Wat is er nieuw

is dit een Javavaren?

Kenza750

Member
Lid geworden
7 augustus 2014
Hoi hoi,

Weten jullie welke plant dit is
337761kenza750_0_82_img_2581.jpg

Wil dit graag weten zodat ik meer info mbt verzorging kan opzoeken. Denk zelf dat dit een Javavaren is..... Het gaat om de plant rechts achter (en het kleine plukje voor de lavasteen, dat is een stekje)

Klopt dat is Javavaren,kan je het beste op hout oid binden want zo met de wortels in de bodem gaat niet werken maar je zal er inmiddels vast al wat over gelezen hebben denk ik.

Aan het formaat van je bakje te zien kan er aan je vissenbestand ook nog wel wat verbeterd worden geloof ik 😉

ja, dat is een Javavaren.

Ik heb ze zelf zowel tussen rotsen als in de grond staan.
In de grond was een klein stekje en is in enkele maanden gigantisch gegegroeid en het blijft zelfs groeien. Mischien komt dit vanwege me bodem, jbl manado, maar als die bij jou goed groeit zou ik hem lekker laten staan. Houd er rekening mee dat de kans er is dat de groei eventueel dus kan stagneren want het wordt wel gezegd ja dat je ze het best ergens aan bast kan zetten.

rms90 zei:
Houd er rekening mee dat de kans er is dat de groei eventueel dus kan stagneren want het wordt wel gezegd ja dat je ze het best ergens aan bast kan zetten.

Niet alleen kan de groei stagneren, ook is de kans heel erg groot dat de wortels gaan rotten.

Als de wortels gaan rotten merk je dat toch ook aan de planten dat ze stagneren neem ik aan en niet dat ze super snel zich uitbreiden en maar blijven groeien?

In mijn vorige aquarium had ik anubiassen in de grond staan, toen had ik gewoon normaal grind.
Hier wordt het zelfde mee gezegd dat deze aan een stuk hout moeten. Maar ook de anubiassen groeiden gigantisch,regelmatig bloemknoppen en had geen last van uitvallers.

Beide bakken geen voedingsbodem.

Denk dat het grootste risico is rotting van de wortels.. en dus in de bodem. In principe wil je dat niet, in ieder geval niet in te grote mate.

Kan hem dus het beste aan het stuk kienhout binden?

Ja dat is prima of op een stuk steen of zo. Als de wortelstok maar niet in het grind staat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan