Wat is er nieuw

Is deze garnaal zwanger?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rms90
  • Startdatum Startdatum
R

rms90

Guest
Ik heb nu sinds begin februari blue fairy garnalen plus een rode rili in mijn 40ltr bakje. Na een flinke uitval in het begin van de blue fairy's (zuurstof tekort), heb ik een oxidator aangeschaft en sindsdien geen doden meer gehad. Tevens toen ook nog 10 blauw/zwarte carbon rili garnalen aangeschaft.

Ik heb tot op heden nog geen jongen gehad. Nu zag ik vandaag een garnaal lopen met een soort van eitjes in zijn/haar buik. Betekent dit dat hij/zij zwanger is? Heb al eerder zo'n garnaal gespot een week of 3 geleden, maar geen jongen later waargenomen.

376957_0_82_foto_250315_17_46_51.jpg

778913_0_82_foto_250315_17_47_21.jpg

Ook nog een video:
https://www.youtube.com/watch?v=Qq-orW8 ... e=youtu.be

kleintjes zijn net 2 mm, dus moeilijk te spotten,he.

Ja, als ze regen het glas zitten of lopen.
Filter > goed, dat ze niet opgezogen worden?

Of kraamkamer van 40 cm ingericht met sponsfilter.

Heb een Aquael turbo 500 filter, dus de filter kan ze niet opzuigen.
Heb ook baby stofvoer van CSF, dua ik kan ze evt voeden.
Hoe lang duurt het eigenlijk vordat de eitjes ongeveer uitkomen?

Zo rond de 4 weken moet je op rekenen. hangt ook wat van de temp af nog.
Soms zijn ze in het begin amper te vinden hoor, maar je ziet het snel genoeg bij de mama denk ik.

Draagt de moeder deze 4 weken bij zich of worden ze gedumpt en komen ze dan vanzelf na verloop van tijd uit?

Heb namelijk al eerder een zwangere gespot alleen toen nooit nageslacht gezien. Zie nu ook nergens de zwangere meer, althans komt ook doordat me bak redelijk dichtbegroeid is met mos ed.

Temperatuur heb ik op 23 graden staan dus het is in de bak zo'n 22,5 graad.

Ze komen zeg maar uit onder de moeder en deze laat ze dan los. Vaak komen ze in het mos enzo terecht.
Wij hebben ook een periode bij de cr s gehad dat er niks van de jongen is overgebleven.
Gelukkig ook wel tijden dat we veel jongen hadden hoor.

Er zullen wel snel jongen in je bak zwemmen 😉
Heb je al wat gespot of is het nog te vroeg??

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan