Is dit blauwalg?


Hannahcory

Well-known member
Lid geworden
8 juni 2012
Berichten
313
Leeftijd
25
Locatie
de Hoekse Waard, Zuid-Holland
Website
www.flickr.com
Zo, das lang geleden. Was ik weer.


Het spijt me dat ik jullie hiermee lastig moet vallen! Dit betreft gelukkig niet mijn aquarium, die draait nog steeds zonder problemen. Mocht dit topic gesloten worden dan begrijp ik dat. Het is namelijk een onzettend lomp topic, het antwoord is waarschijnlijk heel simpel. Maar goed.


Vandaag heeft mijn hond gezwommen in een watertje aan het Hollands Diep (natuurgebied Oeverlanden Hollands Diep). Bij het zien van de alg dacht ik: ah, draadalg. Ik had het al eerder zien liggen, met laag water ligt er overal een geel/groenachtige drab, wat op een soort stug haar lijkt. Niks aan 't handje, de Schotse Hooglanders die er lopen leven nog. Bij thuiskomst ging ik nog eens nadenken. En stresskip die ik ben, dacht ik: wat als het tóch blauwalg is? Blauwalg is toch niet op te pakken omdat 't geen echte alg is?

Ik heb Waterschap al een bericht gestuurd met foto's, maar die geven nog geen antwoord. Het betreft geen officieel zwemwater, op Google is er dus niets over te vinden. Er stonden ook geen bordjes.

Een paar foto's waarop de algen te zien zijn:

37017698_1896062587143550_9118801737954623488_n.jpg


37053431_1895956177154191_4526153192131526656_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik gok van niet.
Blauwalg en zeker in zo'n hoeveelheid stinkt enorm.

Leuke hond trouwen.
 
Haha, de naam doet vermoeden dat het een erg lieve hond is.
 
Jazeker, een ontzettend gezellig dier. Niet voor iedereen geschikt overigens, want het zijn wel karakters. Maar er zit voor mensen geen kwaad in (wel veel lompheid).
 
Dat is volgens mij een wier soort.
Denk zeesla.
 
Laatst bewerkt:
De hond is nog steeds zijn overdreven blije zelf. Ik gok dat ik met een gerust hart een paar uur weg kan vanavond.
Tuurlijk.

Ander komt John wel even oppassen :D
 

Terug
Bovenaan