Wat is er nieuw

Is dit een vinnebijter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frenkiepenkie
  • Startdatum Startdatum
F

Frenkiepenkie

Guest
ik heb een aqua bomvol met planten overgenomen. (scheelt me veel geld voor planten of het scheelt me veel tijd om te groeien)
dit aqua was gevuld met guppen, een clownbotia (die al een goed huisje heeft gevonden) en de onderstaande algeneter... De helft van de guppen mist wel een stuk uit zijn of haar staart...

of kan de clownbotia dit hebben gedaan?

Dit is Gyrinocheilus aymonieri. Onderling nog wel eens agressief, maar jaagt andere vissen wel eens uit de buurt, maar over het algemeen geen problemen met deze vis.

Ik verdenk eerder de Clownbotia van vinnenbijterij.

Er zitten niet toevallig andere vissen in het aquarium dan genoemde 3 soorten?

dr zat nog een corydora bij in, maar die verdenk ik dr niet van 🙂

Dat is een Gyrinocheilus aymonieri en geen lieverdje, maar dat ligt wel aan de bakmaat. Ik heb er 1 probleemloos in een meterbak gehouden, kleiner kan eigenlijk niet. Het worden ook flinke vissen.

- edit
Ik heb clowns samen met guppen en hun staarten zijn niet beschadigd.

deze zitten dus in een 80cm bak 😱 heb de bak ook een beetje uit medelijden voor de botia en de eenzame cory gekocht... de botia is gisteravond naar een 1,50 bak gegaan met 2 soortgenoten 🙂

In 80 cm. kan het best dat de G. aymonieri de guppen terroriseert. Heb je een grotere bak waar hij in kan? Het worden schitterende grote vissen waar je veel plezier van kan hebben, mits je met een paar dingen rekening houdt (bakmaat + geen grote traag zwemmende vissen + geen soortgenoten).

heb zelf (nog) een 80cm bak staan, maar daar heb ik 3 lda 031 van een cm of 6 inzitten, wil niet riskeren dat ie daar happen uit gaat nemen.. heb m ook al op marktplaats staan met de mededeling dat ie een bak boven een meter nodig heeft..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan