Is dit dezelfde soort?


MaxLommel

Member
Lid geworden
28 december 2016
Berichten
17
Leeftijd
37
Is die met de zwarte stip dezelfde soort als die zonder zwarte stip?
IMG_20210710_172927.jpg
 
Ja hoor is dezelfde soort, Hyphessobrycon bentosi bentosi. Die met de vlek is een man die krijgt ook nog een veel langere rugvin, ZONDER wit erin. De andere zij ndames te herkennen aan (bijna) GEEN vlek en een wit randje aan de rugvin.
 
Bedankt voor je antwoord, ik heb dus 1 mannetje met 29 vrouwtjes. :stom:
Ik dacht dat het misschien iets met leeftijd te maken had.
Nou vind ik 30 toch eigenlijk te veel dus ga proberen een nieuw huisje te zoeken voor een deel.
 
Bedankt voor je antwoord, ik heb dus 1 mannetje met 29 vrouwtjes. :stom:
Ik dacht dat het misschien iets met leeftijd te maken had.
Nou vind ik 30 toch eigenlijk te veel dus ga proberen een nieuw huisje te zoeken voor een deel.
Helaas klopt het antwoord van Bigsmoke niet. Dit zijn Hyphessobrycon eques. Die donkere is een normale ( met een kleine schoudervlek, maar je hebt ze ook met een grotere) en derest zijn exemplaren van de zgn "Gold" vorm van deze soort.

Kleine scholen, zijn redelijk onverdraagzaam tegen andere vissen. En zelfs tegen elkaar. 30 stuks is een prima aantal, en dat zou ik niet verminderen.


 
Blijf bij mijn mening....! Reden is compleet ontbreken van schoudervlek bij de dames. de "goud"variant vertoont nog steeds een schoudervlek bij beide geslachten.
 
Blijf bij mijn mening....! Reden is compleet ontbreken van schoudervlek bij de dames. de "goud"variant vertoont nog steeds een schoudervlek bij beide geslachten.
En toch zit je volledig fout ;)

Niet elke stam van de "Gold variant" vertoont de schoudervlek. Sowieso wat wij kennen als Hyphessobrycon eques, is een kruising van diverse soorten die opelkaar lijken. De schoudervlekken van de verschillende verhandelde stammen zijn vaak verschillend, of ontbreken geheel.
 
Dan zal ik me daarbij neerleggen Botia, weet wel een en ander over deze soort(en) maar leer ook elke dag bij!
 

Terug
Bovenaan