Wat is er nieuw

Is Dennerle remineral+ eigenlijk wel voldoende?

Ik begrijp niet waar al je fosfaat is gebleven als je gister 2 mg hebt toegevoegd en nu slechts 0,2 meet. Ik heb per week nog geeneens een verbuik van 1 mg fosfaat . Dat met niet al teveel licht maar een verbruik van 1,8 mg lijkt me erg sterk.
 
Hier snap ik niets van.
Ik dacht de de Po4 en No3 ongeveer moesten gelijk zijn.
Hoe moet ik het toedienen dan doen als het zo op is zoals Fe en Po4 e.d.?
Ik snap het denk ik tot het laatste zinnetje.
Dus een verhouding van 20/2 is niet goed? Hoe moet ik nu weten hoeveel ijzer en po4 enz. die hard gaan bij moet houden.
Een verhouding 20 (nitraat) staat tot 2(fosfaat is gelijk aan 10 staat tot een of, een.ander voorbeeld, 30 staat tot 3. Hoe dan ook, de waardes van nitraat en fosfaat hebben een verhouding tot elkaar maar zijn dus nooit gelijk! Ijzer (Fe) is op een waarde van 0,25 goed. Alles gaat dus niet gelijk op, van het een ben je meer nodig als van het ander.
 
Ik begrijp niet waar al je fosfaat is gebleven als je gister 2 mg hebt toegevoegd en nu slechts 0,2 meet. Ik heb per week nog geeneens een verbuik van 1 mg fosfaat . Dat met niet al teveel licht maar een verbruik van 1,8 mg lijkt me erg sterk.
Nou, dat kan natuurlijk wel verschillen? In mijn bak was ik gemiddeld tot wel 7 ml. per week nodig. Waarmee ik dan ongeveer op 1 mg/ltr waarde kwam. (1 ml. per dag, mijn voedingsstoffen werden dagelijks automatisch exact toegediend zonder dat ik een systeem theorie volgde, zoals je weet.) Maar met EI was dat zeker anders?
 
Pfff sorry voor de late reactie, heb de afgelopen dagen alleen maar algen lopen scheppen en damage control...


Ik begrijp niet waar al je fosfaat is gebleven als je gister 2 mg hebt toegevoegd en nu slechts 0,2 meet. Ik heb per week nog geeneens een verbuik van 1 mg fosfaat . Dat met niet al teveel licht maar een verbruik van 1,8 mg lijkt me erg sterk.

Ik snap hier ook geen zak van maar Kalium is hier ook nog nooit zo laag geweest. Dit is de eerste keer dat ik kalium toevoeg, had expres Kno3 en Kpo4 met heel weinig tot bijna niets (K) erin omdat er altijd zoveel in zat dat je na 3/4 mm het kruisje al niet meer ziet.
Maar ik heb dus 20/2, en snap ook niet waar het allemaal blijft heb vandaag flink lopen snoeien, veel snel groeiers eruit gehaald die te groot werden.
Maar wat nu als je fosfaat de volgende dag al rond de 0,5 ppm zit moet je dit niet aanvullen met po4? Nitraat blijft stabiel op 20.
Dat is namelijk vaak het probleem terwijl mijn filter materiaal de ww met rust laat dus zit niet in de filter.

Nog een ander vraagje welk kalium gehalte kan ik ong. het beste aanhouden. Had vroeger altijd in overvloed maar staat nu op -15.
 
Laatst bewerkt:
Pfff sorry voor de late reactie, heb de afgelopen dagen alleen maar algen lopen scheppen en damage control...

Ahh oke, dus 15 no3 is 1,5 po4 is ook goed (bij wijze van)?

Maar ik heb dus 20/2.
Maar wat nu als je fosfaat de volgende dag al rond de 0,5 ppm zit moet je dit niet aanvullen met po4? Nitraat blijft stabiel op 20.
Dat is namelijk vaak het probleem terwijl mijn filter materiaal de ww met rust laat dus zit niet in de filter.

Nog een ander vraagje welk kalium gehalte kan ik ong. het beste aanhouden. Had vroeger altijd in overvloed maar staat nu op -15.
Dat is (bij wijze van....;)) ook helemaal goed. En met die 20/2 is ook niets mis, je snapt het!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan