Is deze lijm geschikt?

PieterBoon02

Active member
Lid geworden
5 april 2022
Berichten
27
Leeftijd
22
Beste leden,

Zou iemand mij kunnen vertellen of de modelbouw lijm van revell geschikt is voor mijn aquarium? Ik wil graag planten/stenen vast lijmen.

Groetjes Pieter
 

Bijlagen

  • 52B1B802-55F3-435E-87C0-4E00A67E62B7.jpeg
    52B1B802-55F3-435E-87C0-4E00A67E62B7.jpeg
    285.3 KB · Weergaven: 101
Secondenlijm wil normaliter wel maar wat hier inzit durf ik niet te zeggen en daar zou ik eerst wel naar kijken.
 
Beste leden,

Zou iemand mij kunnen vertellen of de modelbouw lijm van revell geschikt is voor mijn aquarium? Ik wil graag planten/stenen vast lijmen.

Groetjes Pieter
Zou het er niet op gokken.

Dit is zeker geen seconde lijm.
Komt eerder in de buurt van PVC lijm
 
Bij de Action kost secondenlijm nog geen euro dus dan zou ik liever op safe spelen.
 
Nee de Butyl Acetate, het werkende bestanddeel, is niet geheel safe voor onderwater gebruik.

Als je lijm gebruikt kijk even op de achterkant als het werkende bestanddeel cyanoacrylate is dan kun je het gebruiken.

Je hoeft ook geen fancy aquariumlijm te gebruiken. Wat John al zegt gewoon van de Action.
 
Secondelijm is zo dun als water, lijm voor de plantjes is meer een gel.
Kost geen drol, en de meeste plantjes winkels hebben het liggen.
 
Die gel heb ik ook maar dat is op dezelfde basis als de dunne zover ik weet. Ik gebruik het ook bij de koralen.
 
Als je lijm gebruikt kijk even op de achterkant als het werkende bestanddeel cyanoacrylate is dan kun je het gebruiken.
Ook niet geheel waar.
Loctite 403 is op basis van cyanoacrylaat, echter zit daar een toevoeging in die het ongeschikt maakt voor aquarium gebruik.

Althans er staat vrij duidelijk op vermeld dat het nadelige en langdurige gevolgen heeft voor in het water levende organismen
 
Ook niet geheel waar.
Loctite 403 is op basis van cyanoacrylaat, echter zit daar een toevoeging in die het ongeschikt maakt voor aquarium gebruik.

Althans er staat vrij duidelijk op vermeld dat het nadelige en langdurige gevolgen heeft voor in het water levende organismen

Volgens mij staat die tekst er op voor het produkt zoals het in de tube zit . En staat los van de uitgeharde toestand .
 
Volgens mij staat die tekst er op voor het produkt zoals het in de tube zit . En staat los van de uitgeharde toestand .
Staat niet vermeld, dat zou dan een aanname zijn.
En zoals we weten “assumption is the mother of all fuckups”
 
AssUMe makes an Ass out of U and Me
 
Zoals ik al zei zou ik geen risico willen lopen en voor 99 cent een tube secondenlijm bij de Action halen of bij de bouwmarkt. Zo bespaar je jezelf in ieder geval een hoop eventuele ellende.
 
Terug
Bovenaan