Teveel co2 dood wel garnalen. Ze kunnen wel co2 hebben maar het ligt ook aan de soort hoeveel. Verder is de co2 hetzelfde hoor.
Bedankt, daar ben ik dan gerust in want de co2 kost mij maar een fractie van die uit de aquariumwinkel bij ons in Vlaanderen.
Ik stel mijn kh in, momenteel 8, en de automaat brengt de ph naar 7.1, dus waarschijnlijk niet teveel co2.
In de rand daarvan, ik gebruikte 6 jaar dagelijks easy carbo, 7 ml voor de vision 450, en had totaal geen algen, sommige planten deden het super zoals ambulia, javavaren, en reuze vallisneria, andere, vooral die met rode bladeren deden het in het geheel niet. Maar mijn vissen, levend barenden zoals mollie , platy, zwaarddrager, endlers begonnen het meer en meer slecht te doen. In de kweekbakken zonder easy carbo deden ze het super, eenmaal in de gezelschap bak kwijnden ze weg. Vuurgarnalen deden het daarentegen super. Ben overgeschakeld op CO2 en led verlichting. Nu doen de meeste planten het goed, maar kreeg een invasie van penseel en baard alg. Waarschijnlijk het gevolg van overbelasting door een teveel aan vissen. Ik heb van alles geprobeerd, licht minderen, pauze inlassen, meer co2, rotte bodem (gedeeltelijk) vervangen , nitraat toevoegen, fosfaat nazien en eventueel toevoegen, niks hielp. Nu geef ik sedert 14 dagen terug 50% van de voorgeschreven hoeveelheid easy carbo (niet meer dan 50% indien samen met co2 op aanraden van easy life zelf) en de algen verdwijnen langzaam maar zeker.