Wat is er nieuw

Is co2 van bierhandel dezelfde als van de aquarium merken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter willy99
  • Startdatum Startdatum
W

willy99

Guest
Ben eind vorig jaar overgestapt op co2 in plaats van easy carbo. Eerst met bijgeleverde co2 fles van dennerle, dan met 10 kg fles van bierhandel. Heb dan via site planten gekocht , onwetend niet gespoeld . Van mijn enorme populatie vuurgarnalen blijkt bijna niks meer over en vermoedelijk zijn de planten de oorzaak . wel eigenaardig dat het 6 maand later nog niet beter gaat. Vandaar mijn vraag: is de co2 bij de bierhandelaar van dezelfde kwaliteit als deze specifiek voor aquarium of zou hier iets in kunnen zitten waar vuurgarnalen slecht op reageren .

Wat voor planten heb je gekocht? En kun je, je verhaal wat meer chronologisch vertellen? Hoelang nadat je de nieuwe planten had toegevoegd gingen de garnalen dood? Beetje vaag getypt verhaal. Ik heb zelf een tijd terug een fout gemaakt met nieuwe planten en Japonica Garnalen. Cacomba toegevoegd die verzadigd was met slakken gif. Binnen een uur lagen alle garnalen op hun kop te stuiptrekken.

Oh bedankt, Waarom een nieuw topic Willy? Nou je antwoord heb je al! Co2 doodt echt geen garnalen. Of geef je ze er wodka bij🙄? Je mag wel gigantisch veel co2 toevoegen en een koolstofmonoxide alarm in je aquarium zetten.

Teveel co2 dood wel garnalen. Ze kunnen wel co2 hebben maar het ligt ook aan de soort hoeveel. Verder is de co2 hetzelfde hoor.

Oh bedankt, Waarom een nieuw topic Willy? Nou je antwoord heb je al! Co2 doodt echt geen garnalen. Of geef je ze er wodka bij🙄? Je mag wel gigantisch veel co2 toevoegen en een koolstofmonoxide alarm in je aquarium zetten.
Nieuw topic omdat ik een specifieke vraag over co2 had en inderdaad weinig info gegeven heb i.v.m. andere redenen van uitval betreft juist omdat er al een topic liep en daar al heel wat info gekregen heb.
sry daarvoor, wat verwarrend, maar dacht dat de vraag over de co2 meer in dit onderdeel van het forum past en ik aan die co2 begon te twijfelen.

Teveel co2 dood wel garnalen. Ze kunnen wel co2 hebben maar het ligt ook aan de soort hoeveel. Verder is de co2 hetzelfde hoor.
Bedankt, daar ben ik dan gerust in want de co2 kost mij maar een fractie van die uit de aquariumwinkel bij ons in Vlaanderen.
Ik stel mijn kh in, momenteel 8, en de automaat brengt de ph naar 7.1, dus waarschijnlijk niet teveel co2.
In de rand daarvan, ik gebruikte 6 jaar dagelijks easy carbo, 7 ml voor de vision 450, en had totaal geen algen, sommige planten deden het super zoals ambulia, javavaren, en reuze vallisneria, andere, vooral die met rode bladeren deden het in het geheel niet. Maar mijn vissen, levend barenden zoals mollie , platy, zwaarddrager, endlers begonnen het meer en meer slecht te doen. In de kweekbakken zonder easy carbo deden ze het super, eenmaal in de gezelschap bak kwijnden ze weg. Vuurgarnalen deden het daarentegen super. Ben overgeschakeld op CO2 en led verlichting. Nu doen de meeste planten het goed, maar kreeg een invasie van penseel en baard alg. Waarschijnlijk het gevolg van overbelasting door een teveel aan vissen. Ik heb van alles geprobeerd, licht minderen, pauze inlassen, meer co2, rotte bodem (gedeeltelijk) vervangen , nitraat toevoegen, fosfaat nazien en eventueel toevoegen, niks hielp. Nu geef ik sedert 14 dagen terug 50% van de voorgeschreven hoeveelheid easy carbo (niet meer dan 50% indien samen met co2 op aanraden van easy life zelf) en de algen verdwijnen langzaam maar zeker.

Mooi dat de algen verdwijnen maar je moet ook proberen om de oorzaak te achterhalen. Teveel aan bezetting kan misschien de oorzaak zijn want nh3/4 is vaak een boost voor algen en deze is niet altijd met onze testen te meten.

Mooi dat de algen verdwijnen maar je moet ook proberen om de oorzaak te achterhalen. Teveel aan bezetting kan misschien de oorzaak zijn want nh3/4 is vaak een boost voor algen en deze is niet altijd met onze testen te meten.
Zal wel kloppen die overbezetting. Is leuk zo een vision 450 met veel planten, veel kleurige visjes..... ja is moeilijk om ze binnen de perken te houden, is zwak, ik weet het, maar ja......

Het is een keuze die jezelf moet maken inderdaad😉.

Ik gebruik al vanaf dag 1 Co2-vulling van een brandblusser-bedrijf zonder nadelige gevolgen en John zal dit beaamen. Co2 = Co2, waar je het ook haalt.

Ok bedankt mensen, weeral een probleem opgelost.

Ik gebruik al vanaf dag 1 Co2-vulling van een brandblusser-bedrijf zonder nadelige gevolgen en John zal dit beaamen. Co2 = Co2, waar je het ook haalt.

Ja hoor, helemaal mee eens😉.

Interessant CO2 halen elders. Hoe doe je dat dan bij de brandweer e.d. Kunnen die je fles ook vullen?
En wie zijn die andere verkoopadressen?

Ik heb een fles van 10 kg welke van de bierhandelaar komt.
Lege gewoon omruilen voor een volle, iedere keer gekeurd, 35 euro.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan