemon helferi,ultricularia graminfolia,anubias Nana bonsai,cabomba aquatica,
egeria najas en de microsorum pteropus mini. En zitten nu toch wel moeilijke planten tussen en dat gaat goed. dus ik denk toch dat het voor de lido 120 die ik zaterdag over 3 weken wil kopen ook niet nodig is of is het beter dat ik wel CO2 toevoeg?

Da's een goeie Ivo. Ja ik bedoelde natuurlijk ontploffende flessen Bio CO2. Maar eerlijk is eerlijk: Die was goed gevonden 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan