Wat is er nieuw

is de Dennerle Nano Gravel Cleaner handig voor je kleine bak schoon te maken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AnjadW
  • Startdatum Startdatum
A

AnjadW

Guest
graag zou ik jullie mening/ervaring horen over deze nano-stofzuiger... zowel positief als negatief!
ik kan me namelijk voorstellen dat wel de poepjes eruit gezogen worden, maar dat kleine stukjes plant er niet doorheen gaan...
alvast bedankt!
groetjes, Anja

Tja leuk dingetje maar je kan ook gewoon een goedkopere nemen en die werken net zo effectief. Te vaak moet je de bodem ook niet doen en bij het verversen kun je prima even met de hand over de bodem wapperen en het losse vuil meenemen.

Zal een prima ding zijn, een stukje slang en een plastic pijpje doet het zelfde werk.

Dat vind ik ook en ze zijn eventueel van andere merken kant en klaar ook nog veel goedkoper.

Nou, ik heb 'm inderdaad eens gekocht voor mijn nano-bakje.. kost effe wat maar ik ben er 100% tevreden mee.
Aanzuigen met dat pompie werkt prima, makkelijk manouvreren in een nano-bakje, ze hebben duidelijk ook nagedacht over de dikte van de buis/slang, niet te dik, niet te dun.
De kwaliteit is wat je van Dennerle kunt verwachten, namelijk top.

Dat ding van Tetra heb ik jaren teug eens gekocht voor een andere bak, was weggegooid geld wat mij betreft, zit een soort regelknop op die bij mij snel stuk was.

In de wat grotere bakken gebruik ik gewoon slang met stuk colafles 😉
Maar voor een nano-bakje is deze van Dennerle perfect.

bedankt voor de info! ik kan hem voor � 19,-- nieuw kopen... maar zal er nog een nachtje over slapen.
ik had een tweedehandse overgenomen, een grote gele met 3 stukken, lijkt op die van de link van John, maar hier was ook het ventiel al stuk en deze is ook veel te groot voor in mijn nanobakken.
nu rommel ik met een stukje slang. zelf aanzuigen (dus regelmatig water in mijn mond... bah) dus dacht, misschien is dit handiger.

Ik heb er eentje staan, alleen gebruik ik die nooit, het is niet echt handig en als je zand op de bodem hebt zal je geen korreltje meer over houden.
Dan werkt de eden 501 gravel cleaner ietsjes beter, alleen kost deze 30 euro.

ik heb nu iets besteld voor � 4,50... als dat niks is, heb ik tenminste niet veel geld eraan uitgegeven...
er zit tenminste wel een soort ballonnetje bij, zodat je niet zelf hoeft aan te zuigen.dat vond ik zo vies. de ene keer lukte het niet, de andere keer had ik het in mijn mond voor ik het in de gaten had. bah.

Is je slang te kort. moet 1 m langer zijn, dus 2 m. ong. dat er een zak in zit.

Slang in de bak,emmer naast je, blijven staan,dan zuigen, loopt de zak vol, dan in de emmer, nooit geen last van.

Stukje eheim pijp, en roostertje, voor in de bak ,af te zuigen.

Bertus, ik denk dat mijn slang ongeveer anderhalve meter is. Maar ik ben gewoon onhandig, want het mannetje kan het wel in 1x... bleh...
ja, misschien moet het een handigheidje worden hoor, maar als mijn nieuwe aankoop goed zijn werk doet, hoef ik dat dus niet meer te leren.
groetjes, Anja

O, met zo,n blaasbalg je aan de slang?

Ja, die heb ik ook. in de kast.

IK hang de slang in de bak, in de badkamer zuig ik aan de slang, en hang hem in de afvoer.

Bij de bak zit een kraantje, is 1 half leeg, dan naar 2 en 3.
slang van 8 m.

Vullen zet ik er een opvoerpomp op, in de wastafel, .

ja Bertus, zo eentje bedoel ik.
haha, jij hebt vast een andere maat aquarium dan ik...
groetjes, Anja

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan