is dit een alg ?


gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Berichten
2,077
Leeftijd
33
acaca3247f46a31f210e514fe8e049bc.jpg

https://gyazo.com/acaca3247f46a31f210e514fe8e049bc
6e7c409184292052a3241f6f0c7f285c.jpg

https://gyazo.com/6e7c409184292052a3241f6f0c7f285c

heel mooie alg ofzo dat eigelijk aleen op me lava stene groeit en trekt ook veel leven aan
 
Soms hoor je dat je dat beter niet kan koken omdat er lucht inzit en de steen zou kunnen ontploffen.
 
@gpatton Ik weet niet wat voor groens je daar hebt groeien. Ik weet wel dat als er een recept voor bestaat, ik heel graag dat recept wil weten! :DD Ziet er mooi uit zo.

Soms hoor je dat je dat beter niet kan koken omdat er lucht inzit en de steen zou kunnen ontploffen.
Op de kooktemperatuur van water is dit onmogelijk. Zou je een steen in een vuurkorf gooien dan kan je wel krijgen dat de interne druk van water/stoom te groot wordt en de boel openbarst. Maar zowel koken als verbranden lijken me weinig zinvol voor een aquariumsteen. #somsbenjetebang
 
ik raak me bakken nooit aan das het recept:p aantal dagen terug veel apuaponic planten deels weg gehaalt en nu zie ik overal water vlooie omdat nitraten wat om hoog zijn gegaan
 
Is het géén blauwalg?. even met een vinger eroverheen en dan aan je vinger ruiken. Ruikt het naar gekookte of rotte bietjes dan is het blauwalg.
 
Is het géén blauwalg?. even met een vinger eroverheen en dan aan je vinger ruiken. Ruikt het naar gekookte of rotte bietjes dan is het blauwalg.
:p effe geroken kwam meer in de buurt van bos grond geen naren geur ofzo:p zal het mooi laten groeien een tijd dan kan je het ook beter indeficeren
 
Ik heb precies hetzelfde gehad op mijn lavastenen. Nooit gekeken wat het was, want zag er mooi uit en verspreidde zich niet.
 
@gpatton Ik weet niet wat voor groens je daar hebt groeien. Ik weet wel dat als er een recept voor bestaat, ik heel graag dat recept wil weten! :DD Ziet er mooi uit zo.


Op de kooktemperatuur van water is dit onmogelijk. Zou je een steen in een vuurkorf gooien dan kan je wel krijgen dat de interne druk van water/stoom te groot wordt en de boel openbarst. Maar zowel koken als verbranden lijken me weinig zinvol voor een aquariumsteen. #somsbenjetebang
Ok goed om te weten en ik heb het ook alleen van dit lezen want zelf heb ik ze in het verleden gewoon even schoon geborsteld. Maar zover ik mij herinner is hier wel eens eerder genoemd ze niet in kokend water te doen en ze te koken maar dat is dus no problemo.
 
Ok goed om te weten en ik heb het ook alleen van dit lezen want zelf heb ik ze in het verleden gewoon even schoon geborsteld. Maar zover ik mij herinner is hier wel eens eerder genoemd ze niet in kokend water te doen en ze te koken maar dat is dus no problemo.
Ik heb een goede uitleg gevonden (wel weer in het Engels) op aquariumscience.org:


Onder "myth 11". Handige site weer hè? Het lijkt wel of die man overal een artikel over heeft klaarstaan. Zal wel met pensioen zijn, zoveel tijd als hij erin steekt.

Ik weet dus niet wie er ooit over ontploffende stenen begonnen is... Je hoort het inderdaad vaak. 🙃
 
Ziet er mooi uit lekker laten zitten en je bakken nooit aanraken ik snap je gaat hier ook zo ik doe er nagenoeg nooit wat aan behalve het onderhoud werkt hier ook uitstekend
 

Terug
Bovenaan