Wat is er nieuw

Is dit een grondel?

Fish&chips

Member
Lid geworden
12 januari 2026
Leeftijd
37
Ik was gister bij een kameraad op bezoek en hij had enkele leuke en karaktervolle visjes in zijn aquarium zitten. Aan het oppervlak had hij kleine langwerpige visjes met een lange bek die mij wat aan een snoek deden denken. Maar op de bodem had hij enkele leuke visjes ronddansen. Ik vermoed dat dit een grondel is? Maar ik ben vooral benieuwd welke soort dit juist is. En kunnen deze visjes samen met garnalen gehouden worden?

Groetjes,
Ruben.

Bijlagen

• IMG_7805.jpeg
    IMG_7805.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 32
Grondels met garnalen lijkt me niet de beste keus want wat in de bek past..................................😢

Dan ga ik deze maar niet aan mijn garnalenbak toevoegen. Wel een heel leuk visje om naar te kijken hoe ze zwemmen en over de bodem kruipen😁. Mocht ik mij in de toekomst nog een bakje plaatsen voor dwergkogelvisjes dan komen deze er wel bij te zitten.

Grondels met garnalen lijkt me niet de beste keus want wat in de bek past..................................😢
Precies; kijk maar naar jouw posts in 't wat schaft de pot-topic 😁

@ Fish, als je wel nog een bodembewoner zoekt; kom ik toch weer op die corydoras pygmeus :engel:

@ Fish, als je wel nog een bodembewoner zoekt; kom ik toch weer op die corydoras pygmeus :engel:
Op zich heb ik wel al een bodembewoner die sterk lijkt op die corydora, de welbekende otocinclus 😁. Die grondel trok vooral mijn aandacht vanwege zijn manier van doen en leek mij wel nog een leuke bewoner te zijn voor in het aquarium, maar dan kies ik toch eerder voor het behoud van mijn shrimpie’s 😇

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan